Als de eigenaar de auto te goeder trouw gekocht heeft zal hij vinden dat het zijn auto is.
Als de garage de auto niet aan hem teruggeeft na een reparatie, ben ik heel benieuwd…
De eigenaar bepaalt in een dergelijk geval niet even zelf niet of de auto te goeder trouw is gekocht…
Mwah, ik snap Paul Thorpe wel. Ik sta er minder rigoureus in denk ik.
Maar, Tag Heuer heeft een database, die houden ze al bij en is al geadministreerd. Ze hoeven hem dus alleen beschikbaar te stellen. Dat stukje kost wat onderhoud, maar komt hun eigen klant-dealer-producent-relaties alleen maar ten goede. Want als ik een horloge kan kopen, van een dealer die op zijn minst heeft kunnen verifiëren dat het horloge niet geregistreerd als gestolen staat, ben ik eerder geneigd dat horloge te kopen. Bovendien, maakt het minder interessant om horloges te stelen, want de pakkans wordt veel groter.
Het betreft een auto maar dit geeft een goed idee
Dat hoop ik niet maar denk ik wel. Wil de ‘echte’ rechtmatige eigenaar nu opstaan!
Wat mij betreft zou een gestolen horloge direct terugmoeten naar de echte rechtmatige eigenaar. De ‘heler’ moet de nieuwe eigenaar maar schadeloos stellen…
Als ik iemand met mijn gestolen horloge om zie lopen dan laat ik hem echt niet gaan…(tenzij die persoon tatoos op zijn handen heeft )
Ja maar wat als zowel de eerste als de huidige eigenaar getatoeëerde handen hebben ?
Ja dan wordt het een potje ongegeneerd beuken want getatoeëerde mensen staan niet bekend om hun verlegenheid/angst voor confrontatie/mensenschuwheid…
https://dermakliniek.nu/behandelingen/laserbehandelingen/tatoeage-verwijderen/
Wie het eerst een afspraak heeft mag het horloge houden !
Mwah, als die verzekerd was is die het horloge ook gelijk kwijt. De verzekeraar is dan de eigenaar. Misschien wordt die er wel blij van als die een dealtje kan sluiten met de verkopende dealer en nieuwe eigenaar.
Heel vervelend, hopelijk krijg je hem nog terug.
Iemand enig idee hoe vaak dit voorkomt?
In Nederland is van belang of de eigenaar van het gestolen goed dat gerevindiceerd heeft. Ik weet niet wie als eigenaar van deze Tag Heuer geregistreerd staat (Nederlands, Duits, anders). Afhankelijk daarvan kun je deze casus pas verder analyseren. Gezien het feit dat de Duitse politie zich er kennelijk mee bemoeit, lijkt een Duitse eigenaar in het spel.
Hello all!
Ik heb terugkoppeling van de dealer. Deze wil niet zijn verantwoordelijkheid hierin nemen dus dat is wel een tegenvaller. Ben benieuwd hoe Chrono24 met een situatie als deze om gaat. Deze stuur ik vandaag alle documenten en communicatie met de dealer. Keep you posted!
Ben benieuwd wat de stellingname van Chrono24 zal zijn, maar ben eerlijk gezegd bang dat een excuus bestaande uit een wollig stukje tekst met verwijzing naar een multi-interpretabele quote uit de algemene voorwaarden het resultaat zal zijn.
Ohh god wat naar van die verkoper, nogmaals veel succes komende tijd!
Je zult het denk ik hard nodig hebben…
Dan is dit wel de tijd om even de verkoper te noemen.
Ook zou ik me registreren op Rolexforums.com en in de watchout sectie een verhaal beginnen met naam en toenaam van de verkopr.
Hij is duidelijk onbetrouwbaar gebleken
Wordt allemaal in orde gemaakt ;). Vanzelfsprekend gaat dit op verschillende platformen gepubliceerd worden👍
Goed dat je het vraagt! Ik was al voornemens een en ander te melden maar was er nog niet aan toegekomen. Ik zal er vanavond even tijd voor maken! Het is in ieder geval goed gekomen
Goedemorgen allen!
De centjes zijn terug overgemaakt door de verkoper! Het koste wel wat moeite en daarom even een korte samenvatting.
