Gestolen horloge via Chrono24 verified dealer

Dit soort zaken krijgen direct prioriteit. Ik was wat snel met bellen zei ze want ze hadden wel hooguit 24 uur nodig om alles te checken enz.

Knap eigenlijk dat je deze info ook direct terugvindt in hun naam!

Mooi verslag. Erg leerzaam. En nu… al een vervanger gespot​:grimacing::grin:

1 like

Goed afgelopen en dank voor het delen.
Waar ik wel benieuwd naar ben is de druk die je enigszins op de dealer hebt uitgeoefend mbt social media aandacht.

Nou mooi dat het is opgelost.

Toch wel bijzonder dat dat ze dit altijd blijken te kunnen.

Eind goed, al goed. Fijn dat je het geld terug hebt en ons weer wat geleerd hebt over het te volgen proces bij Chrono24. :+1:

Mooi zo !

Super dat het is opgelost! Dank voor je verhaal te delen, mijn inziens heel waardevol op 't forum!

Wat gaat er nu met het horloge gebeuren?
Jij hebt hem ter goede trouw gekocht, zal ook blijken uit je aankoopgegevens, dus potentieel krijg je hem terug. Wil je hem dan aannemen? En zo nee, wat gebeurt er dan mee?

Volgens mij is de koop ongedaan gemaakt en gaat ie naar de oorspronkelijke eigenaar

1 like

Gefeliciteerd, en vooral met je doorzettingsvermogen.

Als dat het geval zou zijn zou het gestolen horloge terug naar de handelaar zijn gegaan? Dat lijkt me vreemd. Of de originele eigenaar moet bekend zijn bij de politie, als ie daar naar terug gegaan is - of gaat - zou dat helemaal top zijn natuurlijk.

Degene die aangifte heeft gedaan, duidelijk niet de handelaar…

Behalve als blijkt dat die hem ook ter goede trouw gekocht heeft… Het is juridisch een interressant stuk. Vandaar mijn vraag!

In geval van een dispuut vanzelfsprekend he. Ze zullen niet alles mee lezen. Feit is dat in geval van dispuut jij niet alles alsnog hoeft gaan door te sturen omdat alles in de messenger staat.

Horloge is nog in beslag. Kans dat ie terugkomt is nihil gezien oorspronkelijke eigenaar aangifte heeft ingediend. Die zal hem dan ook terug ontvangen. Dan is het cirkeltje weer rond.

1 like

Nou ik vind het nog wel een verschil of dit “altijd” mogelijk is , of enkel tijdens een “onderzoek”.

Op verschillende forums zou het natuurlijk rondgaan en had daarbij aangegeven dat ik Google ook even een handje zou helpen als hij niet zou mee werken😊. In het begin was hij heel stug, vandaar deze druk middelen. Als iemand gewoon direct zou reageren dan zou ik dit niet zo snel doen.

1 like

Fijn dat het goed is afgelopen. Je terugkoppeling is erg informatief. Dank hiervoor.

Mooi opgelost

Ik denk dat je de huidige AI technologie behoorlijk onderschat. Ik ben er van overtuigd - wàt, ik weet 100% zeker - dat AI beter in staat is om fakes eruit te halen dan dat het menselijk oog dat kan, er vanuitgaande dat de foto’s goed (lees scherp) zijn die je aanlevert. En met goed genoeg bedoel ik, een 12 megapixel (iPhone) foto kan genoeg detail aanleveren om biometrische data te verifiëren met een nauwkeurigheid van 1:1.000.000, dus een relatief eenvoudig beeld als dat van een horloge zal op zeker geen probleem zijn.

1 like

Ai dat is een gevaarlijke overschatting van de huidige stand van zaken op het AI gebied. Ik draai een aantal AI projecten en de stand van zaken is op papier helaas echt anders dan de praktijk. Ik ben 100% overtuigd dat een AI algoritme op dit moment helemaal niets kan met goede fakes. Daarnaast is de resolutie van het menselijk oog ook veel beter dan de 10Mb plaatjes die je met je telefoon schiet (niet veel mensen hebben thuis een Canon 5D met een Macrolens, al denk ik dat er op dit forum wel een paar rondcircelen).

Maar vertel waar komt je wijsheid vandaan? Ik laat me graag overtuigen…

1 like