Gewetensvraag: zou je zoveel betalen voor een band?

De combi van een hagedis met een duiker vind ik persoonlijk minder geslaagd, ik zou voor een croco gaan.

1 like

Mijn stelregel:

Een band mag 10% van de aanschafprijs van het horloge zijn.

Omega van 5000 euro? Dan mag een band best 500 euro kosten

12 likes

Lachend. Gewoon omdat 'ie vet staat :muscle:

5 likes

Of er op een horloge van duizenden euro‘s een bandje mag van een paar honderd euro? Ja, dat lijkt me van wel.

6 likes

Klopt, maar die kreeg geen draagtijd meer omdat ik de 857 UTC VFR gekocht had. Die wél blijft.

1 like

Nee ik hou niet zo van croco. Is me net iets te dressy.

Nee nooit en ik zal ook nooit een horloge hebben waar ik het er voor over heb.
Maar de stalen band die ik toen bij mijn Sinn heb gekocht was ook €300 of zelfs net wat meer. Maar dat was staal en van Sinn. Ik denk alleen niet dat ik het nog over heb voor een bandje, zeker niet bij horloges die 3 tot 4x duurder zijn dan de band.

Het mag mij overigens allemaal steeds minder kosten eigenlijk, ik vind het wel prima.

Maar als jij het mooi vind en je het geld hebt zou ik het doen en bij twijfel niet doen.

3 likes

Ik vind juist een lizzard meer dress, maar goed, ieder zijn ding!

1 like

Gewoon doen als je hem mooi vind, geeft toch ook een meerwaarde aan de Omega.

1 like

Vorige week net een half bandje zonder sluiting gekocht a € 270,-.

6 likes

Nu je vrouw nog een hint geven :laughing:

1 like

Ik heb €275 betaald voor de rubberen band incl clasp voor mijn Longines VHP… :sweat_smile:

1 like

Ah dat zijn de betere kadootjes, elke keer als je iets te vieren hebt kopen tot je de hele set hebt :rofl:

2 likes

Een OEM leren band van €550 voor de Breitling navitimer kan echt goedkoper en naar eigen smaak bij bv combat straps.

Tussen 200 en 300 incl. sluiting en verzending (zie foto), bij de laatste moet het wel heel speciaal zijn om dat ervoor neer te leggen.:

5 likes

Hoever ga je… dat is altijd de vraag bij een hobby :grin:

Ik zit eigenlijk een faded inlay goed te praten…

Beetje te vergelijken met zoiets… :see_no_evil:
Maar vooralsnog laat ik m ook liggen.

1 like

Je kan geen banden genoeg hebben …!

1 like

De pijn van de hogere prijs voel je maar een keer, elke dag genieten van iets dat voor jou speciaal is gemaakt is geen prijs op te zetten. Gewoon doen joh, ik herken het wel want ik heb ooit diep in de buidel moeten tasten voor een trieste band van glashutte, geen moment spijt van gehad na de aanschaf

1 like

Doen zou ik zeggen, wat een prachtige band👌

1 like

Jahoor voor zo’n mooi resultaat mag je best eens uit de… band springen :wink:

4 likes

Een tijd geleden een band van Hirsch gekocht, één van de duurste. (200,- ofzo) Hoge verwachtingen, en was ook mooi. Echter veel te stug en ontnam het plezier om het horloge nog te dragen… duur is niet per definitie fijner.

1 like