Gestolen Yachtmaster

Beste watchnerds,

Zojuist kwam ik onderstaand bericht tegen!

Houdt oren en ogen open aub.

De eigenaar ken ik niet persoonlijk, maar heb wel contact met een vriend van hem.

Weet, zie, hoor of ruik je wat verdachts?

Let me know!

Dank jullie wel alvast!

Groet Johan

15 likes

Zat me al een tijdje af te vragen waarom er niet een algemeen topic is waar je diefstal van horloges kan melden
mijn sympathie voor het slachtoffer weet helaas hoe het voelt

2 likes

Daar heb je een hele site voor

Www.stopheling.nl

Horlogeliefhebbers zullen hier eerder de medling met een gestolen horloge tegen komen dan via stopheling.nl denk ik.

4 likes

Dat was mijn gedachte ook, thanks.

1 like

Eens, alleen heeft stopheling het voordeel dat het serienummer wordt gesignaleerd. Boeven zijn niet altijd meer zo dom om gestolen waar online aan te bieden.

Gevaarlijke uitspraak die verkoper nog een lange tijd kan achtervolgen. Ik zou zulke uitspraken alleen op internet zetten als ik 99,99% zeker was.

16 likes

Mee eens, op catawiki kom je dit ook tegen, geen doos geen papieren = volgens rdk diefstal of heling. Te kort door de bocht.
Van meerdere horloges geen doos of aankoopnota meer. Ben ik dan een heler of wellicht zelfs een dief?
Wie het weet mag het zeggen

1 like

Eerste zin luidde niet voor niets:
“Zonder iemand te beschuldigen”. :wink:
De laatste aanbieder kan geheel te goeder trouw gehandeld hebben, zonder zich bewust te zijn van (opzet-)heling.

Geen doos, geen papieren komt inderdaad regelmatig voor.
De aanvullende drie omstandigheden maken het “afwijkend”, om het zacht uit te drukken.

Maar goed, er heeft weer iemand een koopje! :+1:

Oei, bijna al mijn horloges hebben geen doos en/of papieren :fearful:

1 like

Beste @RDK,

Graag zou ik van jou horen wat jij dan een mooie verkoopprijs vindt voor een dergelijk horloge in de omschreven staat en zonder doos, papieren of extra schakels, in de puur hypothetische situatie dat verkoper er inderdaad op een veiling de hand op heeft gelegd.

3 likes

haha dat is net als iets wat je gaat vertellen, beginnen met: ‘met alle respect’

11 likes

En dan het woordje “maar” er achter aan

2 likes

exact :wink:

2 likes

Ik wil me er niet mee bemoeien, maar 

3 likes

Alles voor de ‘maar’ is niet waar.

2 likes

Oude management taal.
Tegenwoordig “goede vraag” :joy:
Zal inmiddels ook wel weer achterhaald zijn. :wink:

1 like

of ‘lang verhaal kort’ en daarna een monoloog van vijf minuten

4 likes

Het kan wél

http://www.rolexforum.nl/topiclist.php?forum=22

1 like

Yep daar had ik het ook gezien, kon de mijne daar niet opgeven want heb geen account. Nu geen rolex meer in m’n bezit dus beetje zinloos dan.

Wellicht groter publiek hier, dus lijkt me wel zinvol topic.

1 like