GESTOLEN Tudor GMT

Stelletje… veel sterkte man :rage:

Joh zo een 30 jaar geleden moest ik in de Kalverstraat al de schoenen aantrekken en de oude in de tas van de winkel doen. Toen ik op de Dam was kwam er een naar me toe die ik maar ff geld moest geven. Mijn schoenen (Nike) had ik aan dus het tasje had geen waarde meer.

Ik heb dat vriendelijk geweigerd, ook nadat hij zijn hand in zijn binnenzak had gedaan en erbij zei dat hij een wapen had. In stedelijke centra moet je gewoon op je hoede zijn. Te weten, als er een bekend risico is gewoon oplettend zijn. Het barst van de gelegenheidsdieven in steden die toeslaan bij onachtzaamheid.

Hoe dan ook ontzettend sneu voor TS die bij deze een dure les heeft moeten leren. Het is heel jammer maar dit is wel de realiteit dat je hier in NL ook zomaar even van je bezittingen beroofd kunt worden.

4 likes

Nee, het is pas heling als je op zijn minst had moeten weten dat het horloge niet in de haak was. En dan ben je niet te goeder trouw.

4 likes

Triest. Sterkte met het verwerken van deze gebeurtenis.

Ik ben enorm blij dat dat niet zo is.

8 likes

Wat naar man! Nachtmerrie voor elke horlogeliefhebber.

Hopelijk vind je em terug :+1:

15 likes

Sommige van de reacties gaan de TS inderdaad echt niet helpen zijn horloge terug te krijgen, en begeven zich op het randje van wat in Algemeen nog geschreven kan worden.

On topic - ik weet hoe het is om opeens je gekoesterde bezit niet meer te hebben, baal enorm mee. En ik hoop dat de TS goed verzekerd was, dat schortte er bij mij helaas wat aan…

1 like

manmanman… wat slecht!! Ik hoop vooral dat je hem nog (onbeschadigd) terugkrijgt. Misschien het serienummer delen, en ook meteen op het Uhrforum een bericht schrijven, ze hebben er een speciale rubriek voor!

Die rollers werken vaak internationaal, dus wie weet…

Niet hier “en plein public” dunkt me. Van mijn twee meest kostbare had ik alle papieren en serienummers, heb deze laten noteren bij The Watch Register.

Maar die komen vast niet meer in het reguliere circuit terug, worden nu gewoon door iemand gedragen - of als betaalmiddel gebruikt in het schimmige circuit.

1 like

Maar wat is er op tegen om het serienummer te delen? Of mis ik iets?

Ik zie wel vaker in foto’s dat ze weggewerkt worden.

Bij jou in het dorp kreeg ik laatst ook een AH tasje mee, om de S&C tas heen. Loop je een stuk veiliger mee over straat, aldus de verkopert … :wink:

Niets:

Dan heeft het ook weinig zin om hier aan forumleden te vragen om even de (markt)boel in de gaten te houden, als je niet concreet aangeeft waar men op moet letten. Ja, een GMT … maar die zijn er best veel geloof ik. Er is er echter maar één met nummer ‘I765846’ enne, als je die tegenkomt is het dus foute boel. :sunglasses:

1 like

Dit.

Toch niet echt een heel herkenbaar model in mijn ogen, wellicht verward met een GMT master pepsi? Of zouden dit soort praktijken gewoon alle horloges targetten?

1 like

@Auke95 Ze zullen denk ik ook wel voornamelijk een persoon targetten op het uiterlijk. Chinezen die over de P.C. lopen zijn sowieso erg populair, net als zakenmannen die in pak nog even een drankje komen doen in Amsterdam en rijk uitziende studenten (denk aan gasten van 20 die met een jasje rondlopen over het Leidse). Wanneer ze dan de pols gaan scannen en je iets draagt dat op een Rolex of een AP RO lijkt wordt de gok genomen en ben je de pineut.

Veel sterke.

Ik lees veel reacties over ‘goed verzekeren’ maar waar doen jullie dat dan? Ik heb het nog niet gevonden hoor.

Ik heb wel een ‘buiten de deur’ verzekering van Centraal Beheer. Maar die dekt volgens mij maar een bepaald maximum zonder optie tot uitbreiden.

Ik heb dat bij interpolis een buiten de deur verzekering en ik kon zelf mijn bedrag bepalen.

Voor het verzekeren van een horloge heb ik een speciale kostbaarhedenverzekering afgesloten. Hierbij moet je wel even goed kijken naar de algemene voorwaarden. Het kan zijn dat ze de waarde stapsgewijs afbouwen (afschrijving). Met een Rolex (waarbij sommigen qua waarde stijgen) zou je hem om de zoveel tijd moeten taxeren om het bedrag op een goed niveau te krijgen.

Zeker dit dus gedaan:

Zal maar als argeloze toerist rondlopen hier. Zou toch nooit meer terug komen.

6 likes