Geupdate overzicht van Seiko 6139 types

Waar kan ik dit interview vinden? De foto van hem en zijn seiko toont geen witte bezel, zo lijkt het tenminste…
Mooie topic trouwens, leer van alles bij.
En tja blijft lastig, een aftermarket inner bezel is ook overal wit. En voor wie denkt dat ik een purist ben en alleen 100% origineel wil, dat is niet het geval. Ik wil weten welke mate van origineel er sprake van is en dan bepalen of ik daarmee kan leven. Ik wil zeker niet iemand zijn Filippijns zooitje sponsoren

1 like

Daar ben ik wel benieuwd naar, fototjes? Er is nergens in ieder geval enig bewijs te vinden in folders etc en ook maar twee onderdelen nummers (voor een gele en een zwarte) in de parts guide.

Dat is al inmiddels 40 jaar geleden. Durf te twijfelen aan hoe zeker hij nog weet of hij wit of geel was.

1 like


Leuke foto van origineel naast aftermarket. Mijn eerste aankoop was een grote fout, haha. Ik kocht zonder enige voorkennis een met aardig wat aftermarket onderdelen… Maar na goed onderzoeken en vergelijken kun je de verschillen goed zien. Dat is het voordeel van de ervaring, haha.

Dat interview is goed lastig te vinden, was ook alleen op een Italiaans forum te vinden en uiteraard in het Italiaans… Lang leve de italiaan met z’n fobie voor Engels.

Ik heb een hoop foto’s maar nee nooit foto’s genomen van m’n horloges uit elkaar. Die gingen altijd zo snel mogelijk weer in elkaar om stof e.d. te voorkomen.

Wel een aantal foto’s van gele en witte bezels, verkleurde gele en originele witte






1 like

die rechter is aftermarket.

1 like

Welke is dan een originele witte volgens jou?

4de foto

Staan er ook een aantal op Ebay:
Wijzers zijn dan wel verkeerd maar de rest niet


Hier hetzelfde, wijzerplaat en chrono wijzer zijn verkeerd maar de inner bezel (en buiten bezel) zijn gewoon goed.

Brrrr, dit soort horloges. :confounded: Ik zou dit dus nooit vertrouwen omdat je weet dat er mee gerommeld is door iemand die het niet al te nauw nam met de zaken.

Ik koop ze dan liever zo. Een nieuw glaasje is er op en klaar. Glas is wat mij betrefd het minst belangrijke. Vrijwel zeker 1st owner watch uit Frankrijk.

1 like

Lading pogues wow… zie wel wat dial schade dat voor mij een no go zou zijn. Maar indrukwekkende set…

Nee absoluut deze laat ik ook links liggen, zeker met de prijzen van die 2… De eerste vraagt 1000 dollar en de tweede 400… Flink aan de prijs gezien de staat. Maar het ging even om de bezel, haha.

Haha dankje, ik vond de schade bij sommige juist mooi wegens het karakter maar soms viel het me ook vies tegen en leek het op de foto minder erg… Het is een kwestie van een hoop zoeken geweest tot ik mijn perfecte Pogue vond. Stom genoeg heb ik deze later verkocht; en ik zei nog zo tegen de koper “Nee ik ga hier geen spijt van krijgen.” Nog nooit zo een spijt gehad van de verkoop van een horloge, maar toen leek het logisch. Ik had weer wat anders op het oog.

de eerste is de dial te vuil voor mijn smaak maar het is ook niet gek voor die leeftijd.
Bij de tweede vraag ik me af of de dial wel origineel is, moet ik een andere foto van zien. De lumen ziet er te goed uit.

Tweede dial is 100% zeker aftermarket. Het logo klopt niet, de lumen ligt er teveel als een bolletje op, niet plat genoeg, en de subdial is de laatste giveaway.

begrijp de patina… Dit gaat mijn eerste vintage worden dus vandaar mijn standpunt nu… maar je hebt een punt. En wat betreft het verkopen van de perfecte… MOND. VALT. OPEN…

subdial en logo zie ik niet goed genoeg. Zit nu op de mobiel, als ik zoek naar een kandidaat hou ik er een originele foto naast, is makkelijker. Wat is er met de subdial behalve de verkeerde wijzer?

Dat is vind ik altijd de makkelijkste give away, het geribbelde patroon. Dat hoort zo niet…

Screenshot_94

Mijne blauwe Pogue zou wel het laatste horloge zijn die ik zou verkoper. :pensive:

1 like


De ribbels in de subdial zijn veel te grof,

1 like

goed gespot inderdaad

Streepjes gaan ook niet tot de rand.
En er is ook een “Aussie pogue” bekend, gele plaat, zwarte draairing. (Zie o.a. hier onder, zitten wat after market exemplaren tussen, maar er zijn meer forum draadjes te vinden)

Sterker nog, die van mij uit Australië had een zwarte ring, heb ik ooit geruild met een originele gele. (Eigenlijk spijt van)

Ben nog niet 100% overtuigd. De catalogus foto betreft bijvoorbeeld de 6139 6000 en niet de 6002 en is een zwart wit foto. Maar dat ze in Oceanie deze versie hadden lijkt best plausibel. Als de zwarte inner bezel een echte is en geen aftermarket is dan zou ik zeggen kijk zelf of je de combi mooi vindt en zo ja ga ervoor. Als de rest van het horloge goed is en of je originaliteit natuurlijk belangrijk vindt.