Gevonden, m'n holy grail

Misschien Slaets eens confronteren en een speciale prijs afdwingen d.m.v. pure chantage (zwijggeld)? Ze zijn je wat verschuldigd! :smiley:

Beter dat het goed afgelopen is (in zoverre dat het geen geld gekost heeft), maar wederom een goede waarschuwing voor ons allen.

Toch een paar lessen geleerd. De prijs was te mooi om waar te zijn. Zonder doos en papieren is de kans groter dat je genept wordt. De verkoper wist er volgens mij van. Juweliers weten ook niet altijd waar ze het over hebben.

Wat ik meestal doe voordat ik een “duurder” horloge koop is grote afbeeldingen in detail afdrukken en gewoon vergelijken met hetgeen je in handen krijgt, voordat je hebt afgerekend. Als de verkoper te goeder trouw is, zal dat geen probleem zijn. Verder koop ik in dit segment nooit een horloge zonder papieren, tenzij vintage natuurlijk.

Yoeri40 Schreef:

ik zweer het je snooker dat de verkoper bij sleats
het uurwerk in z’n handen heeft gehad en voor echt
bevonden. Hij liet hem wel niet openmaken dus zag
hij de binnenkant en het caliber niet. Da pleit
natuurlijk wel wat in zijn voordeel maar toch je
houdt het niet voor mogelijk!!!

Inderdaad een bar slechte beurt voor deze makker! Triest!

Achteraf gezien ook nog eens een slechte replica ook, gezien de seconden-streepjes en de bolletjes die idd niet goed uitgelijnd staan.(hoewel ik volkomen noob ben op horlogegebied hoor, ik zie het ook alleen maar achteraf en da’s makkelijk praten)
De eerste de beste replica-site die ik bekijk staan er diverse op. De goedkoopsten hebben allemaal dezelfde afwijking van het origineel en kosten rond de 120 dollar. De duurdere ziet er beter uit en gaat rond de 350 dollar.

Zo hebben die replica’s nog wel nut, je kunt mooi vergelijken dan voor zover de foto’s die je ziet écht replica’s zijn dan wel te verstaan.

Edit: misschien nog een herkenningspunt?? Ik vind de letter W van IWC op de replica veel kleiner uitvallen dan de I en de C. Vergelijk maar eens met de foto van het origineel. Waar??

Niet alleen jij, maar ook wij leren hiervan.
Ben blij voor je dat het op deze manier gelopen is.
Succes met je verdere zoektocht.

gr Ron

Erg jammer dat hij nep is, in iedergeval wel een goede smaak. De IWC is echt een super mooi horloge. Succes met het zoeken naar een mooi origineel exemplaar.

Voila hammer, nu marble en de anderen me er op wezen zag ik het ook. Maar dat gereputeerde juweliers het niet zagen verontrust mij nog het meest.

Toen jij je nieuwe aanwinst presenteerde en ik zag de foto`s,dacht ik dat lijkt wel een nepper.
Maar wilde het niet schrijven leek me lullig.
Aan de andere kant had ik ook zo iets van straks is het wel een echte en dan sta ik weer voor lul.

Gelukkig is het allemaal goed afgelopen.

1. Niet elke horloge-VERKOPER = een goed horlogeMAKER

2. Horloge NIET openen = DOM. De replica’s zijn uiterlijk zo goed dat menigeen zich snel laat vangen.

En terzijde: Wat VERDIENT die juwelier aan jou ? Niks, nopppes, nada.
Maar het is imho wel niet slim van hem om zo oppervlakkig te werk te gaan - nu gooit hij zijn goede (?) reputatie te grabbel…

1. Maar zelfs dan, moet een horlogemaker kunnen VOELEN dat hij aan een Asian 7750 draait - dat kan ik zelfs B)-

2. Prijs was inderdaad te laag. als het te mooi is op waar te zijn, is het meestal niet waar.

3. Dus de verkoper

a) Wist het

b) of was zelf beduveld en probeerde de nepper door te schuiven

1. Als de verkoper het weet, KAN hij gewoon niet anders dan je geld teruggeven, want replica’s verkopen is strafbaar. Hij zal wellicht wel poeslief en ontzettend “verbaasd” gekeken hebben. :smiley: Wat zou je zelf doen in zo’n geval. Hij mag blij zijn dat je hem niet hebt aangegeven.

