Zometeen krijgen we een filmpje van de vorige eigenaar met tattoos op zijn handen en gebleekte tanden over hoe belachelijk het is dat hij zijn tag heuer niet direct terug krijgt.
Blijft een vervelend iets natuurlijk, succes!
Zometeen krijgen we een filmpje van de vorige eigenaar met tattoos op zijn handen en gebleekte tanden over hoe belachelijk het is dat hij zijn tag heuer niet direct terug krijgt.
Blijft een vervelend iets natuurlijk, succes!
Ga er maar van uit dat het goed
komt. Heb er alle vertrouwen in.
Maar verder is het natuurlijk kl -ten.
Ik heb de verkoper/juwelier zojuist via Wassap gesproken. Hij neemt morgen contact met mij op. Ben benieuwd wat hij kan vertellen over zijn inkoop van het horloge. Hij heeft het natuurlijk ook weer van iemand ingekocht.
Wat bedoelt u met deze smiley?
Wat bedoelt u met deze smiley?
Dat Chrono24 lachwekkend is.
Ik snap dat veel onwetende mensen in de veronderstelling zijn dat het een goed gereguleerd en legit platform is; maar van een dedicated horlogeforum had ik toch wel verwacht dat er inzicht was in het risico van deze website, wat eigenlijk on par is met alle andere online handel-verzamelplekken als Marktplaats, Ebay, Craigslist etc.
Vind het verbazingwekkend dat er zelfs hier mensen zijn die de koopbare titel “verified dealer” als kwaliteit/ betrouwbaarheidstempel zien. En dan zeggen ze dat wij de vruchten plukken van onze marketing… Chapeau Chrono
Had jij niet één rolex milgauss gekocht op Chrono24?
Zeker! I learned it the hard way, haha. Maar ik maakte me geen illusies; ik wist het risico en kreeg de rekening gepresenteerd. Overigens een van de tientallen verhalen die ik ken det Chrono24 precies nergens goed voor is.
Zeker! I learned it the hard way, haha
hoe is het met de milgauss afgelopen? Ligt hij nog in de kluis?
Ik snap dat veel onwetende mensen in de veronderstelling zijn dat het een goed gereguleerd en legit platform is
OK, U weet dat Chrono24 niet legitiem & ongereguleerd is.
maar van een dedicated horlogeforum had ik toch wel verwacht dat er inzicht was in het risico van deze website
De waarborgen die Chrono24 zegt te bieden is een valse voorstelling van zaken?
Vind het verbazingwekkend dat er zelfs hier mensen zijn die de koopbare titel “verified dealer” als kwaliteit/ betrouwbaarheidstempel zien.
De aanduiding “Verified Dealer” betekent dus niets?
Onderzoek moet nog uitwijzen of het horloge ter goeder trouw (ik twijfel niet aan oprechtheid van TS) is gekocht. Dat zal een officier of rechter beoordelen. In beslagname is daarom op dit moment gewoon rechtmatig.
Je hebt gelijk voor wat betreft het in beslag mogen nemen. TS moet alleen niet te snel aannemen dat het horloge als verloren moet worden gezien. Als bewezen is dat hij te goeder trouw heeft gekocht, heeft hij zeker rechten.
Eens
Ik gebruik het als zoekmachine voor prijsindicaties, een soort Tweakers.net/pricewatch, zeg maar.
Daarbuiten peinst er geen haar op m’n hoofd over het aanschaffen van een horloge via Chrono24. Met name ook omdat ik rent-seeking behaviour en brokers niet graag spek.
Dat gezegd hebbende, ik ben via dat platform wel met een zeer eerbare meneer die in de grijze handel zit in contact gekomen. Als zoekmotor is er weinig mis mee.
recensies
Deze zeggen helaas ook niet veel, wanneer je even wat tijd stopt in het profiel en via een tijdelijke profielen de recensies opbouwd heb je zo een mooi profiel met alles erop en eraan. Vergeet niet dat mensen die eropuit zijn tijd voldoende hebben om het keurig in te pakken.
OT: Hopelijk krijgt TS zijn servicekosten terug en is de verkoper ook onbewust slachtoffer in deze. Wordt vervolgd.
Volgens mij mag dit volgens Nederlands recht niet. Je hebt namelijk naar eer en geweten een horloge gekocht bij een voor zover hij weet betrouwbare partij.
Op basis van het (beperkte) privaatrecht dat ik tijdens mijn hbo opleiding heb gehad, zou ik zeggen dat je gelijk hebt. Ik adviseer TS om juridisch advies in te winnen om te achterhalen of het in beslag nemen van het horloge in dit geval zo maar mag.
Koper is ter goeder trouw als er geen vermoeden is van diefstal.
Er is dan geen sprake van heling.
Koper is rechtmatig eigenaar lijkt mij, maar ik heb er niet voor geleerd.
Koper kan inderdaad te goeder trouw zijn en rechtmatig eigenaar, maar zoals ik het ooit begrepen heb: op grond van artikel 3:86 lid 3 sub a BW moet hij de aankoop in een fysieke winkel hebben gedaan om de oorspronkelijke eigenaar het recht op revindicatie van de gestolen zaak te ontnemen.
Dit artikel is nog altijd geldend recht, dus tenzij de rechter hier inmiddels een (mijns inziens onvoorstelbaar) veel ruimere interpretatie aan heeft gegeven, heeft de oorspronkelijke (Nederlandse?) eigenaar drie jaar vanaf de diefstal het recht om de zaak op te eisen, óók van watchmore, die het horloge niet in een fysieke winkel heeft gekocht.
Nou hier kan ik het wel mee eens zijn. Verified dealer zegt niks over de integriteit van een handelaar. Het zegt alleen maar dat een handelaar zich gelegitimeerd heeft bij chrono. Het verkleind de kans op frauduleus handelen maar is zeker geen waarborg. Ik probeer dus juist ook met deze post aan te geven dat het niks zegt “verified dealer” te zijn.
Just a little warning for all the chrono lovers.
Ik las net dat er een app op komst is waarmee je de afkomst en ‘echtheid’ van je horloge zou kunnen controleren via je smartphone…
‘Origyn’
Of dat allemaal echt werkt…
Als het zo is in elk geval interessant
Counterfeiting is an endemic problem that luxury brands are seeking to stop at all costs. Take the watch industry for example. It is estimated that around 40,000,000 counterfeit watches are produced each year, contributing to significant undesirable...
Ik snap dat veel onwetende mensen in de veronderstelling zijn dat het een goed gereguleerd en legit platform is; maar van een dedicated horlogeforum had ik toch wel verwacht dat er inzicht was in het risico van deze website, wat eigenlijk on par is met alle andere online handel-verzamelplekken als Marktplaats, Ebay, Craigslist etc.
Als je dat zo stelt, zijn ze toch aansprakelijk te stellen voor op zijn minst het assisteren van heling? Want ze geven er zelf een stempel op alsof de verkopende partij goedgekeurd is en goed spul levert, dus zijn ze medeverantwoordelijk voor eventuele gevolgschade.
Ik las net dat er een app op komst is waarmee je de afkomst en ‘echtheid’ van je horloge zou kunnen controleren via je smartphone…
Ja ik hoorde inderdaad laatst ook een app die vanuit de VS ontwikkeld wordt. Je moet dan een foto van je horloge maken en dan gaan ze met zogenaamde AI algoritmes checken of het horloge echt is.
Dit lijkt mij vrij onmogelijk dus ik zou geen aandelen nemen in deze app
Een echte hele goeie fake kun je alleen herkennen met een loupe en een getrainde expert. De foto’s van je telefoon zijn ook van een te lage resolutie…