Zat me al een tijdje af te vragen waarom er niet een algemeen topic is waar je diefstal van horloges kan meldenâŠmijn sympathie voor het slachtoffer weet helaas hoe het voelt
Eens, alleen heeft stopheling het voordeel dat het serienummer wordt gesignaleerd. Boeven zijn niet altijd meer zo dom om gestolen waar online aan te bieden.
Mee eens, op catawiki kom je dit ook tegen, geen doos geen papieren = volgens rdk diefstal of heling. Te kort door de bocht.
Van meerdere horloges geen doos of aankoopnota meer. Ben ik dan een heler of wellicht zelfs een dief?
Wie het weet mag het zeggen
Eerste zin luidde niet voor niets:
âZonder iemand te beschuldigenâ.
De laatste aanbieder kan geheel te goeder trouw gehandeld hebben, zonder zich bewust te zijn van (opzet-)heling.
Geen doos, geen papieren komt inderdaad regelmatig voor.
De aanvullende drie omstandigheden maken het âafwijkendâ, om het zacht uit te drukken.
Graag zou ik van jou horen wat jij dan een mooie verkoopprijs vindt voor een dergelijk horloge in de omschreven staat en zonder doos, papieren of extra schakels, in de puur hypothetische situatie dat verkoper er inderdaad op een veiling de hand op heeft gelegd.