Een field watch. Want die zijn ervoor gemaakt om 1 oogopslag de tijd af te lezen.
Hamilton Khaki Mechanical lijkt me prima bijvoorbeeld. Of een Seiko 5. Er zijn nogal wat field watches te vinden, dat hoeft de bank niet te breken.
Ok, dus als ik het goed begrijp zoek je een horloge maar eigenlijk zoek je geen horloge…
Ik ben wat dat betreft van de praktische kant.
Als het alleen is om samen met je zoontje te kunnen oefenen op je horloge, waarom zou je dan honderden euro’s uitgeven? Ik neem aan dat het alleen is wanneer jullie samen thuis zijn dus dan boeit, buiten jijzelf, waarschijnlijk niemand welk horloge je draagt. Je zoontje wil alleen samen met jou op je horloge kijken en leren hoe laat het is. Of het mechanisch of quartz is, duur of goedkoop, dat interesseert hem niet. Koester het moment van samen bezig zijn zonder de bank stuk te slaan. Een simpele Casio voldoet volgens mij prima voor dit doeleinde, en als de tijd rijp is en je acht hem groot genoeg geef je hem lekker aan hem door.
Timex, weliswaar niet mechanisch, maar wel met een dubbele cijferreeks (1 t/m 12 en 13 t/m 24), dus ook geschikt voor de verdiepingsstof over 24-uurs tijdaanduiding.
Met de leuke extra indiglo-functie (voor 's avonds in bed ).
Daar heeft hij de hele dag iets aan, ook als jij niet thuis bent. Ik heb er eind jaren 60 ook klok mee leren kijken zoals alle kinderen in die tijd en geloof me, wij konden al vroeg heel goed en snel klok kijken.
En nu geen smoesjes meer verzinnen om weer een nieuw horloge te mogen kopen zonder dat je vrouw zegt: “ga je nou alweer een horloge kopen?!”