! GERESERVEERD ! Dubey & Schaldenbrand Aerodyn Duo GMT (uit 2005). Recente service. Zeer mooi!

In verband met het ouder worden heb ik besloten om mijn collectie in te gaan krimpen tot slechts enkele horloges. Dat betekent dat er een heel stel naar een nieuwe liefhebber mogen. Uiteraard het liefst binnen het Horlogeforum.

Vandaag de beurt aan deze exclusieve Dubey & Schaldenbrand Aerodyn Duo GMT , die in een excellent mooie staat verkeert.

Prachtig high-end handgemaakt tophorloge. Deze beroemde meester horlogemakers maken horloges in de hogere klasse en in kleine oplages, zodat het altijd zeer exclusief blijft. Dit fantastische Art-Deco geïnspireerde horloge heeft een prachtige zilver email wijzerplaat, cathedral wijzers, klassieke tonneau kast en heeft naast de uren-, minuten-, seconden- en datumaanduiding als extra een tweede tijdzone en 24 uurs aanduiding. Ideaal voor reizigers die een zeer chique GMT horloge aan de pols wensen, maar in feite natuurlijk het summum voor iedere echte horlogerie liefhebber! Met zijn 33 x 44 mm en maar 11,7 mm hoog is dit uiteraard een prachtig verfijnd dress horloge. Het horloge dateert van omstreeks 2005 en is in een bijzonder mooie conditie.

Het uurwerk (ETA 2892-A2 automaat) heeft in juni 2023 nog een volledige service ondergaan, bij Horloge Reparatie Atelier Cothen, waarvan de factuur uiteraard aanwezig is. Zie foto.

In februari 2026 heeft het uurwerk door dezelfde horlogemaker ook nog klein onderhoud gekregen en is opnieuw helemaal nagezien en gecontroleerd. Zie de meetrapportjes op de overzichtsfoto.

Het uurwerk functioneert dus uitstekend en loopt keurig op tijd.

Het horloge komt op een chique nieuwe lederen band van Hirsch en ook het oorspronkelijke D & S alligator bandje met gespje zit erbij. Alsook de prachtige lederen D & S doos.

Het horloge is door mij niet echt gedragen. Slechts een enkele keer om een foto voor op het HF te maken. Derhalve verkeert het horloge in een zeer mooie staat; zonder krassen en zonder butsen of andere narigheid. Slechts enkele zeer lichte oppervlakkige gebruikssporen die passen bij een zorgvuldig gedragen horloge van 20 jaar oud.

Genoeg tekst nu. Over naar het verplichte rijtje en de plaatjes…

Het verplichte rijtje:

Merk: Dubey & Schaldenbrand
Model: Aerodyn Duo GMT
Serienr: 3293
Leeftijd: plusminus 2005
In mijn bezit sinds: maart 2021
Uurwerk: basis ETA 2892-A2 automatisch uurwerk
Diameter: 33 x 44 x 11,7 mm
Bandaanzet: 19 mm
Band: nieuwe lederen Hirsch band + oorspronkelijke alligator D&S band en gesp
Kast: stainless steel
Kroon: gesigneerd D&S
Glas: gebold saffier kristalglas
Wijzerplaat: zilverkleurig email met cathedral wijzers
Waterdicht: 30 meter (testrapportje februari 2026 zit erbij)
Conditie: zeer mooie staat. Functioneert prima zoals het hoort en loopt keurig op tijd
Service: in juni 2023 full service gehad bij Horlogeatelier Cothen (Ronald Prins) Factuur aanwezig. In februari bij dezelfde horlogemaker nog klein onderhoud en volledige controle gehad
Set: komt in de originele Dubey & Schaldenbrand lederen doos, originele band en gesp zitten erbij. Factuur van de servicebeurt zit erbij. Meetrapportjes van onderhoud in 02/2026 zitten erbij.

De listprijs van dit prachtige horloge was in 2005 plusminus 4200 Euro.

Vraagprijs: 1395,–Euro exclusief verzekerde verzending.

Levering: aangetekende verzekerde verzending, of ophalen op afspraak.

Feedback over mij kunt u o.a. hier lezen: BaytLif

Niet geïnteresseerd in ruil of inruil.

Hierna een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en mag ik zelf ook slechts om de andere dag)
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.

Bedankt voor het kijken.:blush::+1:

28 likes