Heel leuk gedaan! Dank voor het delen!
Mooie foto’s weer Jaco @koetsj
Amusant om ze zo eens naast elkaar te zien.
De dikte van de Tissot was voor mij de spelbreker, maar verder weinig om op aan te merken.
De pushers, de sluiting en de caseback van de Tissot maar voor de rest wint de Citizen voor mij…
De vergelijking van de caseback een loopt echter l een beetje mank. Het uurwerk van een automaat, om het even welke, is natuurlijk vele malen interessanter dan die van een quartz / Eco Drive dus ik begrijp best dat Citizen er geen zichtbodem in gemaakt heeft. Daarentegen is deze wel erg summier.
Exact hetzelfde. Dial van Citizen mooier.
Het verbaast me dat de kwaliteit van Tissot, de afwerking, de tijdloosheid, niet meer wordt erkend alhier. De citizen past ook beter in mijn budget maar ere wie ere toekomt.
Precies dat. De Tissot is heel lastig op foto’s te vangen en sneeuwt daardoor wellicht onder. Maar wel rustiger, subtieler, kijk naar de afwerking van de wijzers, bijvoorbeeld. De indices met meerder facetjes.
Persoonlijk vind ik ook de Tissot het geld dubbel en dwars waard, want de afwerking is wel een hele tand beter dan van de Citizen.
Dat is voor het geld zeker een goed afgewerkt horloge, maar wel ruwe randjes.
Ik voel met je mee. Onder een hemd/colbert is het voor mij chique/sportief, maar op het randje van draagbaar.
Persoonlijk vind ik zo geintegreerde pushers inderdaad anders en wat rustiger. Hoewel ze bij de Citizen best verzonken liggen, waardoor het mooi in het ontwerp verdwijnt.
Helemaal eens.
Ik zie meer overeenkomsten met een Zenith Defy en een Rolex Oysterquartz, want de vormtaal is niet genta-esque.
Citizen for the win, want titaan, dunner, beter uurwerk en interessantere wijzerplaat.
Fair enough, dat van die wijzerplaat neem ik misschien een soort van terug. Al vind ik de Citizen nog steeds dikke mik voor die pietermannen.
Terecht! Oysterquartz cases zijn best OK, al kan ik soms moe worden van alle geïntegreerde horloges.
De zalmroze in 39,5mm is ook erg tof, en kleiner.
Helaas mijn ervaring ook. De Valjoux zou een keer in de achtertuin de nek omgedraaid moeten worden, zodat men eens wat anders verzint.
Ik vind de Citizen erg gaaf. Dat zou mijn keuze zijn. Ook lekker praktisch zo’n solarkwarts
Leuk stukje leesvoer…. Dankjewel!
Bedankt voor deze vergelijking
Mooie foto’s en leuke vergelijking!
Beide horloges vind ik erg mooi
Maar ik zou toch voor de Citizen gaan door o.a. dikte, dial ontwerp en de prijs.
Met Makro shots zie je de de kwalitatief veel betere afwerking van de Tissot, maar dragend zie je het verschil niet in mijn ogen. Heb de gewone prx, chronograaf vond ik te dik,vind de Citizen met deze dial veel mooier
Mooie vergelijking en heel mooie foto"s
Citizen Titanium Eco-Drive, without a doubt.
Nauwkeurigheid en op den duur het draagcomfort zijn voor mij de doorslag
Dat is het belangrijkste, mooie foto’s.
Als je de prijs meetelt dan zeker de Citizen met als pluspunt dat die ook nog een stuk slanker is.
Mooie duo-test! Goede foto’s en interessant besproken. Voor mij geen absolute winnaar. Bedankt.
De citizen is voor mij de mooiste.
Schitterende dial en titanium is lekker licht.
Complimenten voor de foto’s. Kunst op zich.
Mooie foto’s, dank voor het delen. Beide mooie horloges.
De Citizen heeft wel net iets te veel last van het “te klein uurwerk in een te grote kast” syndroom, datum en vooral de subdials staan te ver naar binnen, dat is bij de Tissot mooier in verhouding.
Wat een leuke vergelijking met prachtige foto’s! Ik vind de dial van de Citizen heel mooi, maar de band en glazen caseback van Tissot zouden voor mij denk ik de doorslag geven voor Tissot.
Vraagje: waarmee heb je deze foto’s gemaakt?
Dank je, erg mooi!
De sluiting en de endlinks van de Tissot zijn voor mij het grote verschil.
Leuk om te zien! Zo zie je dat er voor ieder budget prachtige oplossingen zijn.
Ik zou voor de tissot gaan, vanwege automaat, maar wat me het meeste zou storen zijn de endlinks en de aansluiting op de kast.