Gestolen Rolex Submariner 168000

Net wel. Ze zijn niet via paypal te disputen. Maar het is niet dat je van die disputes bang moet zijn.

Net in een van deze twee gevallen;

Heb je geen poot om op te staan bij een gift. Bij een gewone transactie wel.

Weet je dat zeker?

Dus een betaling via PayPal Gift ofwel Family/Friends kan ook zonder opgaaf van reden teruggedraaid worden door PayPal?

Dit is de eerste keer dat ik dit lees.

@GhentWatch heeft gelijk. Een betaling via credit card bijvoorbeeld is prima terug te draaien en dan komt PayPal het geld ook echt wel bij de ontvanger Terughalen (tenzij seller protection)

Dit kan ook een gevalletje ID-fraude zijn. Leveradres, geadresseerde en tekenaar van ontvangst zijn niet de persoon die de aankoop heeft gedaan

Een betaling via PayPal Gift is gelijk aan rechtstreeks geld overmaken en niet zozeer een betaling voor goederen en komt daarom niet in aanmerking voor buyer of seller protection.

Volgens mij klopt PayPal bij deze vorm van betaling niet aan bij de ontvanger maar juist bij de verzender indien er iets mis is.

daarom betaal ik ALTIJD via credit card en paypal , ook al is het een gift of besluit paypal in mijn nadeel bij een dispute kan ik altijd mijn centjes retour halen via mijn creditcard company … het duurt iets langer maar in 99.9% van de gevallen krijg ik altijd mijn geld retour , en dan maakt het mijn CC niet uit hoe ik via paypal , of zelfs dat ik via paypal , betaald heb

1 like

nog even wat info voor de OP

Heel erg vervelend !!

Hoop voor je dat ie snel weer terechtkomt…

Is wel tot een max bedrag en is minder hoog dan de meesten denken (indien je geen aparte verzekering hebt afgesloten).

Mmm, ik snap er niets van, maar voedt wel mijn wantrouwen jegens PayPal.

Nou ben jij een -in mijn ogen- een 100 % te vertrouwen persoon.
Maar wat als een malafide figuur dezelfde methodiek hanteert.
Dan sta je als koper in de kou.

Ik was altijd al zo, maar nu nog meer, boter bij de vis.

Dan maar niet internationaal. :wink:

ik heb bedragen tot plm 3K euro teruggehaald , geen idee of er een max aan zit ?

de enige 100% veilige methode (hier in NL) als verkoper is laten overschrijven naar je bank rekening , 'direct deposit’
dan kan niemand er meer aankomen , of ze moeten het via de rechter afdwingen

verder kun je altijd referenties vragen (horloge wereldje is niet zo heel groot en via FB groepen kun je het altijd vragen)

verder doe ik via eBay alleen zaken met mensen die vergelijkbare items voor grote of gelijke bedragen hebben gekocht

er zijn voldoende methode om jezelf een beetje in te dekken (en de eBay / Paypal regels volgen hoort daar wel bij , dus niet naar een adres sturen dat niet gevrifieert is)

1 like
  • Ik betaal via paypal met CC naar jou. Friends optie.

• Enkele dagen later dien ik een claim in bij mijn CC company, met als reden dat ik mijn goederen niet ontvangen heb. Kans is zeer groot dat ik gelijk krijg.

• CC company annuleert de betaling naar Paypal.

• Paypal komt het geld bij jou terug halen aangezien de betaling niet meer bestaat.

Zie ook hier

Bescherming hiertegen krijg je enkel via de Paypal seller protection. Maar die heb je dus niet bij de Friends & Family optie, zoals Ghentwatch al correct opmerkte.

Ok wist ik niet. Zullen wel andere spelregels idd zijn als er niet geleverd wordt.
Als er nl wel geleverd wordt zijn bij bijv American Express dit de max bedragen.

Als paypal het dispuut in je nadeel beslist en vervolgens haal je het geld wel terug via je credit card company, dan loop je een behoorlijk risico dat paypal je account blokkeert lijkt me.

Mijn visa gold is tot 6000 verzekerd dacht ik.

Treurig verhaal en de koper “condemed” Ik hoop dat het tzt op zijn pootjes terecht komt.

Wat een klote verhaal om te lezen…

Er is wel een verschil tussen een verzekering en een betaling betwisten bij de cc maatschappij.

Zoals je hier zelf kan lezen, gaat het hier om gevallen waar je het goed wel ontvangen hebt maar het wordt binnen 180 dagen gestolen of beschadigd, of je wil het retourneren maar de winkel gaat niet akkoord. Dat is dus allemaal een geval van verzekering, en de bedragen zijn gelimiteerd.

Een betwisting is een ander geval. Van de website van Bank Card Company in België: “Plaatste u een online bestelling die u betaalde met uw kredietkaart? Maar komt het pakje niet aan? Is de verkoper failliet? Of liep u in de val van een oplichter? Dan beschermt de uitgever van uw kredietkaart u gelukkig. Hij laat u uw geld terugvorderen via de charge back-procedure”

Bedragen zijn bij een charge back-procedure niet gelimiteerd.

1 like

Hier wordt ik droefig van… Ik accepteer voortaan wel alleen bank overschrijvingen via ebay…

Succes met je actie TS…