Ik heb laat nog even contact gezocht met de juwelier waar ik alle spullen heb gekocht, die heeft alle spullen die zijn overgebleven ook maar voor een paar tientjes in een doos gedaan en opgestuurd. En toch weer een paar leuke zaken erbij:
Ik ben echt gek op oude onderdeeltjes in oude doosjes, veel beter dan dit wordt het niet, Philippe du Bois & Fils
Kijk alleen eens even naar die sluitingen, dat is toch prachtig
Een assortiment aan oude onderdelen
Ik had nog nooit een dik rond balanswiel gezien, en ik denk dat het puntje op de ring wel eens de functie van een anker zou kunnen hebben, iemand een idee wat het is?
Een paar honderd gespen voor bandjes o.a. Maurice Lacroix, Swatch en veel merkloos
Ik neem aan ook een ringenfrees maar helemaal zeker weet ik het niet
Een setje NOS Kienzle penanker uurwerkjes
Een Seiko kist voor spare parts (glazen, mechanische en quartz onderdelen), ik heb nog een iets minder fraaie kist met alleen Citizen onderdelen
Een Tissot glasafnemer set
Het werkt ongeveer als een glasklauw maar met minder kans op krassen, best prettig eigenlijk
En dan voor mij de hoofdprijs
Een Certina (helaas niet meer helemaal compleet, maar toch) case opener sleutel set
Die schijven aan de zijkant zijn caseholders, bijvoorbeeld voor een Certina DS2, die past dan precies in de vorm.
Ik heb laatst een Palerma horloge gekocht die ik met geen mogelijkheid open kreeg maar met een passende sleutel is dat echt een peulenschil, de grip is echt maximaal en dan kost het niet eens kracht.