Gelukt! Heuer Regatta binnen. Blij!

Enige maanden geleden poste ik hier dat een relatie van mij een aantal horloges had die hij wel wilde verkopen.
Ik doe dat voor hem en dat is erg leuk.
Hij had echter nog een aantal horloges die hij niet weg wilde doen waaronder twee Heuers.
De een was een Heuer Montreal in prachtige mint staat.
De andere een Heuer Regatta, ongedragen…

Natuurlijk liet ik hem merken dat ik deze graag wilde. Een forumlid gaf me als tip mee dat je gewoon geduld moest hebben en af en toe vragen. En een ander zei ook dat je soms moest accepteren als het niet lukt.
Kortom allemaal wijze en goede raad.

Maar ondertussen ik maar aan die horloges denken.
Ik merkte wel dat als je op het web ernaar zocht de Montreal nog wel te vinden is, maar pittig in de prijs (en niet mint).
De Regatta was nog lastiger en zeker niet mint.

Tussentijds kreeg ik nog een pb van een ander forumlid die erg geluk had en in een (naar ik meen) scheidingsboedel) er 1 voor een belachelijk mooie prijs kon kopen.
(en natuurlijk gun je elkaar dat als liefhebbers van horloges maar ondertussen maar door dromen he)

Afgelopen zwterdag sprak ik de kennis even kort en we stonden over koetjes en kalfjes te praten en soms over het horloge en ook wat zo’n horloge nou waard is.
En ineens zegt hij ‘Je mag hem hebben’…
Ik keek hem aan en vroeg ‘Wat bedoel je?’.
Hij: ‘Ik gun hem je’…
De prijs werden we het snel over eens (misschien dachten sommigen dat ik hem kado kreeg, maar dat dus niet lol) en daar stond ik met een ongedragen Heuer compleet met boekje. Ik kon hem wel om zijn hals vliegen zo blij.

Aangezien ik hier af en toe wel eens posters lastig viel met mijn dromen/wensen, leek het me aardig om dit verhaal even te delen (voor hen die tot zover hebben gelezen dan :slight_smile:
Maandag meteen naar de horlogemaker om te zien of de binnenkant na 30 jaar nog nieuwe olie behoeft; het horloge loopt prima, maar ik moet de band nog kleiner laten maken; dat ga ik zelf dus even niet doen :wink:
Hierbij wat fotootjes.

1 like

Mooi! Geduld en de man vriendelijk blijven benaderen loont dus :slight_smile:

Zekers. Ik begrijp de moeite van het loslaten van zoiets ook zeker wel.
Zoals ook ik weer op een dag zo’n horloge zal laten aan de volgende persoon maar met moeite…
Maar tot die tijd genieten :slight_smile:

Ja, superdeal, gefeliciteerd! Ik heb het horloge vorige week even omgehad, en het is echt een ongelofelijk mooi klokje, stoer en toch bescheiden. Dus als je hem nog eens wegdoet… :slight_smile:

Heel veel plezier ermee, en nu nog een boot kopen -of heb je die al- want zonder boot geen regatta (:smiley:

Mvg,

Het ziet er echt top uit, gefeliciteerd!

Wauw! En terecht!

+1

Dank dank. :slight_smile:
Die boot…haha; ik heb helemaal niks met zeilen, doe mij maar een veerbootje tussen 2 Indonesische eilanden…B)-
En bij gebrek daar aan doe ik mijn ogen wel dicht…:z

Hij ziet er heel gaaf uit. Lijkt haast wel militair zo helemaal in het mat zwart. Alleen de wijzers zouden opvallen :slight_smile: Gefeliciteerd en heel veel draagplezier!

Grtz Melvin

Ja, ik snap wat je bedoelt; vindt dat matzwart erg mooi idd.
Iemand heeft op de horlogemarkt een Hamilton BelowZero Chronograph te koop staan.
Ik moet zeggen dat hij me heel in de verte (heeeel in de verte) hier aan deed denken, vond die ook mooi.
Hou wel van die stoere zwarte klokken :slight_smile:

Schitterend!

Zet er een oranje isofrane op en je hebt een vintage horloge dat helemaal knallend hedendaags is.

Erg mooi!

Mooi verhaal. Veel plezier ermee.

Mijn beste,

Een helder verhaal, mooie foto’s en een prachtige horloge!!
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral bij het dragen deze memorabele Heuer.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Prachtig horloge ! Veel draag plezier
En als het tijd is voor een volgende eigenaar mag je aan me denken :wink:

Mimoza,
Ik moest even opzoeken wat een isofrane is, maar aaaargh; dat zou zonde zijn!
De bestaande band is echt heel strak en eigenlijk tijdloos/modern in mijn optiek.
(maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak en ik begin ook al een ouwe lul te worden haha)
Ik duik trouwens wel eens maar ik geloof toch niet dat ik dit horloge aan een duiktest ga beproeven hoor. (denk ook niet dat het een echte duiker is; meer voor van die regatta-mannen die een hele crew aan het zweten hebben en zelf alleen wat spatjes op hun witte bootschoenen krijgen en op het horloge… :wink:

(Mocht ik iemand beledigd hebben die serieus wedstrijden zeilt en witte schoenen draagt: oeps dan, maar nee, je mag hem niet lenen (:smiley:

Wat een gruwelijk mooi horloge!
Volgens mij was het het wachten meer dan waard. Gefeliciteerd met je schitterende nieuwe aanwinst.

Nou moet je eigenlijk nog wat foto’s posten van die kleurige balletjes, want dat is toch de hoofdattractie van dit horloge, :slight_smile:

Mooie klok die door zijn achtergrondverhaal nog mooier is geworden.
Geniet er van, Eric (tu)

Eric,

Ik stel voor dat voordat je dit horloge omdoet op een schip je eerst wat shanties leert om te zingen. “Randy Dandy o” is een mooie om mee te beginnen :slight_smile:

Grtz Melvin

edit: als je net als ik op Youtube zou ga zoeken. Die van the Dreadnoughts is gaaf.