Dan hoop ik dat je lang genoeg een ebay account hebt,
Al zoān 15 jaar gok ik. Hoezo?
Dat is helaas niet zo,ik ken een geval van iemand die zijn motor verkocht,geld stond op zijn rekening en hij gaf de motor mee.
Kort daarna werd het geld weer van zijn rekening afgeboekt.
Bleek dat de oplichter via eoa fishing constructie geld van een āgehackteā rekening had gebruikt,de rekeningeigenaar merkte dit uiteraard,gaf door aan de bank dat er onterecht geld was overgeboekt en zijn bank ontdekte de fraude en boekte het geld weer terug.
Link naar het artikel ff opgezocht
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/345341/0/0/opgelicht
Ophalen = Cash in het handje. Ongeacht prijs.
En dan moet je weer uitkijken voor valse biljetten⦠Conclusie: alleen aan vertrouwde leden verkopen bij grote bedragen.
Mja maar krijg geen dan geen vragen van de bank als je zoānog grote bedragen gaat storten?
Niet van de bank, wellicht van de belastingdienstā¦
Waarom storten? Gewoon uitgeven.
Zaken waar al btw over is betaald zijn niet opnieuw btw-plichtig.
Ze zijn er gek genoeg voor in NL⦠maar gelukkig zo gek nog niet.
Uiteraard. Echter, dat neemt niet weg dat er bij stortingen van boven een bepaald bedrag een seintje naar de belastingdienst gaat, heb ik mij laten vertellen⦠Maar als je netjes btw betaald heb je niets te vrezen natuurlijk.
Even opgezocht, wet melding ongebruikelijke transacties, pas van EUR 15kā¦
niet helemaal
als je het goed voor meer dan 3 jaar buiten de EU hebt gebruikt zonder de EU weer binnen te komen in die 3 jaar vervalt de btw betaald status (vraag me niet waarom maar dat heeft een douane beambte mij bevestigd ivm bootje varen buiten de EU )
In BelgiĆ« ligt die grens helaas een stuk lager⦠Cash betalingen ook maar tot 3000ā¬
Ok wist ik niet.
Maar goed. NL/EU horloges die je gewoon met netto geld koopt en later wellicht verkoopt zijn vrij van btw.
Als je Ʃcht veel wisselt in het hogere segment is het wellicht handig om een kasboek bij te houden zodat je altijd aan zou kunnen tonen hoe het zit.
Dan stort je het gewoon in twee keer toch?
Helemaal incorrect hoor. De regel van 3000eu Cash geldt alleen tussen de verhouding consument -> onderneming.
Tussen particulieren geldt deze regel niet. Overigens is er door de bank geen meldingsplicht vanaf een bepaald bedrag. Dit hangt af van uw rekening en uw relatie en voorgeschiedenis met de bank. De bank oordeelt of deze meldingsplichtig is.
Hoogstens half incorrect dus
Tussen particulieren mag dat inderdaad, en dan zit je met een hoop cash en kan je hopen dan een andere particulier net dat horloge aanbiedt wat je wil.
En er is inderdaad geen wettelijk vastgelegde grens qua stortingen bij banken, maar iedere bank hanteert wel degelijk normen. Voor particulieren liggen die echt niet heel hoog. Onder de norm kunnen ze inderdaad oordelen of iets verdacht is op basis van inkopen, relatie etc.
In Nederland zijn volgens de wet MOT alle stortingen en aankopen in contanten >15000,- door banken verzekeraars maar bv ook door juweliers en autohandelaren een meldingsplichtig.
:
zie http://financieel.infonu.nl/belasting/10122-belastingdienst-en-witwassen-ongebruikelijke-transacties.html
Nou⦠daar ben ik niet helemaal zeker van. Als ik het me nog een beetje kan herinneren wordt er vanaf een x bedrag (dacht 5000+) een melding gedaan. Dit gebeurt bij zowel aankopen of stortingen en is verplicht bij wet. Ik dacht dat het een Bibob melding was, maar google leert dat ik het fout heb.
Dit is echt een gevalletje klok en klepel, maar er staat me iets van bij⦠Had toch beter de leerstof moeten doornemen haha.
Ah, zie hier het volledige antwoord.
Is er toch nog voldoende blijven hangenā¦