Nadat Tag mij aangaf dat het horloge gestolen was heb ik direct chrono24 op de hoogte gebracht. Zij gaf mij aan alles even op schrift te zetten zo volledig mogelijk en dat dan te mailen. Zo gezegd zo gedaan. Een mooi dossiertje gemaakt met daarin de gehele communicatie met de dealer en Tag enz. Al het bewijs gewoon duidelijk aanleveren dus!
DEALER
In de tussentijd heb ik de dealer rechtstreeks benaderd met het hele verhaal. Vanzelfsprekend wilde deze in eerste instantie niet echt mee werken. Ik had hem hetzelfde dossier gestuurd als chrono24 maar alsnog ging hij niet mee werken. Op basis hiervan ben ik wat druk gaan uitoefenen op de beste man. Het is niet een hele kleine partij dus online zou dit hele gebeuren hem best wat schade kunnen berokkenen. En dat is nou precies de stok dus om mee te slaan. Dat terzijde hij begon als snel iets meer mee te denken ;).
CHRONO24
Nadat ik alles naar chrono24 heb gestuurd heb ik de volgende dag even er achteraan gebeld of alles in goede orde was ontvangen. Ondanks dat zij een duur platform zijn is het wel heel fijn dat je gewoon kan bellen. Ik ben doorgeschakeld naar de verantwoordelijke en die zat er direct boven op. Dit soort zaken krijgen direct prioriteit. Ik was wat snel met bellen zei ze want ze hadden wel hooguit 24 uur nodig om alles te checken enz. Advies van Chrono was… “Laat het aan ons over… wij zullen als mediator optreden in deze”. Ga zelf geen druk opvoeren bij de dealer, haha.
Chrono heeft dealer quality check afdeling die handelaren controleert en ze ook op de vingers tikt. Deze hebben samen met de zogenaamde abuse afdeling de dealer benaderd en hem uitgevraagd over de situatie.
DEALER GAAT MEEWERKEN
Nadat Chrono en ik buiten het advies om van chrono nog even een klein mailtje achter de dealer heb aangegooid met daarin dat er ook een strafrechtelijk onderzoek loopt in Duitsland waarin hij ook vermeld wordt ging het ineens vrij snel. De beste man begon toch wel door te krijgen dat hij hier niet mee weg ging komen en heeft vrijwel direct een refund geplaatst in chrono waarna ik een dag later de centen terug had.
TIPS
Als je via Chrono24 koopt en er is wat aan de hand zorg dan dat je alle communicatie in de chrono messenger doet! Advies van Chrono. Zij kunnen direct mee lezen en dat scheelt een hoop gedoe! Ikzelf heb dat niet perse gedaan maar het is wel een advies van chrono.
Problemen direct bij chrono melden via abuse@chrono24.com zorg dat dit een complete documentatie waar geen spelt tussen te krijgen is zodat zij het direct kunnen op pakken zonder als te veel op en neer gezeur.
In principe regelt Chrono alles verder. Zij gaan in gesprek met de dealers enz als mediator. LET OP! Veel meer dan dat kan chrono ook niet doen. Chrono keert geen geld uit in dit soort situaties dus als chrono er niet uit komt dan is aangifte een volgende stap.
TOT SLOT
Chrono 24 kan dan wel geen geld uitkeren in dit soort gevallen maar ze hebben adequaat de zaak opgepakt en zijn hun afspraken nagekomen en ik ben zelf erg goed op de hoogte gehouden. Dus in dat opzicht “well done chrono24”.
Was dit nou een hele kleine dealer geweest was de zaak wellicht wat moeilijker geworden. Dan heb je online niet echt een stok om mee te slaan en dat is wel een fijne bijkomstigheid als die mogelijkheid er is om wat extra druk uit te oefenen.
Nou volgens mij is dit het wel zo’n beetje. Als we even kijken naar de startdatum van deze topic vind ik eigenlijk dat het best snel opgelost is . Zal ook een beetje geluk zijn hoor. Denk dat het vaak genoeg voorkomt dat dit soort dingen slecht aflopen maar hoop dat iedereen er wat wijzer van word.
Any questions let me know en dank voor alle comments!
Have a nice day!
Well done, gefeliciteerd en bedankt voor het delen !
Nu snel de kroeg in en een borre… nevermind…