Daar is het platform wel intermediair ipv enkel het geld bevriezen tot er iets is aangekomen.
Na weer een ervaring met Postnl rijker, ga ik dus niets meer op Marktplaatst kopen. Twee maal is er een bezorger van postnl in de centrale hal gekomen en heeft daar onder de brievenbussen zijn pakjes gedropt. Geen kaartjes in de brievenbussen en door deze werkwijze zijn er dus ook geen handtekeningen gezet.
Dus omdat PostNL haar werk niet doet moet marktplaats het ontgelden?
Is toch hetzelfde als de trusted checkout van Chrono24? De koper betaalt Mp, jij stuurt de klok op en Mp betaalt jou het geld uit van de koper.
Ik heb overigens liever een betaling per bank dus zal het niet of nooit gebruiken.
Nee niet daarom. Maar voor mij wel omdat ze categorisch weigeren namaak producten (en oplichting daarmee) aan te pakken.
Volgens mij is marktplaats van Ebay en is er bewust gekozen om niet te investeren sinds de overname. Nieuwe features (if any…) komen maar mondjes maat en zijn zo slecht uitgewerkt of achterhaald dat het niet bruikbaar is.
Yep, hier ook.
Maar goed, voor de verkoper maakt het dan niet uit. Die heeft bewijs van aflevering dus MP zal betalen ongeacht waar het product zich bevindt.
1 keer gedaan. Geen succes. Duurde erg lang voor ik het bedrag had. Dienst wordt door een derde partij uitgevoerd, marktplaats is nergens verantwoordelijk voor. Die derde partij overigens ook niet als je goed leest.
Trouwens zelfs bij een betaalverzoek gaat het bedrag via een derde rekening.
Dit heb ik ook nooit begrepen waarom mensen dit fijn vinden. Waarom onnodig een 3e partij er bij betrekken, kost meer en duurt langer.
Dan hoef je geen bankgegevens te delen met een wildvreemde…
En wat kan iemand daar mee doen?
Dus de voordelen zijn vooral voor de verkoper? Maar had zelfs een koper op MP die afhaakte omdat ik geen betaalverzoek wilde/kon sturen.
Zodra je het bedrag krijgt bijgeschreven/verstuurd van/naar de rekening van de 3e partij zie je als nog onder de ‘omschrijving’ naam en rekeningnummer van de betreffende koper/verkoper waar het geld van komt of naar toe gaat.
Bij mijn ontvangst van vanmorgen zie ik echt geen details van de koper
Als ik iets op MP verkoop geef ik de koper meestal de mogelijkheid om het in Maastricht op te halen óf het te laten verzenden.
Als er voor verzenden gekozen wordt maak ik gebruik van het “betaalverzoek”, nooit van gelijk oversteken!
Krijg ook steeds vaker het verzoek om gelijk over te steken. Bijzonder irritant.
Als iemand iets wil kopen van me wil ik het geld op mijn rekening ontvangen. Niet op de rekening van een derde waar ook nog eens kosten aan verbonden zijn en waar ik dagen moet wachten op mijn geld.
iDeal or no Deal!
Hmm nu je het zegt de laatste paar betaalverzoeken staat inderdaad geen info bij. De eerste paar wel… apart
Nee, de koper betaalt die €0,40.
Bij gelijk oversteken komt daar nog een percentage bovenop.
Het gelijk oversteken is een schijnveiligheid voor de koper.
Het wordt me regelmatig gevraagd om op basis van gelijk oversteken iets op te sturen.
Prima, zodra ik zie dat de koper betaald heeft ben ik 100% zeker dat ik de betaling ontvang.
Ik vraag wel netjes of ze na aankomst van het pakket willen aanklikken dat het ontvangen is, dan krijg ik de betaling een werkdag later uitgekeerd.
Zo niet dan duurt het een week, maar je krijgt je geld.
Tenzij Postnl een keertje een foutje maakt met de tracking. Dan ben jij de Sjaak.