Ik heb de Geneva gehad…en heeft het ong 1 sec gedaan. Kop brak direct af bij een iets te vast schroefje. Schroefje ook beschadigd
Goedkoop is deze ook niet. Ruim over de E40 met verzendkosten.
Heb de Panerai voor E10 meer gekocht en tot nu toe doet hij wat hij moet doen en kop is identiek aan de 2100 tool dus perfect voor Rolex👍
Zoals al vaker getipt, zou ook ik de 6767 aanraden. Eerder een paar jaar met goedkope tooltjes aangerommeld. Die werken minder goed en zijn zelfs tot drie keer toe kapot gegaan.
En welk merk/type adviseren jullie voor een bandinkorter ?
Net een Bergeon 6825 gekocht. Ervaringen zat ik txt posten!
That’s the one
Goh, de professionele schroevendraaier die door duizenden (semi) pro’s gebruikt en aanbevolen wordt, gaat bij jou na 1 seconde stuk. Het gesmede gereedschapsstaal breekt gewoon af ? Wauw, heel zeldzaam dit. Wat voor horloge was dit dan, want bij een Rolex zitten ze nooit zo vast. Wat zei de leverancier ? Er zit nl 2 jaar garantie op.
Kabouters ook.
Ik zit nou al een kwartier naar dit plaatje te kijken en bij iedere kleine hapering denk ik weer dat ie nu toch echt wel lamme handen heeft en even stopt. Maar dan gaat ie weer verder…
Echt knap vind ik dat…
Edit: terwijl ik dit berichtje typ heeft ie misschien even gestopt, maar toen hij geplaatst was, was hij nog steeds even actief bezig… Wow, respect!
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Heb deze combi net ook besteld😃
Bevalt het jou goed?
Beste mensen,
Ik ga ook beginnen als parttime banden swapper (nog nooit echt eerder gedaan).
Nu wil ik beginnen met een goed stukje basis gereedschap.
Kan iemand mij dit aanbieden, of een link geven naar een NEderlandse aanbieder?
De horloges waarvan ik banden wissel hebben een waarde tot 500 EUR. Bij duurdere horloges begin ik er zelf niet aan.
Alvast bedankt.
Bergeon 6825
Dat is een schitterende tool. Nieuw wel vrij prijzig. Heeft iemand deze gebruikt, of heeft iemand een iets gunstiger alternatief?
Voor die ene keer per maand dat ik een band wissel bij een horloge van 200-300 EUR zoek ik iets goedkopers.
Zie het. BEdankt Zulu. Heb even een mail/bestelling gestuurd.
Is zo. Maar … goedkoop is duurkoop. Kies je voor goedkoop: sla je slag op Ali express. Man, man, man!
Absoluut de bergeon tool. Niet goedkoop maar wat een solide ding!
Meteen aan de Bergeon! Ik heb al minstens de helft van wat een Bergeon kost uitgegeven aan meuk. Eerst een hele goedkope, toen een iets duurdere hier via het forum en daarna maar de Bergeon via het forum. Al het andere breekt bij een wissel en kan (gelukkig bij mij niet) tot schade leiden. En de Bergeon gebruik ik met plezier en zeker al tientallen wissels probleemloos en met gemak gedaan. Het is een plezier om goede gereedschappen te gebruiken. Ook die ene keer per maand.
Ik heb een tooltje van de Amsterdam Watch Company. Gekocht toen ik er een bandje ophaalde. Kostte me een tientje. Ik krijg alle bandjes er gemakkelijk af en aan en hij is nog niet stuk. Prima ding tot nu toe.
Vandaag op basis van dit draadje een Bergeon 6767F springbar tool besteld op eBay. Ik was inclusief verzenden nog geen 20 euro kwijt. Misschien tzt nog het losse “S” stuk bijbestellen.