GEVONDEN: jagen op mijn ideale ultraplatte dresswatch!

Dan doen we die voorlopig maar niet.

Omega DeVille Prestige in 18k goud, ultraplat, handwinder (Omega cal. 651, peseux 7001 in helemaal gepimpte staat).

ticks a lot of boxes…

Ik heb ook een 1972 gouden Piaget ultraplat, cal. 9p2, uurwerk van ca. 1 mm dikte…

2 likes

Voor 750 doe ik graag mee

1 like

Heul mooi. Ook binnen budget denk ik :wink:

1 like

Dank, maar de 1e doet mij niks en de 2e is goud PVD en dat is niet wat ik zoek. Keep 'em coming!

Die blauwe ultra thin, maar dan in wit zou denk beter zijn toch?

Tijd om in te lezen in flitshandel. Schijnt in deze tijd erg snel geld op te leveren.

Bij een dresswatch heb ik persoonlijk wel altijd het gevoeld dat er lang voor gespaard mag worden.

Maar aan de andere kant natuurlijk is het voor menigeen niet comfortabel om daar dan mee naar het werk te gaan.

1 like

Dat klopt en daarom is de zoektocht ook zo verrekte lastig, zo blijkt. De enige die echt alle boxen tickt blijft tot nader order de Christopher Ward C5 Malvern 595.

Zelfs in de grijze variant erg smaakvol en interessant.

7 likes

Mooie intro, Hans. Heb lopen watertanden. Gezien je zoektocht en de “njet, njet, njets” een tip. Je hebt nu in meerdere opzichten de handen vrij om zelf een ontwerp te maken en uit te laten voeren en als je het netjes houdt beneden de € 500,-- ben ik je eerste afnemer.

1 like

Leuke zoektocht inderdaad en met jullie hulp gaat het lukken ook. Is het niet nu, dan over een tijdje.

ware het niet dat ik geen eigenaar meer van een horlogemerk ben :slight_smile:

Ik probeerde maar wat … Heb je een concurrentiebeding moeten tekenen?

1 like

Kijk eens naar de Blancpain chronometer handopwinder met Peseux 7001:

http://ninanet.net/watches/others01/Mediums/mbp.html

1 like

Jazzmaster Thinline

Is een automaat maar natuurlijk ook handopwindbaar. Volgens mij is je eisenpakket zo groot dat er niet veel anders over blijft dan je al hebt genoemd.

4 likes

Nee hoor, zo erg is het niet. De kans dat ik ooit weer een horlogemerk start is alleen bijzonder klein. Bovendien zou ik het wiel niet opnieuw willen uitvinden. Iedereen heeft zo’n beetje alles al eens gedaan, verzin maar eens wat nieuws.

1 like

Heel fraai, maar heb je mijn budget gezien?

1 like

Deze heb ik zeker gezien en vind ik ook mooi. Twee zaken houden mij echter tegen: de datum en de automaat. Mocht ik geen betere vinden dan de 4 die ik al op mijn shortlist heb, dan kies ik daar gewoon uit.

Zoals gezegd. Je restricties zorgen ervoor dat er niets meer over blijft. Maar wat is er mis met een handopwindbare automaat vraag ik me af? Je vind het leuk om aan de kroon te draaien?

1 like

Ff gemist…

1 like

@Michkh heb je niet zo’n leuke Ornament 1 voor een honderdje of 8 liggen? :smile:

Untitled-1

6 likes

het woordje

Ik wil gewoon een handopwinder. Ik zei ook niet dat het makkelijk zou worden, deze zoektocht. Mijn shortlist is op zich al prima hoor, maar mijn initiële vraag was ook of er nog aanvullingen van jullie kant waren die aan alles eisen voldoen. Dat blijkt erg lastig.

1 like