Gevonden: stoer horloge voor dertienjarige zoon

Mijn zoon is recentelijk geïnteresseerd geraakt in horloges. Eindelijk iemand bij wie mijn enthousiasme voor horloges aanslaat. Hij aast op mijn Damasko DS30, maar die vind ik iets te kostbaar om aan de pols van een onhandige puber te slingeren. Daarom ben ik op zoek naar een geschikt horloge voor hem.

Specificaties:

Automatisch uurwerk
Maximale kastgrootte: 38 mm
Stijl: Toolwatch/stoer
Waterdichtheid: Minimaal 5 ATM
Budget: Maximaal €200
Tweedehands is prima, krasjes geen bezwaar
Als iemand een geschikt horloge in de aanbieding heeft, hoor ik het graag. Alle tips zijn ook welkom!

Alvast bedankt!

8 likes

Ik heb deze in de aanbieding om mee te beginnen.

CITIZEN TSUYOSA AUTOMATIC NJ0159-86Z

38 mm
5 bar
Saffier glas
Z.g.a.n.
Automaat.
Minder dan €200.
Verder een rode en een groene Orient Kamasu full set. :+1:

12 likes

Neem een San Martin?

4 likes

Hier een paar nieuwe Seiko’s voor ver onder de 200 euro.

4 likes

Mijn tip: Budget oprekken.

• Quartz robuuster dan automaat
  • Maten zijn perfect
  • Waterdichtheid tandje beter dan je vroeg

Je gaat ze met korting vinden als je een beetje rondneust.

Die is redelijk bomb-proof. En ik denk dat je op z’n dertiende al redelijk in kunt schatten of hij zuinig kan zijn op iets speciaals. Ik zou gewoon met 'm praten om hem op het hart te drukken dat dit geen goedkoop ding is, en 'm dan het vertrouwen geven. Kijken wat er gebeurt.

Kunnen we dat woord in godsnaam gewoon niet in de ban doen? Het is eigenlijk totaal nietszeggend. Als hij een Bambino ook tof vind, waarom niet?

Daarom zou één van mijn tips een Orient Bambino zijn. Puur omdat ik vind dat een dertienjarige z’n eigen stijl ook al wel kan bedenken.

Deze drie automaatjes zijn ook fantastisch. 36mm groot, ik ben fan.

18 likes

Tuurlijk!
‘Stoer’ was z’n eigen woordkeuze, lijkt me legitiem.
Dank voor het meedenken, een goede kwarts is inderdaad ook zo gek niet.

2 likes

Citizen Eco-Drive BM7620-83L?

Al is een goede Seiko van iets meer zoals Fate aangeeft wellicht een robuustere optie

7 likes

De aangehaalde Seiko SNE573 is wel meer dan het dubbel…

Wat denk je van de Citizen Promaster EO2020-08E?

• Automatisch uurwerk :x: = Quartz, Eco Drive
  • Maximale kastgrootte: 38 mm :white_check_mark: = 37mm
  • Stijl: Toolwatch/stoer :white_check_mark:
  • Waterdichtheid: Minimaal 5 ATM :white_check_mark: = 200m
  • Budget: Maximaal €200 :white_check_mark: = €180
6 likes

Uitstekende keuze, mooie horloges. Wat voor de Seiko spreekt: Saffier!

Mijn ervaringen met Citizen mineraal zijn dat ik ze om het anderhalf jaar vervang, want aan gort (krassen), wat ik niet uit kan staan op het glas.

Dus dan zou ik bij die 180 Euro wel zo’n 60-90 Euro optellen om 'm door de mannen in Sittard van een Saffiertje te laten voorzien, en te laten her-testen op WR.

Als je dan Olfert of Kremer om een kleine korting vraagt op die Seiko, komen ze qua prijs een stuk dichter op elkaar te liggen.

Deze ploft bijvoorbeeld voor (277 + 35)*1,216 = 379,39 op de mat.

179,39 over budget voelt totaal anders dan 310,- over budget. :slight_smile:

Die zijn allemaal tussen de 40-44mm. En eerlijk is eerlijk, die zien er ook uit alsof ze minder dan 200 Euro moeten kosten. :slight_smile:

Dan liever dit, van ome Rob:

37 x 10mm is natuurlijk lekker klein en plat, en nog steeds met lume en stalen bezel, ik vind het smaakvol en passend voor een 13-jarige.

3 likes

Deze staat in het blauwe gedeelte

5 likes

Dit is gewoon de tofste

4 likes

Ik sluit me aan bij de Seiko 5’s die @Fate_Amenable_To_Change aanbeveelt.

Lekker tool watch - y

Niet te kostbaar

Niet te kwetsbaar

Prima prijs

1 like

Binnen budget (aanbieding) en met saffierglas:

Diverse Casio Edifice met saffierglas én quartz uurwerk (wellicht minder gevoelig/kwetsbaar dan een automaat…pubers…):

4 likes

Ik heb ook een 13-jarige, hij is hier heel blij mee. Doet het ook leuk op veel verschillende banden.

11 likes

Integrated met een asymmetrische kleine seconde? Da’s niet bepaald een allemansvriend.

Maar wat erger is:

Dan is een bonkige 40,5mm integrated bracelet met male end-links wel heel erg optimistisch. Ik had er zaterdag eentje vast, en ze dragen heel erg niet klein.

Als de Zenshin serie, dan de Eco Drive variant van 39,5mm, dat komt al meer in de buurt van een passabele maat. Voor mij met m’n 18,5mm pols, om van een 13 jarige jongen maar te zwijgen. :slight_smile:

Ja, en gewoon keihard 43,5mm all dial. Lekker klein maatje. :slight_smile: Ik heb Citizen fliegers gehad van deze maat, twee stuks, en ze dragen nog veel minder klein dan de bovengenoemde Zenshin.

Nog zo’n tegelsteen, dit keer zelfs tegen de 45mm aan hikken.

Mag ik opmerken dat onhandige pubers gebaat zijn bij kleinere plattere horloges, omdat ze die niet tegen elk object waar ze langs lopen aan zwieren? @Time_Lord heeft dit ook gewoon door:

:wink:

Als Casio, dan kan het er natuurlijk maar eentje zijn voor z’n zoon:
image

11 likes

Foto was enkel een voorbeeld, maar inderdaad een knoepert.

Kleine lettertjes…zag ik over het hoofd

2 likes

Ik zag deze voorbij komen op 40mm:

Da’s nog steeds groot, maar als de zoon van @Time_Lord een Tiffany-achtige dial wil hebben met geïntegreerde bracelet zijn ze moeilijk voor minder te vinden met saffier.

Niks tegen edifice, behalve dat ze behoorlijk aan de maat zijn, allemaal.

4 likes

De Q Timex wellicht?

Is Quartz maar dat hoeft bij een puber geen nadeel te zijn, zoals al eerder benoemd.

3 likes

Amen.

5 likes

Ja, dat geloof ik!
Leuk horloge, hoe heet dit model?