Zo simpel is het.

Yoeri, zet die IWC effe uit je hoofd en spaar flink door al je hem toch wil.

Meanwhile, koop je een mooie Parnis. ALS dat tegen valt ben je niet zo veel geld kwijt, en meestal vallen ze zéér goed mee.

idd marc die parnis is een leuk alternatief om de pijn te verzachten. Doe je em weg?

Erg vervelend allemaal! Maar gelukkig ben je voor erger behoed dankzij oplettende leden van dit forum, geweldig toch. (tu)

Maar heb je nou de Jean Marcel 911 weggedaan om dit horloge te financiëren? Dan zal het wel een extra grote domper voor je zijn, denk ik.

Sterkte toegewenst in deze situatie en hopelijk is niet je vertrouwen in de medemens geschaad. Gewoon rustig doorsparen en vooral veel foto’s bekijken en revieuws doorlezen!! Dit om te voorkomen dat je weer zo’n zelfde fout begaat.

p-r-a-c-h-t-i-g!

Veel plezier ermee!

René

Yoeri40 Schreef:

idd marc die parnis is een leuk alternatief om de
pijn te verzachten. Doe je em weg?

Ja, voor 1800 euro :smiley:

't Is een ECHTE Parnis hoor ! ( Laat hem maar controleren bij Slaets :wink: )

Graptje hoor :wink:
Deze doe ik wél weg ( en ik wil een Belgische-vriendenprijs maken :wink: )

http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,152696

Renestiphout Schreef:

p-r-a-c-h-t-i-g!

Veel plezier ermee!

René

René is niet méé :wink: :)o

Hij bedoelt misschien mijn Parnis ? :smiley:

Ik had de Parnis nog niet gezien, mooi doet me een beetje denken aan chronoswiss

Yoeri40 Schreef:

ik zweer het je snooker dat de verkoper bij sleats
het uurwerk in z’n handen heeft gehad en voor echt
bevonden. Hij liet hem wel niet openmaken dus zag
hij de binnenkant en het caliber niet. Da pleit
natuurlijk wel wat in zijn voordeel maar toch je
houdt het niet voor mogelijk!!!

Dit pleit juist niet in zijn voordeel!

Omgekeerde wereld, gisteren mijn Rolex aangeboden op Ebay vandaag is ie door ebay verwijderd.
Jawel het zou een fake zijn. Waar baseren die gasten zich op? Ik zie fakes verkocht worden en zij gaan de echte verwijderen…

Triestige bende(td)

http://users.edpnet.be/kiara/Oliver/fakebebay.jpg

De juwelier in kwestie krijgt er nu het meest van langs. terwijl m.i. toch echt de verkoper de grote schurk is in dit verhaal.

Juweliers worden vaak benaderd door personen die een via het Internet gekocht horloge willen laten keuren.

Je kunt dan als juwelier twee dingen doen. Geld vragen voor een grondige keuring, inklusief het openen van de kast om het uurwerk te checken. Als een juwelier hiervoor geld vraagt, zal dat niet in dank afgenomen worden, hij is toch immer officieel dealer, en dit hoort bij de service…

Of je vraagt er geen geld voor, en dan kun je ook geen grondige keuring verwachten, maar slechts een oppervlakkige keuring. Als het dan toch om een nepper blijkt te gaan, is dat zeer pijnlijk voor de juwelier.

Kortom, de juwelier zal (ongewild) altijd negatief beoordeeld worden. Terwijl de juwelier vrijwel zeker weet dat de klant in kwestie nu (en waarschijnlijk ook in de toekomst) geen klant van hem zal worden.

Daarom adviseer ik de juweliers om voor de keuring van een via het Internet gekocht horloge een vast bedrag van 100 euro te vragen. Dat bedrag moet je als koper er maar voor over hebben voor een gerust gevoel.

Nogmaals, niet de juwelier is de schurk in deze, maar de verkoper. Hij was nota bene al eerder opmerkzaam gemaakt op het feit dat het een fake was.

Ik ben onderhand ook wel benieuwd naar de naam van de verkoper.

spannende tijden in horlogeland…gelukkig heb je je geld terug.
Vreemd dat een AD het niet zag (td)

groet,
Arno.