Gevonden, m'n holy grail

Marble Schreef:

Marc-B1 Schreef:

Yoeri, ik heb je een mailtje gezonden.

Zeg, heb jij geen Marina Militare ? Daar zit
toch
ook zo’n A 7750 in ?

Nee dat is een asian 6497, geen chrono uurwerk

Er bestaan natuurlijk vele MM’s, maar ik bedoel de chronograaf, zoals onderstaand. Dat is toch een Asian Valjoux 7750 ???

Op zich niks mis mee, maar kenmerkend is dat er op de wijzers wat “speling” zit.

.

Marc-B1 Schreef:

Marble Schreef:

Marc-B1 Schreef:

Yoeri, ik heb je een mailtje gezonden.

Zeg, heb jij geen Marina Militare ? Daar zit
toch
ook zo’n A 7750 in ?

Nee dat is een asian 6497, geen chrono uurwerk

Er bestaan natuurlijk vele MM’s, maar ik bedoel de
chronograaf, zoals onderstaand. Dat is toch een
Asian Valjoux 7750 ???

Op zich niks mis mee, maar kenmerkend is dat er op
de wijzers wat “speling” zit.

http://i216.photobucket.com/albums/cc285/Marc-B1/s
ized_MM.jpg

Ik dacht dat je doelde op de MM van Yoeri. Die van de foto zou idd een A7750 kunnen zijn.

Ah, ik dacht dat yoeri een MM had, maar ik veronderstelde dat het een chronograaf was… :wink:
Tja verwarring alom…

Enfin, mocht nu blijken dat het een nepper is, pleit dat niet voor Slaets hé :smiley:

Zo zou het uurwerk er moeten uitzien :wink:

[url] http://images.google.be/imgres?imgurl=http://homepage.mac.com/rsheridan/.Public/79230.jpg&imgrefurl=http://www.horomundi.com/forum/showthread.php%3Ft%3D4725&usg=

Schitterend !

Vervolg van deze soap.
idd fake dus, niet dat freddy em zag dat was zelfs niet meer nodig na de foto van het uurwerk dat marble me stuurde. Ook had ik op google IWC en het kastnr ingetikt en algauw vond ik 2 hits van mensen die dezelfde vraag stelden of het uurwerk met dat kastnr fake was of echt.
ik ben naar de verkoper geweest en deze was oprecht verbaasd,heeft me met 1000X excuses het geld weergegeven. Eind goed al goed dus alleen zal ik verder zoeken naar m’n holly grail. Alleen ik heb weer een paar lessen geleerd.
1.Mijn kennis van uurwerken is bijzonder klein.
2. zelfs de vakkennis van sommige juweliers is klein
3. dat ik verbaasd ben dat zelfs een juwelier als slaets een fake niet uit een echte herkent of mss deden ze het weln bewust en dan vind ik dat persoonlijk nog erger en ik vraag me af of ik ze niet eens zou mailen.
4. dat er toch eerlijke mensen bestaan
5.Dat de merken veel meer inspanningen zouden moeten doen om faken onmogelijk te maken
6. Dat die chinezen verdomd goed zijn in kopieren en dat het ongelofelijk is wat ze aaanbieden tegen belachelijk lage prijzen in vergelijking met the real stuff.
Tenslotte wens ik iedereen en vooral marble te danken voor het opmerken dat het een fake was en ik wens ook het forum in z’n geheel te danken.
reacties zijn altijd welkom.

En de zoektoch zal doorgaan…

Echt heel jammer dat alles zo gelopen is. Gelukkig is de verkoper zelf waarschijnlijk ook genoeg geschrokken en niet op de hoogte (hopen we dan maar) om het geld te retourneren. Ik kan me in ieder geval wel voorstellen waarom de klok jou holy grail is, prachtig horloge. En zoals ze bij Monty Pyton zongen in “The search for the Holy Grail”… ‘Al-ways look at the briiiiight siiiide of life, Tada… Tada Tada Tada’

Absolute droomhorloge,gefeliciteerd en veel draagplezier.

