Mijn Rolex Submariner 168000 is gestolen door een zekere Mark Stenner. Serienummer R594905 (verkocht in 1988). Was een full set. Zie voor de details mark-john-stenner-stole-my-rolex dot com.
Wow, ik wist niet eens dat je geld weer kon terugtrekken via Paypal, lekker slecht dichtgetimmerd. Succes ermee, hopelijk komt het nog goed.
Schandalig!
Niet normaal. Hij heeft bewijs dat het pakket is afgeleverd.
Ik wil verre van natrappen maar je hebt een essentiele fout gemaakt.
Paypal betalen = opsturen naar het geverifieerde paypal adres.
Anders kan je dit inderdaad tegenkomen.
en heb je dus ook geen bescherming meer van paypal (of eBay)
neemt niet weg dat het schandalig is ! maar prima om dit zo bekend te maken, ik zal het hier en daar eens gaan delen
Hier een bezorgde verkoper: Hoe is het mogelijk zonder Complaint en daarop volgende Claim zomaar geld terug te vorderen als koper?
Lijkt me niet de koper die verantwoordelijk is voor het “afpakken” van dit horloge maar Paypal… Of mis ik een deel vh verhaal??? Bijvoorbeeld dat de waarschuwingen van Paypal naar een oud e-mail adres zijn gestuurd? In dat geval zegt Paypal zoiets van “verkoper reageert niet dus Dispute automatisch beslist in voordeel koper”. Ik werk nu sinds 1999 met Paypal/Ebay en heb nog nooit gehoord van zomaar geld terugtrekken zonder reden of mogelijkheid tot reclameren…
Als dat zou kunnen zouden er geen verkopers meer van Ebay/Paypal gebruik maken toch? Heb het idee dat we hier een stukje vh verhaal missen…Te snel verstuurd na definitieve bevestiging dat het geld ontvangen was? Of nooit een definitieve bevestiging gekregen en al verstuurd?
Maar zoals anderen al adviseren: Zeker aangifte doen, eigen fout of niet. En natuurlijk absoluut met Paypal NL in contact te treden.
Hoe dan ook, succes met terugkrijgen van het horloge
Op het adres in Belfast zit een service genaamd Parcel Flow, een pakket forwarding service. Als je hen even zou bellen dan kun je misschien achterhalen waar je pakketje vervolgens naartoe is gestuurd.
http://www.parcelflow.co.uk/
Ik sluit niet uit dat je daarvoor eerst aangifte moet doen maar ik zou er zeker even de moeite voor doen…
Ik adviseer rechtstreeks telefonisch contact op te nemen met Paypal !
Ervaringsdeskundige die bijzonder goed geholpen is door Paypal NL
Als er onvoldoende saldo staat op de bankrekening dan bounced de Paypal betaling gewoon en heeft Paypal dus ook geen geld om vast te houden.
oh ja … en bij Rolex opgeven als gestolen
dan kun je nog wel eens mazzel hebben en het na een paar jaar terug krijgen
uit de vintage rolex groep :
Dit geldt ook voor Nederlandse banken. Manier van oplichting wat nu veel wordt gebruikt. Moment van kopen kan de verkoper zien dat het geld is overgeschreven op de telefoon van de kopende partij. Echter bij onvoldoende saldo gaat de overschrijving niet door, maar dit duurt even eer dit wordt weergeven.
gedeelt in 6 FB groepen , en potentieel hebben nu 30.000 mensen deze website gezien (of gaan hem zien)
suc6 met het terugvinden !
Sterkte !!
2 mogelijkheden;
In enkele landen geeft de bank de betaling sowieso door ongeacht of er geld op de rekening staat en wordt deze pas later ‘gebounced’.
Er werd met een Credit Card betaald, sommige maatschappijen zijn zeer gewillig betaling te annuleren. (vergeet het dat dit makkelijk lukt via Mastercard of Visa, ganse procedure moet doorlopen worden voor Unauthorised Transactions).
Wat nog problematischer is natuurlijk dat het niet naar een geverifieerd paypaladres is opgestuurd. Waardoor Paypal seller protection wegvalt.
Daarom ook; aanvaard nooit Paypal Gift betalingen van mensen zonder super goede feedback. Als deze teruggetrokken worden via methode 1 of 2 dan ben je het sowieso kwijt ongeacht tracking.
Als je het naar een geverifieerd adres had opgestuurd was die tracking van PostNL voldoende om de claim in uw voordeel te sluiten en het geld uit te keren en zij zelf de wanbetaler achterna gaan.
Nog beter is een factuur opstellen en die doorsturen (kan allemaal perfect via de paypalsite), en op voorhand de naam en adres van de koper controleren als deze geen verified paypal adress is kan je van mij de boom in maar stuur ik niets op. (toch niet via Paypal)
Ik snap het gedeelte over het verzenden naar een geverifieerd adres dat verbonden is aan de Paypal rekening maar hoe zit dat met die Gift betalingen @GhentWatch ?
Btw klote om mee te maken TS…
Voor zover ik weet zijn PayPal Gift betalingen niet terug te draaien, dit is in elk geval de reden waarom ikzelf uitsluitend deze optie accepteer bij PayPal betalingen.
Dat dus ja. Maar goed: je enige kans is denk ik Rolex. En die kans is niet groot met de nummers all over internet…