ook mijn gedachte, maar
Ok, dus als ik het goed begrijp zoek je een horloge maar eigenlijk zoek je geen horlogeâŚ
Ik ben wat dat betreft van de praktische kant.
Als het alleen is om samen met je zoontje te kunnen oefenen op je horloge, waarom zou je dan honderden euroâs uitgeven? Ik neem aan dat het alleen is wanneer jullie samen thuis zijn dus dan boeit, buiten jijzelf, waarschijnlijk niemand welk horloge je draagt. Je zoontje wil alleen samen met jou op je horloge kijken en leren hoe laat het is. Of het mechanisch of quartz is, duur of goedkoop, dat interesseert hem niet. Koester het moment van samen bezig zijn zonder de bank stuk te slaan. Een simpele Casio voldoet volgens mij prima voor dit doeleinde, en als de tijd rijp is en je acht hem groot genoeg geef je hem lekker aan hem door.
Bijvoorbeeld deze: https://www.casio.com/nl/watches/casio/product.MTP-1302PD-7BV/
Voldoet aan al je eisen en voor nog geen zestig euro is hij voor jullie. Leuk voor nu en voor straks een prima eerste âgrote jongensâ-horloge.
Just my 2 cents.
Ik wilde dat mijn jongens zich er voor zouden interessrenâŚ
Kijk eens bij TimexâŚ
[Military Inspired Watches for Men - Menâs Tactical Watches | Timex EU]
En Seiko heeft ook een paar knallers
Leuk om je hobby zo te kunnen delen !
Uren, seconden en cijfersâŚ
Voor 29âŹ, Casio
Timex, weliswaar niet mechanisch, maar wel met een dubbele cijferreeks (1 t/m 12 en 13 t/m 24), dus ook geschikt voor de verdiepingsstof over 24-uurs tijdaanduiding.
Met de leuke extra indiglo-functie (voor 's avonds in bed
).
Dit soort horloges maken het voor een kind een stuk beter te begrijpen.
Als de kleine wijzer ik het blokje van uur zit, snappen ze dit sneller.
Inmiddels zijn er volgens mij meerdere merken die dit hanteren voor kinderhorloges.
Ik zou iets dergelijks kopen:
Daar heeft hij de hele dag iets aan, ook als jij niet thuis bent. Ik heb er eind jaren 60 ook klok mee leren kijken zoals alle kinderen in die tijd en geloof me, wij konden al vroeg heel goed en snel klok kijken.
En nu geen smoesjes meer verzinnen om weer een nieuw horloge te mogen kopen zonder dat je vrouw zegt: âga je nou alweer een horloge kopen?!â ![]()
Niet echt handig om klokkijken mee te leren, maar als het meer voor jezelf is en je veel wijzers maar onzin vindt. Ook in mechanisch verkrijgbaar.
Oe! Die met de crème witte wijzerplaat is mooi zegâŚ
Voor de domme Hollanders als ik die niet weten wat het woord Zaki in de topictitel betekent:
Om dan in het topic te blijven en verder gaan van vader naar zo(o)n(en).
(Zonen van Zaki)
Ik vind de Baltic mr erg gaaf met micro rotor!
En ik zie nu dat er ook de minuten bij staat. Erg handig voor het uitleggen waarom je 20 minuten moet tellen bij de 4.

Hema had vroeger zulke horloges. Handwinders soms met lume. Opa heeft er zo een voor mij gekocht. Nog steeds een prominente plek in de collectie.
thanks iedereen om mee te denken!
ik merk dat ik mijn vraag niet zo heel duidelijk heb gesteld ![]()
de vraag van mijn zoon was de inleiding maar eigenlijk ging het er me nu niet om mijn zoon te leren kloklezen.
het ging me meer om midweeks een leuk gesprek met HF te starten en daarbij onbekende parels met arabische cijfers te ontdekken. onbekende parels die als het even kan (deels) aan mijn wishlist voldoen.
thanks @Colnago mooie suggestie! het ontbreken van de â6â is hier zeker op zijn plaats
mooie suggestie @Anthony ! die Breguet-cijfers passen hier wel. heeft iemand op het forum deze al? hoe bevalt de kwaliteit in real life?
gezien in het Red Dot Design Museum Zollverein, zeker leuk voor aan de muur.
vroeg mee beginnen en af en toe zelf de vraag stellen ![]()
mooi @fdpg1963 zoân degelijk houten âspeelgoedâ klok. ga ik zeker opzoeken
thanks @Zirx ! ik volg ze al langer, echt leuke horloges voor kinderen
toevallig ook beschikbaar in het blauwe gedeelte ![]()
Ja hè, ik zou willen dat ik vroeger zoiets kreeg. Al was ik toen enorm blij met mân FlikFlak ![]()
om het gesprek terug op gang te brengen, volgende prachtige time only. zoals je kan zien is budget hier duidelijk geen issue ![]()
38mm diameter, 6,3mm dun, wauw! ![]()