GESTOLEN Tudor GMT

Nee, gelukkig niet. Maar ik ben wel vaak genoeg in Amsterdam geweest om te zien hoe het gebeurt.

Of om de zoveel tijd een nieuwe moeten kopen :smirk:

1 like

Maar, voor mijn ontwetendheid, ondertussen trekken ze letterlijk het horloge van je pols?
Gezien de meeste staal dragen; dan openen ze de sluiting en manoeuvreren ze het horloge van je pols?
(Gelukkig) ben ik ontwetend in deze zaken.

Ja dan openen ze de sluiting. Daarom draaien ze ook hun rug naar je toe en houden ze je arm vast. Dan zie je niet wat ze doen, en ben je afgeleid omdat ze hun been tussen je kruis wiebelen. Let je meer daarop dan je pols.

Tja het is ernstig, maar zijn genoeg verhalen wat die dieven allemaal wel niet uitspoken.

Ook de winkels waar camera’s hangen zullen hun beelden niet zo maar beschikbaar stellen aan iemand die aangeeft dat er wat gebeurd is en de beelden even wil hebben. Zij doen dit alléén voor eigen doeleinden, óf als de beelden door de politie worden opgevraagd.

Jup, ze zijn heel vaak met twee. De een probeert je onderuit te halen met de voetbaltruc waardoor jij afgeleid bent en de ander trek met een aardige agressie het klokje van je pols. Als je überhaupt iemand zijn benen tussen jou benen voelt doen, gelijk een pompert geven. Het zijn vaak angstige vaak ook illegale
Oostblokkers, die wegrennen bij het minste en geringste.

Daarom zeg ik ook:

Beelden blijven vaak voor een korte tijd bewaard. Gezien de locatie en de frequentie hoe vaak dit gebeurd, kan het wel even duren de politie langs de winkels gaat. Beter safe…

Nogmaals heel veel sterkte.
Hopelijk is deze cartoon niet too soon.
Mijn artistieke steunbetuiging :pray:t2:

61 likes

Maar wat is er nou eigenlijk gebeurt dan? Babbeltruuk hoe en wat?

Even bij jou maatschappij of tussenpersoon navraag doen over een kostbaarheden verzekering. Met foto’s, aankoopnota en een taxatierapport (kan kort en eenvoudig) verzekerd tegen getaxeerd bedrag. Vaak is zo’n taxatie 3 jaar geldig en dan moet je opnieuw laten taxeren (wat in geval van sommige horloges alleen maar in je voordeel is).
Het is wel vaak zo dat je bij dezelfde maatschappij meerdere verzekeringen moet hebben.
Diefstal, verlies, schade (buiten gewoon gebruik) is dan gewoon verzekerd.
Kwa kosten moet je denken aan 15 - 25euro per 1000euro waarde per jaar.

2 likes

Ik verwacht de welbekende ‘‘voetbaltruc’’ erg zuur. je denkt dat het je niet overkomt.
Dit laat je toch wel nadenken of je je horloge nog wel kan/wil omdoen naar Amsterdam.
beter voorkomen dan genezen.

Sterkte!

Voetbaltruc?

Zal mij als handballer niet overkomen :sunglasses:

In uitgaansgebieden maar verplicht een neppert om de pols?

Waarom een neppert? Doe dan niets om.

Nx kan natuurlijk ook, ik dacht meer aan een ontmoedigingsbeleid :scream:

1 like

Sterkte, hopelijk loopt het goed af

Neppe horloges zijn net zo goed crimineel. Dus ik juich dat niet toe. Daarnaast, pfff nep.

Nou ik had eigenlijk een ander best serieus idee.
En ik maak geen grapje.
Veel mensen dragen bijvoorbeeld een Rolex voor (deels) de status (ik zei gek incluis).
Dus ik denk dat het niet eens zo’n gek idee is dat áls je een Rolex hebt je bij Rolex een ‘Substitutemariner’ kunt bestellen. Gewoon een goedkoop horloge, maar dan kan iedereen wel zien dat je een Rolex bezit.

Het punt dat er dan weer onverlaten je eventueel van je Substitutemariner beroven heb ik nog even niks voor, maar ik acht de kans kleiner. Zeker als we daar een soort van zelfdestruct modes in maken die je met je mobiel kunt bedienen (flick uitvlak modus).

Ik maak geen grapje.
Als Aston Martin het kan.

5 likes

Zelfdestruct? dan maar een wat zwaarder explosief :scream:

Dit is wel een grapje

2 likes

Die zag ik aankomen. :sunglasses:
Maar gewoon dat het horloge stopt met lopen en het lcd scherm een zelf gekozen tekst toont.

2 likes

:rofl: Die rolex owners ook…
Ik zou bij de lokale tattoo shop een kroontje en pijltje laten zetten hoger op de pols, met de tekst “in niet-pauper buurten draag ik hier een rolex.“

On topic: zeer nare ervaring voor TS. Sterkte met de nasleep.

14 likes