Gevoel toen je dat ene horloge eindelijk had

Precies de reden dat ik de handdoek heb gegooid, was er klaar mee :joy:

1 like

Dit dus :joy: . De zoektocht is vaak het leukst. Maar ik heb niet vaak spijt gehad van een aankoop. Het mooie van de hobby is m.i. dat je altijd meer leert en daardoor je smaak breder of juist toegespitster wordt. Voordat je het horloge binnen hebt, kan je aan niks anders denken. Als hij dan eenmaal om de pols is, ben ik stiekem alweer aan het filosoferen over een nieuw/ander horloge. Dat maakt het ook wel leuk :slightly_smiling_face:

1 like

Het is pas door te beslissen niet te kopen dat ik degene die ik al heb echt waardeer.
Door met horloges (podcasts en hier op het forum voornamelijk) bezig te zijn voel ik verschillende keren per dag de drang iets te kopen. Maar door gewoon niets te kopen merk ik dat de meeste dingen snel weer overwaaien.
Wat dan toch blijft hangen valt te overwegen…

5 likes

Ja wel herkenbaar hoor. Als iets meer dan een uur blijft hangen koop ik het. :joy:

1 like

Ik mik meer op 2 maanden :grin:

Al decennia wilde ik een Memovox. Maar ja; te duur, te slecht, te lelijk (geldt voor veel vintage Memovoxen IMO), kwam financieel even niet uit, geen interesse tijdelijk, en toen kwam deze opeens langs op het forum. Kelderprijs. :sweat_smile:

Meteen toegeslagen. Was recent geserviced maar was er toch niet tevreden over, erg lage amplitude. Veer denkelijk niet vervangen. Al snel uit elkaar gehaald en geserviced - een van de pittigste tot nu toe; en dan is dit nog een eenvoudige Memovox, zonder automaat en datum… …veel dank gehad aan DE vintage JLC-guru op het forum, hoef hem niet meer te noemen denk ik. Ik brak twee onderdelen tijdens demontage en dat gebeurt me normaliter letterlijk nooit. :no_mouth:

Loopt sindsdien op pakweg plus 7 s. per dag, is zo waterdicht als een zeef dus nadenken waar en wanneer te dragen. Het alarm is moeiteloos in staat als wekker te dienen. :loud_sound:

Jaar is redelijk te pin-pointen op 1954; a.d.h.v. de layout van het uurwerk en de looks van de plaat. Ik heb nog de radium alarmschijf dus die is nooit vervangen tijdens een officiele JLC-service!

8 likes

De eerste 4 posts zijn precies was ik wilde typen :joy:

M’n eerste Patek.
Weet nog precies waar ik was toen het gebeurde.
Beter kan het niet worden.

1 like

Deze Datejust 2, mijn eerste Rolex en ik voelde me een baas. Inmiddels al weer zeker 10 horloges verder…

2 likes

Van deze weet ik nog precies hoe het voelde toen ze binnenkwamen. En er zijn topics over gemaakt.
Het einde van het vermaak, dat is niet zo in mijn beleving… Ik ga in de ochtend naar de horlogekast… Kijk naar mijn kleding of waar ik zin in heb… hmmmm… Deze! En geniet er de hele dag van.

14 likes

Damasko!!! Ja!! Geweldig.

1 like

is voor verzuurde Calvinisten.

Integendeel. Lekker genieten, dag in dag uit.
Carpe diem.

IMG_0683

2 likes

Als je me citeert, wat natuurlijk mag, dan wel in de juiste context :grinning:

Dit schreef ik:

Het einde van het vermaak, dat is niet zo in mijn beleving… Ik ga in de ochtend naar de horlogekast… Kijk naar mijn kleding of waar ik zin in heb… hmmmm… Deze! En geniet er de hele dag van.

1 like

Helemaal eens!

1 like

Ik heb een aantal jaar toegewerkt naar mijn eerste Chronomaster. Het gevoel was euforisch.

Binnen een halfjaar een tweede toegevoegd. Net zo perfect om de pols, maar het euforische gevoel was wel minder.

Met beide horloges voel ik me best een baasje.

Maar uiteindelijk zijn het gewoon horloges.

13 likes

:point_up_2: Dit dus :point_up_2:
Niet aan een stuk door, maar 10 jaar geleden kwam dit horloge in het vizier en kon ik het niet meer loslaten. Pas in de afgelopen 2 jaar begon het in mijn hoofd te spoken om de gehele (maar kleine) collectie op te geven voor deze ene grail. Vorig jaar heb ik de beslissing genomen en gekeken of het begeerde horloge haalbaar was. Na de gouden tip van @Petteflet ging het balletje rollen en op de dag van vandaag nog steeds geen spijt van gehad. Ik zit nog steeds in de honeymoon fase.

5 likes

Lang nadenken doe ik ook altijd. Ook moet ik het horloge een keer gepast hebben. Als ik bij het passen nog erg twijfelachtig ben dan doe ik het niet. Het moet, afgezien van de prijs, een wow gevoel geven vanaf het moment dat je hem past. Als dat gevoel blijft doe ik het.

1 like

Lekker he dat gevoel, ik heb dat nog steeds met de explorer. Die ik nu al bijna 4 maanden heb :heart_eyes:
Denk wel langste honeymoon tot nu toe. Wou afgelopen tijd haast niks anders dragen. En ik grijp hem steeds zo makkelijk. Maar nu mezelf toch ook wel weer een beetje forceren om van de rust te genieten. Anders ligt het maar stof te verzamelen :joy:

1 like

Haha zeker. En weet je wat nog leuker is? Als je die voorzichtige fase voorbij bent en je het horloge minder zorgeloos begint te dragen. Toen begon het genieten pas echt.
Ik dwing mezelf nu om mijn andere horloge te dragen zodat ik straks weer extra hard kan genieten van de Speedy :laughing:

3 likes

Brede smile op het gezicht, en onder de indruk van de afwerking. Gaat over deze trouwens.

De weg ernaar toe viel reuze mee. Is 1 jaar en 3 maand eerder op het pad gekomen dan gepland. Maar soms moet je gewoon springen.
Als je een grail wil bekomen, let dan vooral op dat je geen zijsprongen maakt die je veel geld kosten.

JA! En nog steeds mijn grail.

Ook ja :innocent:

Ik wou mijn grail voor mijn 40ste, en kocht hem dus in het jaar dat ik 39 werd. Intussen kocht ik nog 2 andere stevige dingen ook nog voor mijn 40ste. Een grote stap in afwerking is wel aanpassen. Het impacteert de samenstelling van je collectie nogal, en ook je toekomstige aankopen.

En ja, er borrelt nog een plan (of 2)

4 likes