Beste hf vrienden, een long shot, maar wie niet waagt…
Afgelopen maandag is op schiphol mijn omega gerold.
Betreft een vintage, op het forum verkregen. Niet super duur, maar was er bijzonder verknocht aan.
Dus… mocht iemand onderstaande klok ergens spotten, heel graag een bericht.
Dank en groet,
Victor
Pff klote streek zeg. Bij de douane poortjes?
Hoop voor je dat het horloge weer wordt terug gevonden.
Heb je serienummer o.i.d.?
Misschien aan te raden om deze ook op het forum te zetten, waarschijnlijk is dit horloge veelvoorkomend in deze configuratie.
Hoe rol je een horloge? als je dit om hebt?
@mechaniekje, …
@Victor_1, waardeloos! Waar en hoe?
Was het bij een douanedoorgang [leeg bakje na de scan] of ben je in de mensenmassa ‘gerold’. Beide komen veel voor op Schiphol. In het eerste geval zou je even kunnen aankloppen bij de KMAR op Plaza. Schiphol hangt vol met camera’s en ook om security ‘medewerkers’ in de gaten te houden. Als er iets gejat wordt bij de douanedoorgang kunnen ze dat wellicht checken.
Klote om mee te maken zoiets.
Hoe ze dit gedaan hebben interesseert me ook wel, altijd nuttig om weten hoe je jezelf kan wapenen tegen deze rotstreken.
Ze lopen tegen je aan, zeggen soms “sorry” [in een andere taal] en lopen gewoon weg. Dat gaat echt supersnel en heb je 99 van de 100 keer pas in de gaten als het te laat is. Losmaken van een horlogebandje is een handigheidje wat menig ‘roller’ goed beheerst…
Ja inderdaad. Ben een beetje je google-post aan het bekijken nu
Als ik door de douane ga draag ik nimmer een duur horloge. Altijd mee in handbagage of koffer
Inderdaad wordt er veel gestolen op Schiphol
Mijn euro 4 horloge mogen ze dan wel stelen daar!,
Hoop dat het goed komt. Veel succes!,
Ik heb er een keer een demo van gezien, bij de KMAR op Schiphol. Ook hoe ze je tas leeghalen terwijl je er bij staat te kijken enzo. en ze jatten niet je papieren zakdoekjes, nee ze weten precies wat ze er uit halen. Zijn vaak ook bendes die georganiseerd te werk gaan, met meerdere personen. Zie je ook in de binnenstad van Amsterdam bijvoorbeeld.
Wat (vroeger in ieder geval) ook veel voorkomt op Schiphol is dat security medewerkers jatten. Ook dat is bijna niet tegen te houden maar er is tegenwoordig wel gericht toezicht, vandaar mijn suggestie om even naar de KMAR te gaan als je weet waar ‘de rol’ heeft plaatsgevonden. Ik doe zelf mijn horloge ook nooit los in een bakje maar altijd in een tas, in een zakje ofzo.
Mijn cosmic 2000 was drie jaar geleden op Schiphol gejat uit mijn koffer. Er zit daar een verzamelaar.
…sorry, ik lach je toe hè! Maar ûh, serieus? Da’s ook bizar!
Was mijn cosmic 2000.
Zuur!
Argh……, shit man.
Wellicht handig om te vertellen wat er precies gebeurt is zodat andere hiervan kunnen leren. Jatten door de security acht ik vrij klein ivm alle camera’s. Plus je weet direct na de controle of hij weg is. Any, ben benieuwd naar het verhaal.
In de loop der jaren minder geworden maar het komt nog steeds voor.
Lijkt me echt stug. Dan wordt dit door andere passagiers gedaan. Je merkt toch direct of je horloge niet in het bakje ligt en zo niet dan trek je toch direct aan de bel waarna ze op onderzoek gaan.
Oké.
Balen … hoop dat je reisverzekering dit verlies dekt …
Bewustwording is in dit soort zaken nogal belangrijk. Weet je van jezelf dat je slachtoffer kunt worden, wordt je het waarschijnijk niet. Klink wellicht vaag maar is wel een soort van feitje.
Groeten
Rutger