Gestoord of briljant?

Denk even met me mee;

Meistersinger heeft een model met slechts 1 wijzer, die in 12 uur rondgaat (zeg maar: de uurwijzer). Je kunt dus tot op een minuut of vijf nauwkeurig zien hoe laat 't is, nauwkeuriger niet.
Overigens: Meistersinger is in goed gezelschap, want Peter Speake-Marin heeft ook zo’n “one-hander”.

Volgende brainfart:
Bovenstaande concept is voor mensen die vijf minuten wel nauwkeurig genoeg vinden…
Stel je nu eens het andere uiterste voor: mensen die het UUR wel weten, zijn alleen geinteresseerd in de MINUTEN.

Zou er een markt zijn voor een klokje met maar 1 wijzer, die dan in 60 minuten over de wijzer plaat raast ?

Uiteraard: logisch is het niet, en je kunt natuurlijk wel een quartz kopen als je echt nauwkeurigheidsfreak bent, maar aangezien er nu al een klok is ZONDER wijzers (niet gelogen!!) dacht ik dat hier misschien ook wel een markt voor zou zijn :slight_smile: :slight_smile:

Belachelijk idee of geniaal ? Kom maar op met commentaar :slight_smile:

Groet
Mark

lijkt me alleen zinvol als je wilt weten hoeveel minuten je al een ei aan het koken bent en niet van chronografen houdt??
Als tijd echt niet van belang is, maar je wel een kok of bakker bent…of scheidsrechter, volgens mij is het voetbal begonnen.

Geen idee Mark.

Groet,
Arno.

Ik zou zeggen: Blijf van die paddos af mark. :wink:

volgens mij zijn er vele voorbeelden van horloges waarbij
een wijzer in 60 minuten rond gaat; denk aan bijvoorbeeld
gerald genta type octo biretro en chronoswiss diverse types
regulateur

Natuurlijk is het geniaal:), maar of er een markt voor is…

Neem je meest dierbare horloge,haal hier de uurwijzer af en houdt ons op de hoogte.
Als het bevalt zijn er misschien wel mensen die jouw voorbeeld volgen.:slight_smile:

Horloges zonder wijzers zijn er genoeg, bv die de tijd weergeven met rijen en kolommen blokjes . Maar die hebben nog altijd een uuraanduiding. Zoals reeds gezegd : iets dat alleen minuten weergeeft is een keukenwekker.

Ik had dezelfde mening als Aad.
Vind het helemaal niet geniaal, want je hebt er niets aan. Neem dan gewoon een stopwatch.
Maar wil je het uitproberen, haal dat de uurwijzer er af of negeer hem.

Lijkt me geen markt voor.

Less is more!

Ik denk dat er met het door jouw bedoelde horloge sprake is van een omgekeerde evolutie. Het horloge is ontstaan – zonnewijzer, eenarmig uurwerk, 2armig uurwerk, chronograaf – (ik ben vast een aantal stappen vergeten).
In jou geval daan we omgekeerd, de volgende stap zou dus zijn GEEN horloge en opheffing van dit forum.

Jos M Schreef:

… de volgende stap zou dus zijn GEEN horloge en opheffing van dit forum…

Opheffen?? No way: dan maken we er een Historisch Genootschap van! :slight_smile:

iK kan op mijn Meistersinger op de minuut zien hoe laat het is. Er is nog ruimte tussen de 5 minuten markers hoor.

Marijn.

Ik vind je GENIAAL Mark, hoe kom je er op :smiley:
Ik zou je horloge echter niet kopen, ik weet vaak niet eens welke dag het is, laat staan dat ik uit mezelf weet welk uur.

Je bent inderdaad geniaal, Mark. Maar of ik je horloge ook zo geniaal vind…? Ik wil uren, minuten en seconden aan mijn pols hebben! :slight_smile:

okay, okay… ik hoor 't al…
Maar goed dat ik de urenwijzer en de secondenwijzer van m’n Moser nog ergens bewaard heb
(:smiley:
(:smiley:
Groet
Mark

Misschien dat je het nog eens kunt proberen met alleen een seconden wijzer.

Nee hoor, Ed… Ik ken mijn plek

groet
Mark

HOE LAAT IS HET NU??..

gr dennis:)

leuk idee :wink:

vind dat van de meistersingers ook een leuk idee, maar om te hebben…nee dat niet. Een horloge moet voor mij toch minstens de uren en de minuten aanduiden.

Misschien kun je eens een regelateur proberen…:D:D

http://www.sinn.de/onlineshopPRO/TEMPLATE/index-ka.php?id=6100.015

http://www.sinn.de/onlineshopPRO/TEMPLATE/index-ka.php?id=6100.010

Mijn beste,

Met de ontspannen weersvoorspelling voor de komende dagen maak ik mij niet al te druk om de uren, minuten of seconden. Ik doe het rustig aan en richt mijn vizier op de zon die almaar wijzer wordt.

Orologio Signaturis Temporis.:wink: