Gezocht: aanvulling in horlogekist, met specifieke eisen

Echo/Neutra heb ik, bij geval, afgelopen zaterdagavond nog eens goed bekeken. Hier zit wellicht ook een kanshebber bij. Leuke, originele, optie die je aandraagt!

1 like

Dank voor je uitgebreide reactie!
Het kan inderdaad zijn dat het klassieke “budget oprekken” de eerste optie wordt.
Echter wil ik mijzelf eerst goed verdiepen in de merken en modellen die ik, in eerste instantie, over het hoofd heb gezien in mijn zoektocht.

De Maen, uit jouw post, spreekt mij erg aan. Al diverse keren heb ik dit merk bekeken en door jouw post ga ik mij hierop weer opnieuw concentreren.

Leuk dat je reageert en een lans breekt voor Hamilton.
Dit punt is ook mijzelf aan te rekeken, niet het merk😉.

1 like

Die zonder pardon afgefakkeld werden.

Ik heb duizend van dit soort topics voorbij zien komen, en het eindigt er nooit mee dat de TS een suggestie aanneemt.

Zelf zou ik die kolderieke zoektocht naar een GMT laten varen als ik jou was. Je hebt al twee duurdere horloges die erg sportief zijn, en als je daar een snack van 700 euro naast legt ga je die te nooit of te nimmer dragen omdat je zelf alle kleine foutjes al lang ziet. Foutjes die inherent zijn aan het prijssegment.

Je hebt twee dure driehanders. En dan ga je op de meest gecompliceerde in de budget hoek zitten. Als jij echt zo veel van GMT’s hield had je eerst drie tot tienduizend euro aan een Grand Seiko SBGN027, een Black Bay 58 GMT, Longines Spirit 37 GMT, of een Rolex Polar besteed, en dan een goedkoop duikertje gekocht.

Kortom: ik blijf er bij dat dit hele topic een futiele zoektocht is naar een type horloge wat jou minder interesseert dan je zegt.

Sterker nog, als je al zo’n snack van zevenhonderd euro scoort staat hij binnen een half jaar met verlies in het blauwe gedeelte van het forum, denk ik eigenlijk. Dus ik dacht “laat de Topic Starter eerst maar eens nadenken over zijn leven”.

Soms is opbouwend zijn niet wat je verwacht.

3 likes

Kijk jij wel eens kritisch naar je eigen horloges? :sweat_smile:

Kanonne wat een belachelijke post Fate.

2 likes

Gast, ik heb dit al tien jaar lang gedaan. En ik ben dat kritisch kijken kotsbeu, maar ik doe het nu eenmaal:

Eerst dacht ik “Kom, ik zal die HFLE eens proberen”, en kocht een Pellikaan GMT. Dat ding was zo groot en dik, en de lugs waren scherp, en uiteindelijk was de kleur me te funky, en vond ik de wijzerplaat ĂŒberskeer. Dus hier heb ik de helft van het bedrag in no time afgeschreven toen ik 'm door schoof:

Toen kwam er een hele mooie Gradient Glycine Airman Purist 39mm op m’n pad. Ik dacht “What’s not to like? 200m waterdicht, plat, mooi van maat, en de OG GMT bovendien”. Dus ik kocht 'm. Maar helaas. Ik ergerde me dood aan de hele chunky kroon op 8 uur
 eh, 8 uur? Jawel, ik ergerde me dus ook dood aan 24 uurs tijdsweergave. Verkocht. Met een klein verlies.

De Aquascaphe kwam uit, ik meen dat het ergens in 2018 was. Al gauw was er ook een GMT versie, en ik dacht “Kom, ik vind GMT’s leuk”. De Baltic dus maar gekocht. Maar na een paar jaar wilde ik pas toegeven dat ik dat ding nooit droeg omdat de 12 op 12 me stoorde, en sommige aspecten aan het ontwerp, en het feit dat hij alleen fatsoenlijk droeg op een tropic, wat ik niet fijn vind. Ook paste hij nieuw zeker niet in het budget van TS, dus dit was een snack van 1200 piek die me de helft in afschrijving kostte.

