Dank voor het compliment. Ik gebruik een Panasonic Lumix DC-G9 en voor deze fotos uitgeruste met een Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f/2.8 lens.
Zeker!
Tsja, inderdaad want de sluiting van de citizen… Daar zit het geld niet in. Doet wat ie moet doen, maar het is een dunne rammelsluiting. Overigens vanwege het titanium wel comfortabel.
Helemaal eens. Al valt het in het echie wel minder op.
Inderdaad. Voor de “leek” is het prijsverschil bijna niet uitlegbaar.
Ik ben het met je eens hoor. De plaat van de Tissot moet je in het echie zien. Alles dan vooral subtieler chique. En vooral veel minder fel blauw. Cameras… Fotos laten die plaat absoluut niet goed uitkomen.
Ik begrijp wel dat je deze twee horloges vergelijkt. Sowieso allebei mooie horloges, vind ik. Toch een lichte voorkeur voor de Tissot, o.a. omdat ik een auto/chrono gewoon gaaf vind.
Zo op het eerste oog om de pols ziet de afwerking er redelijk hetzelfde uit.
Maar op de macro foto’s is het verschil in afwerking wel erg goed te zien.
Dat prijsverschil is dus niet voor niks.
Ik vind het beide mooie horloges.
Maar de Tissot de mooiste.
Maar als groot nadeel, die dikte van 14,5mm
Dat is wel heel erg dik. Dikker dan een duikhorloge.
Van de Citizen vind ik de band maar mager met zo’n gestanste clasp.
En alletwee zijn ze net iets te groot, 39mm had een mooie maat geweest.
Jaco bedankt voor dit topic. Vergelijkbaar qua type horloge maar daar houd het op. Afwerking, uurwerk en finesse is appels met peren vergelijken. Maar mocht ik het geld van de tissot hebben liggen zou ik gaan voor de Citizen. Citizen is erin geslaagd om een prachtige lijn neer te zetten van titanium horloges met zorgeloze eco-drive uurwerkjes. Ook de dail vind ik mooier dan de tissot. Van het geld wat we overhouden een mooie oranje doxa 300.
Door de contrasterende tachymeter hebben ze de wijzerplaat optisch wat kleiner gemaakt en valt het inderdaad niet zo op dat het uurwerk eigenlijk te klein is. Overigens heeft ook Tissot die truc uitgehaald met een contrasterende minute track.
Niet draaien , gewoon slaan met die platinum 42mm AP offshore… die weegt bijna 500 gram
Ja , maar dan moeten ze werken voor hun geld… ipv gewoon steeds meer vragen voor oude meuk zonder enige verbetering . *Kuch… jlc reverso … Kuch * … als je vooruitgang wil, kun je beter een auto aanschaffen.
Vind ik toevallig de enige JLC die ik maar wat graag aan zou schaffen, maar ik hoor je punt. Dat ding heeft nog steeds geen hacking, niks, en over de accuratesse hebben we het maar liever niet, maar wel 11K list, inmiddels.
Ergens wel, natuurlijk. Als de gek het er voor geeft, en er is weinig aanbod… Tja.
Ik koop alleen GS van minder dan 13mm dik. Jij bent daar iets liberaler in geweest, en ik denk dat dat ook de reden is dat veel van die horloges huize @koetsjh weer verlaten hebben.
Ik val er niet over. Maar als ik een keuze moet maken tussen krap aan anderhalve centimeter hoogte of ruim drie millimeter minder kies ik voor de laatste. Herfst en winter komen met rasse schreden dichterbij en dan is het wel prettig als het goed onder een hemdsmouw past.
De mijne niet. En dat is een bewuste keuze Mijn dikste is 12,8mm (SBGA407) en dat zie ik voor mij echt als de max.