Balen zeg…! Dat geteisem! Hoop dat je hem nog terug krijgt!
Ook van mijn kant: Misschien kun je het opbrengen om te vertellen hoe het is gegaan?
Balen zeg…! Dat geteisem! Hoop dat je hem nog terug krijgt!
Ook van mijn kant: Misschien kun je het opbrengen om te vertellen hoe het is gegaan?
Zo, ff de kids op bed leggen, en bij terugkomst die lijst met reacties. Da’s wel fijn.
Here goes.
Het was in dat drukke gedeelte voor security. We liepen naar de rij, ik was alvast jas aan het uitdoen, tas open, paspoort pakken. Heel veel mensen om me heen. Dan wordt me een band aangewezen, je weet wel, waar je handbagage op moet. Alles uit en af…horloge weg! Stom, was met collega in gesprek ook, ik dacht, oh heb ik vast al weggeborgen… ‘not dus.
Andere kant security, alles weer aan, zoeken in tas, in jas, broekzakken, teruglopen naar de band, ze wilden niet me de beelden laten zien of mijn horloge erop stond. Ge-ergerd, vliegtuig wacht, we waren al laat…pfffff
Wil maar zeggen, ik was er met mijn hoofd niet bij. Dus zoals iemand al reageerde: “awareness is alles”
My bad, nog steeds jammer…
Lijkt me een understatement, balen man!
Vroeger ( ik word oud…) kwam dit sieraden en horlogerollen wel voor als " grappig topic " in tv shows. Vingervlug werk, afleiding en weg horloge, halsketting etc. Vereist lange training en oefening. Doen ze op een aangeklede paspop vaak behangen met kleine rinkelbelletjes. Belletje te horen tijdens het oefenen? Try again! Daarna verbaasde, lachende mensen als getoont werd waarvn ze gerold waren. Ook de besmeurmethode is berucht. Iemand morst iets, bij voorkeur softijs o.i.d. op je kleding en helpt je dan met schoonmaken. Hierna mis je een boel van waarde. Meteen van je af houden dat volk na dit besmeuren en een grote mond opzetten. Dat ongemerkt rollen is alleen makkelijk te doen voor ze met een normaal horlogebandje. Een staalband waar je hand door moet is niet te rollen op die manier.
Denk dat je het horloge mogelijk al eerder kwijt bent geraakt? En het daar pas merkte? '
Tuig!
Moet zelf binnenkort naar Israël. Goedkope klok gaat om, de rest in de kluis.
Sterkte ermee i.i.g.
Pcies, al mijn horloges hebben een vouwsluiting of een lange lap leer door meerdere lussen, knappe jongen die het ongemerkt weet te verwijderen
Ik heb van meerdere mensen gehoord dat Rolexen zo van de pols zijn gehaald zonder dat mensen er iets van hebben gemerkt…
Hoe dan? Een Sub zit toch wel “veilig” om te pols met fliplock?
Een vintage DJ kan ik nog wel snappen…
Een GMT-Master II (ceramisch) was het sowieso. Iemand sprak hem op straat aan, vroeg naar de weg en voila. Niets maar dan ook niets gevoeld. Ik vind het ook vreemd maar kennelijk kan het echt.
Er zijn best wat filmpjes te vinden waarop je kan zien hoe ze dat doen.
Bepaalde volkeren oefenen van kinds af aan al om dit soort fratsen uit te halen. Het zal me niks verbazen als dan het onmogelijke, mogelijk wordt.
OT: erg zuur om zo je horloge te moeten verliezen.
Ik zag laatst ook een filmpje, maar daar waren het vooral horloges met gespsluitingen.
Jort Kelders’ vintage Hanhart is gerold door een ‘danstruc’ op de Prinsengracht in Amsterdam.
Erg jammer dat dit is gebeurd, ik hoop dat je mooie Omega teruggevonden wordt of dat je een behoorlijke schadevergoeding ontvangt, sterkte!
Dit dus. Type bandje maken ze zich niet druk om. Gaat zo snel, je hebt er echt geen erg in en vaak is het georganiseerd dus als je al zou denken dat je weet wie je horloge heeft is 'ie al lang doorgegeven aan een compaan (M/V/Kind).
Ik laat overigens mijn horloge tegenwoordig gewoon om als ik door het security poortje loop en dat mag blijkbaar (?) …misschien een tip voor alle andere horlogefanaten?
Kreeg daarna trouwens nog een full body search van een cute douane mannetje (moet dat echt vaker doen) ; hij checkte ook nog mijn horloge en zei; “hey da’s een SKX!”
Verder on topic; ik reis nóóit met mijn dure en/of geliefde horloges maar alleen met de SKX: dat geeft ook geen gedoe en teleurstelling…
Volgende maand weer weekje Zuid Spanje maar de gschock 5600 gaat lekker mee
Weg is pech mocht er iets gebeuren
Dat doe ik ook steeds en op Schiphol kan dat inderdaad zonder problemen. Andere luchthavens doen soms moeilijk maar dan berg ik hem op in mijn tas of jas, nooit zomaar los in het bakje.
Niet met dezelfde wijzers maar er staat er momenteel een vrijwel hetzelfde op Etsy te koop zag ik…
Ik zou bij een pro niet gokken op die veiligheid eerlijk gezegd.