Je moet ook naar de lug to lug kijken bij vierkante modellen, maar ik begrijp het. Wil je alleen ff kietelen
He, de maat is lastig. Bij kleiner vind je qua dress watches zoveel leukers:
36mm met de geprezen HAQ 8j
Succes met de jacht!
Ik heb 34, 35.5 en 36mm gehad en die waren allemaal echt te iel voor mijn 18.5cm polsen. Momenteel draag ik o.a. een moderne 37mm seiko 5 en een vintage 38mm Seiko 5 Sports. Die gaan nèt.
100 Euro vanuit de USA, daar heb ik m ook vandaan…
Perfect horloge!
Ik zou niet zo strak aan die dikte van 9mm vasthouden. Een horloge met een gebold glas draagt bijv. dunner dan een met een vlak glas. En waarom geen automaat? Een ETA 2892 kan best onder 9 mm. Heb zelf een Longines van rond de 7 mm met dit caliber. Wel vintage dus geen 38 mm diameter. Montblanc heeft de Chronometrie met een 7001 in 38-40 mm.Heeft alleen wel een 12 3 6 9 aanduiding. Maar ziet er voor mij uit als een ultieme dresser. Good luck hunting.
Omdat ik het niet kan laten de vintage zooi te pushen
“nos” 38mm guilloche
Omdat ik een handopwinder wil. Ik heb genoeg automaten.
Die is echt prachtig. 38mm is jumbo voor die tijd!
Deze is denk te groot (40mm) maar misschien wel richting wat je zoekt
38 mm x 5.8 mm @ 2K
Ticks all the boxes (tweede hands wellicht?)
Die is best interessant eigenlijk. Ik kijk er nog even goed naar, dankjewel.
behalve
Die seconde wijzer zo hoog, dat is toch lelijk. Ik zou me daar gigantisch aan lopen ergeren.
Second hand, my dear.
Dat vind ik hier juist heel erg meevallen. Dit uurwerk past zo te zien beter in proportie dan bijv. de Nomos Orion in 38mm.
Ik zeg ga voor die jaeger lecoultre. Mooi, degelijk en iets wat niet iedereen heeft.
Zo goed kennen we elkaar nog niet, maar wellicht spreken we elkaar zo in de nabije toekomst toe.
Ik zie op Chrono een roségouden voor iets onder 4k. Staal niet te vinden en ik heb het vermoeden dat rond de €750 niet gaat lukken ook
Prima. Directe gevolgen:
- bord in de tuin
- 2e hypotheek op de hond
- 's nachts ongewenste betaalde erotische handelingen uitvoeren
- servies verhuren
Op chrono staan nog wat leuke louis erard met een peseux 7001
Louis Erard 1931
Louis Erard 1931
€480
- hoeven we niet te weten.