Gewoon, omdat het kan. Fotovergelijking: Tissot vs Citizen chrono's? Meningen zijn welkom, daar is HF voor. 😃

Er worden heel veel Reverso’s aangeboden, maar ga maar eens zoeken naar de juiste maat en versie, en de spoeling wordt allengs dunner. Zo breek je ook je nek over Tanks die je niet op tafel ziet liggen zonder leesbril.

Ja, heeft ook zeker wat.

Dan zou de Tissot wel een heel dikkertje worden, maar ik snap je punt. Niet ieders polsen trekken het formaat.

Vooral dat.

In het echie integreren ze mooi bij de kast, op macro foto’s is het zo uitvergroot dat het wat lastig in perspectief te plaatsen is. Overigens zijn die van de citizen ook niet zo “piston-achtig” en integreren ook best mooi.

Inderdaad, dat is waar HF voor is. :wink:

Ook een idee, al weet dat ik niet zo erg van het hele gekleurde ben. :wink:

Daar heb je zeker een punt. Mezelf overvoer denk ik.

Nee, zo bedoel ik uiteraard ook niet.

Dat zeker, het lukt me net met de Tissot. :sweat_smile:

3 likes

Sorry iedereen, we gaan flink off topic ! Ik hou op.

Tissot wins !

1 like

Nee, man! Citizen wins! Of eigenlijk, als ik eerlijk ben: Geef mij maar iets wat niet geïntegreerd is. Het liefst, als het op staal staat, met female end-links en articulerende schakels. :slight_smile:

2 likes

Kijk, dit vind ik mooi. Ik heb bewust geen poll erin gedaan omdat ik alle meningen heerlijk vindt.

Voor mezelf, ik heb geen directe winnaar.

Wellicht dat het anders zou zijn als ik niet in de luxe positie zou zitten om meerdere horloges te kunnen betalen.

Of als ik als niet-horlogeliefhebber gewoon een functioneel horloge wilde voor weinig wat ook nog eens lekker smoelt, dan geeft geld de doorslag en zou het de Citizen worden. :wink:

2 likes

Tja , Citizen heeft een hoop mooie opties. Zoals Chronomaster quartz. Wat echt een beest van een horloge is met geweldige afwerking. Maar die kost net zo veel ( of meer ) als de Tissot.

We kijken dan naar prijsklasse. En dan zijn het eigenlijk twee totaal verschillende horloges.

Tissot heeft erg mooie afwerking voor het geld maar ik vind dan de chrono te duur voor wat je krijgt.

De citizen is weer goedkoop en dat zie je in de afwerking.

Als je afwerking boven dikte stelt dan is de Tissot de betere keus. Er is eigenlijk niets in die prijsklasse met dezelfde functies. Maar als je puur naar de functies en het horloge kijkt en je wil die stijl gewoon. EN je wil 2k uitgeven… Koop dan de Citizen, en koop een mooie vintage Omega dresser er naast. Ben je gelijk klaar. But I digress !

1 like

Heel mooie foto’s Jaco en een interessante vergelijking. Dankje voor het doen van zoveel moeite en voor het delen!:ok_hand:

Die Citizen is gewoon een leuk horloge; niks mis mee. Maar gevoelsmatig ga ik zonder twijfel voor die Tissot. Het feit dat hij wat dikker is stoort mij niet. :slightly_smiling_face:

1 like

Misschien vergis ik me maar in die Tissot zit toch een nieuw uurwerk in volgens de Tissot site.

1 like

Als ik het goed heb is dit het gemodificeerde Valjoux uurwerk waarbij de “duurdere” horloges de silicium balansveer hebben. Of dat nieuw is? Dat weet ik niet.

1 like

Daar is de prijs ook naar.

1 like

Heel tof gedaan bedankt voor het delen !

Lichte voorkeur voor de prx.

1 like