Mvg,Radjoe

[i]Gepost door: Radjoe (IP gelogd)
Datum: 14 september 2009, 11:03

Absolute droomhorloge,gefeliciteerd en veel draagplezier.

Mvg,Radjoe[/i]

Haha de vorige posts niet echt gelezen…

Dat de verkoper verbaasd was is komedie, ik had hem al verteld dat het een nepper was maar ja Juwelier Yannick had hem nagekeken (td)

Maar goed dat we het zo snel hebben gezien, mochten we een paar maanden verder zijn was het moeilijker of onmogelijk geweest om je geld terug te eisen.

Bon, eind goed al goed.

Ik wens je alvast veel geluk in het zoeken naar je nieuwe Holy Grail.

Jeetje… Met veel verbazing en interesse dit draadje gelezen. Je hebt enorm veel mazzel gehad dat je je geld teruggekregen hebt. Toch denk ik dat de verkoper niet te goeder trouw is. Immers, een dergelijk horloge voor 1800 Euro is gewoon te goedkoop, en dat weet je als verkoper van een dergelijk horloge donders goed.

Zeer leerzaam om de genoemde echtheidskenmerken (of beter de valsheidskenmerken) te herkennen. Wat mij opviel was dat de kleine sekondenwijzer van slechte kwaliteit is.

Hoe dan ook…Eind goed, als goed.

youri,

jammer dat het toch een fake blijkt te zijn, toch een smetje

hulde aan de verkoper dat hij je het geld heeft terug gegeven

minpunt voor slaets, triest

succes naar je zoektocht naar de echte holy frail, met doos en papieren deze keer :wink:

Nogmaals thx kerels!!!
Daarom alleen al is het de moeite lid te zijn van dit forum.
next time ga ik er dus mee naar een IWC dealer en vraag ik dat ze em opendoen en het uurwerk controleren.
je wordt door zo’n dingen mee te maken uiteindelijk ook een pak slimmer. Het is een leuke leerschool geweest.

Jemig, wat een verhaal zeg!
Gefeliciteerd met eind goed - al goed!

Begrijp ik nu goed dat Slaets uit Antwerpen, een officiële IWC-dealer, dit horloge heeft onderzocht en écht bevonden??? dat kan toch niet waar zijn???

Overigens gefeliciteerd met de goede afloop, Yoeri… dat was toch bijn een wel héél dure les geweest. :frowning:

Hallo Yoeri,

Wat een verhaal!

Ik kan me voorstellen dat je er goed van baalt:(
Wel een geluk dat je je geld hebt teruggekregen.

Ik hoop voor je dat je snel een echt exemplaar kan bemachtigen.

Met vriendelijke groet,

Herman

Gelukkig goed afgelopen. Maar ik zou als ik jou was toch even een babbeltje houden met de horlogezaken waar je met dit horloge bent geweest. Die hebben er dus duidelijk niet genoeg verstand van en dat mogen ze weten ook!

ik zweer het je snooker dat de verkoper bij sleats het uurwerk in z’n handen heeft gehad en voor echt bevonden. Hij liet hem wel niet openmaken dus zag hij de binnenkant en het caliber niet. Da pleit natuurlijk wel wat in zijn voordeel maar toch je houdt het niet voor mogelijk!!!

Als ik het geld niet had teruggekregen had ik ongetwijfeld gerechtelijke stappen ondernomen, beginnend met een klacht bij de Fed Pol. Ik hoop alleen dat de verkoper niet een ander slachtoffer vindt…en mss is die niet zo wantrouwig als ik en mss kent hij niet zo’n goeie forumgenoten als ik. Als die fugazzi dan binnen een paar jaar stukgaat zal de ontnuchtering zoveel te groter zijn. Ik besef dat ik geluk heb gehad maar het mag de pret niet drukken… ik hoop alleen dat m’n wederhelft er ook zo over denkt.