Ik kan bevestigen dat je horloge tegenwoordig niet meer af hoeft op Schiphol. Afgelopen November naar Turkije gereisd en was geen probleem. Ook terug hoefde hij, als ik het mij goed herinner, niet af. Ik meen iets gehoord te hebben over vernieuwde beveiligingstechnologieën.
Toch schrik ik hier wel een beetje van zeg… Blijkbaar heel naïef van me, maar ik had werkelijk geen idee dat dit nog steeds gebeurde - ik had gewoon mijn Omega om. Deze zat dan wel aan een armband, wellicht dat dat iets scheelt, maar ik zal mijzelf er aan herinneren om hem maar gewoon onder mijn mouw weg te stoppen wanneer ik mij in en door een mensenmenigte begeef, en in de zomer in alleen een t-shirt maar misschien een ander horloge te dragen als ik weet dat ik een drukke plek ga bezoeken.
Het spijt me om te horen dat je op deze manier van je mooie horloge bent beroofd, Victor. Zoals wij maar al te goed weten kan een horloge ook erg veel emotionele waarde met zich mee dragen.
Overigens weet ik niet waar je woont, maar het zou wellicht kunnen helpen om in de buurt van Amsterdam wat pandjeshuizen en inkopende juweliers te bezoeken.
Het is natuurlijk mogelijk dat je horloge allang verdwenen is, maar veel van dergelijke dieven willen zo snel en gemakkelijk mogelijk van hun nieuwe buit af dus het kan best dat hij diezelfde dag nog voor een mager prijsje is verpand.
Heel veel succes ermee in ieder geval.