Sinds ik Fratello weer gebookmarked heb in mijn horloge-favorieten en daar dus regelmatiger rond koekeloer, kwam deze Japanse microbrand op het vizier.
Netjes het hele artikel doorgelezen, de website bezocht, tien minuten gewacht (niks impulsiefs hè) en toen besteld. Geen dag te laat want binnen no time waren de eerste batches van 50 de deur uit…
Ik heb gekozen voor de zwarte Kurotsuki, de opgelegde Breguet cijfers, de no date en de cleane wijzerplaat, naast het slanke proefiel, deden de rest.
Het oogt eenvoudig en dat is het wellicht ook, maar ook rustig en gebalanceerd. De bezel is minder dik dan ik dacht (gelukkig maar), de seringe-hands mooi scherp en het enige frivole zou de rode tip van de secondewijzer kunnen zijn.
Het is een mooi ding, met voor mij ideale maten: 38 mm diameter, 46 mm lug to lug en 9,5 mm dikte.
Het ziet er allemaal super strak uit en het is nog een Limited Edition ook nog

Binnenin tikt een betrouwbaar Miyota 9039 automatic uurwerkje dat ongetwijfeld beter loopt dan ikzelf…

Niks te klagen eigenlijk, nou ja, de kalfsleren band is nou niet je-van-het, maar OEM banden gaan bij mij er toch direct eraf, en de lume had ook niet gehoeven, maar ach…
Prijspeil is ook niks mis mee, de prijs in $, scheelt weer door de belabberde koers ervan👍
De komende dagen maar eens kijken hoe nauwkeurig dit tikt, uurwerk zou door KIWAME nog nader gereguleerd zijn.
Ook gewoon 100 M waterdicht door de kloeke schroefkroon. Het gesgneerde gespje zal ik later pas.
voor de liefhebbers: de tweede serie van 50 is eind oktober verwacht