Gewetensvraag: zou je zoveel betalen voor een band?

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een band voor m’n Omega Planet Ocean. Maar dat is nog heel lastig. Ik heb al wel tips gekregen maar dat is het allemaal net niet.
Uiteraard zijn er genoeg gewone banden te vinden, maar zelf vind ik het mooi hoe de banden aansluiten aan de kast bij de originele banden van Omega.
Alleen ben ik geen liefhebber van rubber.

Ik heb sinds vandaag een band eraan met binnenkant rubber en buitenkant stof. Sort van middenweg. Het is een simpele band van het internet in de stijl van Omega maar is niet wat ik echt wil.

Nu ben ik een band tegengekomen. Een leren band. Lizzardleer.
Ja, sommigen zullen zeggen: geen leer aan een duiker. Maar ik hou van leren banden.
En deze is echt fantastich. Custom made, helemaal op maat gemaakt voor een PO.

Dit is een voorbeeld, hij wordt op bestelling gemaakt.

afbeelding

Alleen…… het klote ding kost €350 :flushed:.
Ik vind het een belachelijk bedrag voor een band, maar ik vind hem fantastisch mooi.

Wat zouden jullie doen? Een band kopen voor die prijs? Of verklaar je iemand die het doet voor gek?

(Om de discussie niet op gang te brengen: graag niet beginnen over staal. Dat is geen optie voor mij. Dus bespaar je de moeite).

31 likes

Zeker!
Als jij het mooi vind dan doen :+1:t2:

2 likes

ik zou hem op staal doen

Ja als je het echt mooi vind waarom niet.
Ik ga zaterdag een stukje rubber met sluiting halen voor €210,- (ja ik ben gek)

Als jij er echt gelukkig van word moet je het gewoon doen toch.

Hop poll erbij

Wat zou je max. Uitgeven aan een band
  • Max €100
  • Tussen de €100 en €200
  • Boven de €300

0 stemmers

2 likes

Voor wat betreft looks en comfort, kunnen banden een horloge maken of breken. Dit horloge is zeker een mooie band waard en wanneer je hem lang genoeg gaat houden, zou ik het doen. :slightly_smiling_face:

7 likes

Ik zou zoveel geld zeker uitgeven als ik de band mooi zou vinden. Alleen enkel voor een OEM band dan.

2 likes

Kopen wat je mooi vindt. Je PO was ook niet voor niks.
Mooie band lizard!

2 likes

Voor DE band voor mijn favoriete horloge wel. Voor een willekeurige band voor een horloge dat er wellicht weer uit gaat niet.

2 likes

JA dat vind ik dus ook…. Ik heb nu een duur horloge aan een band die ik eigenlijk niet echt bijzonder vind.

1 like

:rage::exploding_head::joy::joy:

Jij komt sowieso uit leiden.

2 likes

Ja maar dan kom ik eigenlijk in de rubber bandjes. En dat wil ik niet. Ondanks dat ze lekker zitten (ik kreeg een knaloranje originele bij dit horloge erbij)

1 like

Prachtige band!

Als je het zoveel geld waard vindt, zeker doen! In verhouding tot de prijs van het horloge, valt het ook nog wel mee.

1 like

Ja precies

Dit is een horloge in mijn top3 favorieten. Ik denk ook niet dat ie er meer uit gaat.

Als je het lastig verantwoorden vind naar jezelf… dan:

Gewoon jezelf een keer kado doen! Als je jarig bent of iets anders te vieren hebt!

Dan kun je gelijk een fles champagne open maken. :partying_face:

1 like

Ik heb onlangs €2300 uitgegeven voor een titanium band van een Zenith Defy El Primero 21… Dus ik denk dat je mijn antwoord weet :joy:

18 likes

Zei je van die sinn ook

Als deze er toch niet uit gaat, dan kan je hem verkopen en voor die ekkies een band naar smaak kopen.

2 likes

Ik ben volgende maand jarig :grin:

1 like

:flushed:

Helaas heb ik m naar de klote geholpen met de band verwisselen :scream::sob:

Maar hij was kwalitatief niet zo best meer. De stiksels waren er al half uit en hij was wat versleten.

1 like