Gevonden horloges

Iemand die geïnteresseerd is in de techniek achter, de geschiedenis of de esthetische danwel emotionele waarde van een horloge. Iemand die zich misschien interesseert voor bepaalde merken of types horloges. Iemand die misschien één horloge of juist een verzameling heeft van stukken die hem of haar aanspreken om welke reden dan ook, en ik kan zo nog tientallen deeldefinities verzinnen die nooit elke vorm van liefhebberij zullen dekken. Wat er niet onder valt vind ik in ieder geval iemand bij wie de waarde op de eerste plaats komt.

Denk je eens het omgekeerde in. Iemand heeft een mooi horloge om de pols en vertelt tegen wie het maar horen wil hoeveel het gekost heeft… Vind ik niet overkomen als een liefhebber en zeker zo irritant als iemand die op het forum een account aanmaakt en in de eerste post vraagt hoeveel iets waard is. Ik vind dit op het ordinaire af.

Misschien kwam ik ook wel iets te kort door de bocht: wat me met name irriteert is de mensen die een account aanmaken, een vraag over waarde stellen en weer verdwijnen. Als een actief lid op een zeker moment een vraag over waarde stelt heb ik daar zeker geen moeite mee, zo iemand heeft door langer actief te zijn op het forum m.i. al bewezen een liefhebber te zijn.

Als het hypothetische losse “wat is het waard-” subforum zou bestaan zou ik dat ook zeker op negeren zetten. Nu is het helaas gekoppeld aan de andere vragen, zoals echtheid en geschiedenis, die ik wél graag lees. Ik vind het interessant en leerzaam om te zien waar mensen met veel kennis (of in ieder geval, veel meer dan ik) op letten, waar zij aan kunnen zien of iets echt is of niet.

En precies dit dacht ik ook. Het staat in de subtitel van het forum.

Handel op het forum wordt maar in beperkte mate toegestaan omdat het geen handelsplatform is en in de eerste plaats bedoeld is als een plaats waar liefhebbers over horloges kunnen praten. Ik parafraseer hier, maar iets dergelijks staat in de richtlijnen van het verkoopgedeelte. Jur heeft volgens mij ook al meerdere keren woorden van gelijke strekking gebruikt en dat lijkt me ook vrij duidelijk. Als de vraag dus is waar ik die gedachte op baseer hoop ik dat ik dat althans enigszins duidelijk heb kunnen maken.

2 likes

Bang voor de competitie :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ja, daar kom ik ook bijna nooit :wink:

1 like

Die vind ik over het algemeen best meevallen. Mensen hebben zeker wel eens hun onenigheden, maar vergeleken bij de rest van het internet is het hier net een zen-kamer :wink:

2 likes