Gespot outlet Roermond: Lorus

Wie durft toe te geven aan verborgen geneugten: niet veel geld uitgeven en toch iets moois binnenharken: 100 m WR
pushers lijken geschroeft, metalen band voelt wel degelijk, best redelijk aan het gewicht, donkerblauwe bezel oogt wel chique: geen geld toch?

3 likes

GĂ©Ă©n geld!
Ze hebben ook heel goed naar de Seiko Sportura SNJ005P1 gekeken :smile:

Dat is ook niet zo vreemd, Lorus is van Seiko.

3 likes

Lorus, zijn goede horloges.
Ze doen wat ze moeten doen, de tijd aangeven, zijn degelijk en goed WR.
Min punt is het vervangen van een batterij en WR test, kom je al snel op €20,-
Ik heb er een gehad in mijn pre WIS tijd.

Welk Type nummer is dit?
Kan ik even ggl naar specs.

Grt.

@ DREX
Deze zal het zijn, misschien is de taal een drempel?

https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0CAUQjhxqFQoTCNSt57LEv8cCFYMU2wod3Y0ASA&url=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DEjJvZM1I51E&ei=qOjZVdS5MYOp7Abdm4LABA&psig=AFQjCNFhSQQV1EYVfdd9uhVo1q81eIE14w&ust=1440430607524318

OK thnx.
( idd niet te verstaan )

Deze dus:

http://nl.shadestation.com/Lorus-Watches-RW611AX9.html?novat=false&aff=aff10&currency=EUR&gclid=CIqluejFv8cCFRQTGwodR3YGDQ

Wel een flinke diameter met 45mm

Grt.

@Drex: klopt helemaal: ZO GOEDKOOP IS ĂŤE DAAR DUS NIET EENS.
Hij kwam op mijn pols niet als erg groot over 19 cm

Ik vind de Lorus er denk ik zelfs beter uitzien dan de Sportura… Zou ze naast elkaar moeten zien. Maar leuk om te zien en een belachelijke prijs, natuurlijk. Niks mis met Lorus. Hoewel, ik had met mijn Lorus duiker pech met een uurwerk dat er mee ophield. Net buiten de garantieperiode, natuurlijk. :unamused:
Maar ja, als ik hier soms lees wat er allemaal mis kan zijn met € 5K+ horloges, is mijn conclusie dat je gewoon altijd een keer pech kunt hebben.

Lorus is dan ook in de jaren '80 gelanceerd als submerk van Seiko…

In de jaren 80 was dat vaak de truc: een Seiko model en een Pulsar model uitbrengen die duidelijk familie van elkaar waren. De Seiko was dan 35% duurder, maar was duidelijk van betere afwerking en vaak ook wat meer opties.

@TagEd: qua looks is persoonlijk, maar kwalitatief zal deze niet kunnen tippen aan de Sportura. Dat is/was een oerdegelijk horloge. Mag ook wel gezien het prijsverschil.

En toch vind ik deze modellen aan/digi qua looks de tranny’s onder de klokken.

En toch moet het ook mogelijk zijn om je idee ook uit te drukken zonder een bepaalde bevolkingsgroep te schofferen…

1 like

Ik probeerde de travestieten er al buiten te laten

Ik doe batterijen zelf, komen dan goede Energizer, Maxell, Sony e.d.in, geen Renata troep die gaat lekken, Rubber ietwat invetten met wat vaseline en je kunt er weer mee zwemmen. Paar euro hoogstens!

Hoogstwaarschijnlijk wel hetzelfde uurwerk.

1 like

mooi als je dat zelf kunt :+1:
maar ik waag me er niet aan zonder speciaal gereedschap.
zo,n wr test kost bij mijn horlogemaker €15 en dan krijg ik geen
garantie op lekkage.
nog nooit iets mis gegaan overigens.

Grt.

Moet jij eens kijken, hoe snel je dit onder de knie hebt. Het geld heb je er met een paar horloges zo uit:

En je kunt al terecht voor minder…

Daarnaast voelt het gewoon goed om het zelf te doen. Ik kijk altijd al jaloers naar de reparatie/renovatieskills van sommige van onze leden die er de hand niet voor omdraaien om een oude automaat weer tot leven te wekken - als ik dan een of andere V&D juwelier €20 moet betalen om een batterijtje te vervangen, voel ik me helemáál een WIS-loser :wink:

Ik verbaas me regelmatig, dat men geen armband zelf kan inkorten, een batterijtje vervangen, of een gewoon een bandje kan plaatsen. Het is makkelijker dan een fietsband plakken!

Ik kan echter zelf geen wijzers en wijzerplaten vervangen, noch glaasjes vervangen, maar zou dat graag ook zelf kunnen, mijn handen worden echter te “wiebelig” als ik zoiets zelf probeer. Heb ook geen gereedschap daarvoor. Ook dat is niet zo duur, maar ja, zal ik het gebruiken? Een uurwerk uit de kast halen, kan ik dan zelf wèl, hoewel het voor mij ook een beetje èng is: krijg ik de stift weer terug geplaatst?

Gewoon doen. Voor dat geld kun je je geen buil vallen. Toch?

klopt, bij kopen wil ik ook dragen: de polstijd neemt dan af van de overige klokjes, da’s weer jammer.
Ik ben er net uit dat ik nooit meer geld uitgeef aan fakes (heb ik oot wel gedaan).
Omdat dit klokje goedkoop is en er mooi uitziet wil nog niet zeggen dat ik hem ook moet hébben.
Ik wil juist mijn klokkenhandel uitdunnen!