Gevonden horloges

Ik begrijp volkomen wat @Phodebimos zegt. Stel, mijn eerste post hier zou zijn als nieuw lid wat is mijn opa’s rolex waard? Is dat een vraag waar je mee naar een liefhebbers forum gaat? Blijkt hier uit dat ik ook een medeliefhebber ben? Of ga je naar een expert, laat je hem taxeren en ben je er klaar mee.

Er staat toch nergens dat dit een liefhebbersforum is? Dat maken jullie er van. Er zijn mensen zat hier op het forum die puur handelen in de horloges.

Dus daarom: wat is je definitie van een liefhebber?

4 likes

Waarom zou je dat doen? Denk ook niet dat experts zitten te wachten op miljoenen afgeramde pontiacs. Die vragen geld. Dat doe je alleen als je een idee hebt dat je wat bijzonders (of waardevols) hebt.

Ik vind het heel logisch dat mensen hier komen vragen of er iets tussen zit.

2 likes

Ik denk ook dat mensen die een eerste topic aanmaken met de vraag ‘wat is dit waard’ met regelmaat veel berichten krijgen van de zogenaamde ‘liefhebbers’ die voor een prikkie zo’n horloge willen kopen van iemand die weinig tot geen verstand heeft van horloges.

2 likes

Dat denk ik met alle horloges uit deze categorie. Er is altijd een handelaar die meeleest en een slaatje eruit wil slaan.

Door dit dacht ik dat een liefhebbersforum was…

4 likes

Bekijk het eens van de andere kant. Je hebt een horloge geërfd maar je hebt er de ballen verstand van. Waar weten ze iets over horloges? Laat ik eens op het internet gaan zoeken of ik iemand kan vinden die er meer van weet. Hé een horlogeforum, daar weten ze vast meer :innocent:

3 likes

Dat heb ik nou echt nog nooit gezien.

Het was wat mij aantrok… Vertier om een hobby… Waarde, handel etc etc. Het boeit me niks. Niet hier…Daar deal ik mee in mijn professionele leven.

3 likes

Dat is ook weer waar…

1 like

Dan snap ik wel dat je het je aantrekt dat mensen puur naar de waarde komen vragen. Maar goed, er zijn dus meer mensen hier. Ik vind het persoonlijk erg jammer dat eigenlijk zonder overleg dat onderdeel over waarde uit het topic is gehaald.

1 like

Dat maken wij zelf wel uit.

Iedereen beleeft het anders, maar ik dacht echt even, ben ik nou gek? Toen je me vroeg waar dat forum van liefhebbers vandaan kwam.:sweat_smile: Speuren naar wat iets waard is kan zeker leuk zijn en als ik ooit zo’n vraag zou hebben zou ik die vraag hier ook stellen. Maar om daar mee een forum binnen te komen is in mijn ogen niet de juiste weg.

1 like

misschien dan een heel los subforum aanmaken met als titel ’ wat is het waard’. Dan kun jij die blokkeren… :slight_smile:

1 like

Is ook nog eens heel subjectief. Afhankelijk van wie je het vraagt en de gestelde criteria. Anyway volgens mij is de waardevraag er vooral uit gehaald voor de leden die lid worden voor een taxatie en daarna niet meer terug komen. Heb je een topic waarin je vraagt om meer achtergrond etc. en de waarde komt ter sprake lijkt mij dan weer geen probleem.

1 like

Alles wat jij zegt is allang gezegd joh. Kom jij nog eens met een moralistisch verhaal.

Nou prima dan, fijn dat jij dat even ons komt vertellen. Hartelijk dank.

Chill, het is renatus, ener, rene1, jumper, chron0 maar.

1 like

Ken ik allemaal niet, wilde gewoon even boos doen. Sorry Rexie.

1 like

De meeste leden die zich nu ergeren aan dit soort topics, zijn pas net, of nog niet eens, droog achter de oren. Doe eens normaal, als je je zo stoort, kijk er dan niet naar (of weten jullie nog niet hoe je een rubriek op negeren kan zetten?).