Nu ben ik er vrijwel zeker van dat dit een Replica is.
De wijzerplaat van een echte Portugieser heeft ook maar 3 markers tussen de seconden, de replica heeft er 4 zoals die van jou.
Waarom maar 3, dat is het aantal tikken die het caliber maakt per seconde (21.6KVPH).
Die juwelier yannick die kan nog zeggen dat dit een echte is aangezien hij geen IWC verdeelt, die doet enkel wat kleine namen.
euh die yannick wel ja en ik heb ook de rotor gezien waarop international watch co stond gegraveerd maar verder ken ik niets van uurwerken of calibers.
Trouwens iemand die omega en maurice lacroix verkoopt zal toch wel het verschil kennen tussen een zwitsers caliber en wat anders veronderstel ik.
geloof me marble, ik had net dezelfde bedenking als jij en vermits ik en m’n vrouw er toch een dagje antwerpen van maakten ben ik daarom binnengesprongen bij slaets.
Ik denk toch als 2 juweliers em als echt bestempelen dat waarvan er eentje verdeler is van het merk en niet van de minste ( slaets ) dus je er mag van uitgaan dat hij echt is toch?
Niet echt, uiteraard staan er op de rotors international watch co. Deze replica’s zijn uitgevoerd met een Asian 7750 en helemaal gedecoreerd om te lijken op een echte.
Het origineel IWC caliber is trouwens gebaseerd op de ETA/Valjoux 7750 daarom kan een leek dit niet zien.
Als juwelier kan je onmogelijk alles weten, ik ben er zeker van dat dit de eerste keer is dat ie er één heeft open gemaakt.
Pas op, ik kan mis zijn maar der was een reden waarom ik ze niet gekocht heb.
Wat heb je betaald, 1800 euro?
Kijk naar de 6 die klopt niet op de wijzerplaat, daar moet een stuk uit zijn.
Kijk hoe iwc staat gecentreerd tegenover schaffhausen.
Kijk naar de markers tussen de seconden, 4 inplaats van 3.
Ik zou ermee naar Freddy gaan, dan ben je 100% zeker.
Dit is wél een type dat nagemaakt wordt.
PS: en een Asian 7750, dat VOEL je hoor, als je de wijzers correct zet.
Zeg, heb jij geen Marina Militare ? Daar zit toch ook zo’n A 7750 in ?
Daar zit enorm veel “speling” op die wijzers, tja ik kan dat niet goed uitleggen, maar je kan dat écht voelen hoor.
Enne…ik kan me NIET voorstellen dat je van een IWC het kistje “verliest”…
De lijntjes van de chapter ring lijken ook niet
echt goed op één lijn te liggen met de
bolletjes… (zie lijntje bij 30 sec. en het
bolletje onder 6).
Wow, goed gezien ! (tu)
EDIT: Het kan er wel aan liggen vanuit welke hoek de foto is genomen.
Toen ik foto’s van mijn Parnis Navitimer nam, leek op sommige foto’s de secondenwijzer van de chronograaf niet gecentreerd, alhoewel die in werkelijkheid perfect stond.
Ik denk de enige mogelijkheid: laten openen door een horlogeMAKER en niet door een horlogeVERKOPER.
man man, wat een nachtmerrie!!!
Morgen meteen langs freddy. Weet ik het meteen. Ook de verkoper al gebeld en hij gaat me het geld teruggeven!! Dus een ramp wordt het niet maar ik ben er wel niet goed van als het idd een fake blijt te zijn.
We zien wel en ik hou jullie op de hoogte.
man man, wat een nachtmerrie!!!
Morgen meteen langs freddy. Weet ik het meteen.
Ook de verkoper al gebeld en hij gaat me het geld
teruggeven!! Dus een ramp wordt het niet maar ik
ben er wel niet goed van als het idd een fake
blijt te zijn.
We zien wel en ik hou jullie op de hoogte.
Da’s al ZEER positief, dat de verkoper zo reageert.
Enig idee hoe laat je naar Freddy gaat ? Ik moet er morgen ook zijn.
Tsjek je mailtje eens !
Zal voor je duimen !
Wat een nachtmerrie,zo ben je blij en dan een domper er achteraan:?
Hoop dat hij echt is ,en zo niet dat je je geld weer terug krijgt.
Succes!
Heb ook zo mijn twijfels, ik hoop dat ik er naast zit.
Een kennis van mij had een asian 7750 replica van zo’n portuguese (nu stuk) en ik heb zelf een origineel gehad.
Heb ze beiden naast elkaar gehad en eens goed bestudeerd, dus weet een aardig aantal punten:
Ligt de kroon netjes op lijn met de pushers?
De wijzerplaat is verdacht met deze opgelegde indices en ik geloof dat de 4 ook niet geheel correct is naast het afbreken van de 6 (linkerpootje moet iets naar binnen afbuigen) maar ik heb ook begrepen dat IWC dit sinds enige tijd ook zo maakt, bij de vroegere exemplaren zijn deze erin gestanst zodat het materiaal omhoog komt. Zeker ben ik dus niet als ik enkel naar de plaat kijk.
De originele plaat is ook vrij mat, bij die nepper was het hoogglans en de kleur week nogal af zo naast elkaar.
Hoe ziet het achterdeksel vam jouw IWC eruit, glad of gematteert? (hoogglans glad is niet correct)
Schokt de onderste secondewijzer ook een beetje onregelmatig of gaat dit zeer vloeiend? (bij een 7750 nepper worden extra tandwielen gebruikt voor de overbrenging en ik heb begrepen dat dit een zeer slechte constuctie is die het verhaal doet haperen of zelfs geheel vastlopen)
Als je de stopwatch gebruikt gaat de totalisator wijzer perfect synchroom/gelijktijdig mee als de chrono seconde exact op 12 staat, of verspringt de kleine totaliser eerder dan dat de grote seconde op 12 staat?
Ik zie ook een licht kleurverschil in de gouden wijzers volgens mij, vlekjes op de secondewijzer…??
Ik hoop het beste voor je, met je zuurverdiende centen zit je niet op een nepper te wachten!