Gevonden: stoer horloge voor dertienjarige zoon

Kijk eens bij Dan Henry…? Als-ie teveel afwijkt per dag, mats ik je wel met afregelen. :innocent: Is veelal kwarts, maar ook meerdere mechanisch (Miyota).

2 likes

Fuck me, ik moest echt diep graven maar dit is de ultieme. Waarmee iedereen z’n hobby is gestart, maar blijkbaar intussen al is vergeten.

De SNK805

Ultieme fieldwatch, 36-38 mm, geen idee, maar echt een geweldig horloge met zo’n old skool OG seiko 5 automaat die letterlijk onverwoestbaar is.

Edit : 37 mm, 7S26A nukeproof Seiko 5 uurwerk.

En dat voor een 100-150 euro, dit kan niet meer mis gaan.

6 likes

Een oud-collega betaalde hier ooit 65 voor, nieuw. :no_mouth:

2 likes

Ik ook, 63 euro bij Rob

2 likes

En ze zijn best leuk! Hebben wellicht soms even aan afregelbeurtje nodig bij een lokale HF-beun. :innocent:

2 likes

Je hebt op iedereen commentaar maar komt zelf met een horloge dat 2x de prijs is van het aangegeven budget… :joy:

Ik heb tenminste wat voorgesteld, qua horloges. Jij ook?

Maar ik heb liever een duurder horloge waar de jongen blij mee gaat zijn en wat lekker gaat zitten dan een goedkope tegelsteen.

Als je fouten ziet in mijn redenatie: dit is een forum. Discussiëren mag hier gewoon.

Bovendien kwam ik met best veel horloges, inclusief een Casio van twee tientjes, een hele rits nieuwe Seiko 5jes, en zowaar een 5je van 125 ballen uit de oude doos. Nog even los van een tip waar je de duurdere Seiko voor minder kan scoren.

Nooit gehad, liever een nieuwe wegens de matige waterdichtheid, maar wel een leuke optie voor weinig geld als ze nog te vinden zijn voor die prijzen.

2 likes

Een mooie aanbieding oppikken van Timex, Citizen of Seiko. Een duiker of een field watch.

1 like

Misschien een Bertucci? Heb zelf een A-2TS gekocht, gewoon een simpele, degelijke en fijne toolwatch

Bertucci A-1S Field Watch roestvrij zwart nylon band zwart gezicht 10004 - Etsy Nederland

Vallen niet groot en door de “vaste” springbars kun je makkelijk banden wisselen. Voldoet niet al al je voorwaarden, maar wellicht een leuk alternatief.

1 like

https://www.besttime.nl/

Deze man woont in IJmuiden en heeft een gigantische collectie om uit te kiezen. Op z’n website staat een minuscule handgreep van wat hij allemaal te bieden heeft
Je kan daar voor een paar centen mooie Seiko 5jes scoren, hij importeert ze zelf

2 likes

Budget nog iets oprekken en ik heb deze Hamilton Khaki Quartz in nieuwstaat liggen (incl vervangen batterij en druktest door een bekende horlogemaker hier op HF). 10 ATM, 38mm.

Even een linkje naar de oude advertentie want ik ben lui
https://www.horlogeforum.nl/t/hamilton-khaki-field-h68411533-250/491492

1 like

Gewoon een stalen G-Shock
Veel robuuster en stoerder wordt het niet.

Dit is het kleine model, pas dus perfect op een smallere pols.

4 likes

Mijn zoontje van 14 vind mijn Citizen het tofste.
Vind hem zelf ook erg geslaagd en het is een robuust ding.

5 likes

Dank voor alle reacties, in dit draadje en per PB.
Samen met m’n zoon heb ik gekozen voor de Hamilton Khaki Field quartz die ik aangeboden kreeg.

Uitstekende specs (10 bar waterdichtheid, saffier), eenzelfde soort uitstraling als mijn DS30 en een lugbreede van 20mm, in die maat heb ik nog wel wat mooie (MN-)bandjes.

Over een goeie week post ik er wel een foto van.

53 likes

Moonswatch? Maakt hij de blits op school.

1 like

Goede keuze hoor! Feliciteer de kleine maar met z’n NA :slight_smile:

1 like

Welk type is dit?

1 like

De GW-M5610U-1

3 likes

Leuk hoor.

Die paste niet in het 200 Euro budget, vrees ik. Ik betaalde destijds al een heel scherpe 350 Euro, en da’s 3 jaar geleden. :slight_smile:

Of iemand heeft je gematst.

Ah… Dat had ik gemist. Ik had de automaat in 38mm. OK. Ik wist niet dat die ook in quartz te krijgen waren, joh.

2 likes