Er kwam een faux GMT op m’n pad, de Halios Seaforth III met GMT achtige bezel. Deze was erg mooi, maar te hoekig en ergens stoorde de faux GMT constructie me gewoon. Ook verkocht. Deze keer zonder noemenswaardig verlies, want Halios.

Toen dacht ik “Hee, misschien moet ik een kleurrijke dressy GMT proberen”, en kocht de Farer. Ook niet binnen het budget van TS, trouwens. Maar ondanks de fijne kastvorm en kast maat moest ik concluderen dat de kleurtjes, matige lume en office GMT functie me gewoon stoorden. Dus ook hier heb ik de helft van het aankoopbedrag op tafel laten liggen bij verkoop.

Intussen kocht ik een horloge wat formeel geen GMT is, maar wel een onafhankelijk verstelbare uurwijzer had. Dat ding was als reishorloge vele malen praktischer dan al die office GMT varianten. Bovendien was de afwerking niet skeer.

Dus ging ik op zoek naar mijn laatste poging om een GMT te bezitten, en dat gaat voor het moment nog goed. Soit, hij is me wat te groot, ik had 'm liever in 37mm gezien, maar eerlijk is eerlijk, deze flyer GMT kan nog wel eens beklijven:

Waar probeer ik @Rubenevo nou voor te behouden?

• Koop vijf kut snacks :white_check_mark:
  • Erger je dood aan design flaws, quirks, en afwerkingspunten :white_check_mark:
  • Maak vijf advertenties aan :white_check_mark:
  • Na veel vijven en zessen laat je 1700 (zegge: zeventienhonderd) Euro op tafel liggen. :white_check_mark:

Als je al een

hebt, ga dan niet in de microbrand of entry level zevenhonderd piek ellende roeren.

Doe het gewoon niet.

Dat zie je al aan alle reacties van @Rubenevo op de horloges die voorgedragen werden vóór mijn post. Die waren negatief, want dingetje zus, merk sprak niet aan, dingetje zo, geen klik, etc.

Zinloze oefening. Doe het niet. En als je het al doet, laat dan één of andere domme eikel zoals @Fate_Amenable_To_Change eerst de afschrijving maar pakken.

11 likes

Echt?

Ik weet niet of ik je nu een enorme eikel vind of dat ik je na dit relaas weer een beetje moet rehabiliteren
 :exploding_head::man_shrugging::rofl:

2 likes

Nooit van gehoord maar heel mooi klokje

1 like

Het één hoeft het ander niet uit te sluiten, @frenk. Da witte gij ook. :wink:

Natuurlijk ben ik een eikel, en schrijf ik af en toe dingen die schuurpapier zijn voor de geest. Maar ik zie aan de reacties van @Rubenevo waar het in potentie heen gaat, en specifiek GMT’s en Pilot horloges zijn voor mij een teer punt.

Zo heb ik ook Hamilton Khaki’s, Navy’s, Pilots, Stowa Pilots, Archimede Pilots, Seiko Field watches, Citizen Flieger chrono’s, en een Smiths Field watch gehad die allemaal het veld moesten ruimen, en toch zat ik laatst weer naar zo’n kutding van Stowa te loeren. Terwijl ik weet dat ik het niet moet doen. En als ik dan ga rekenen wat het me kostte? Hmm.

Het is dus voor mij ook een stukje trauma therapie.

1 like

Maar een banaan gele Halios incoming.
Laat 'm lekker zoeken. :rofl:

Maar je post vol met kermis, laat wel zien dat iedereen nou eenmaal z’n eigen horloge reis beleeft. Daar horen snoepjes bij.

2 likes

Haha, 5 kut snacks. Lekkere duidelijke analyse

1 like

Die gele wijzerplaten van Halios zijn snoepjes. Misschien neem ik 'm wel van je over als je 'm over twee maanden zat bent. :wink:

1 like

Nope, die blijft 100%

1 like

Ik zie het NA topic graag tegemoet. Maar je moet toegeven dat velen van ons, ikzelf incluis, dat heel vaak geroepen hebben. :slight_smile:

1 like

Ik heb 'm eerder verkocht. Die fout maak ik niet nog eens.

2 likes

Perfecte diver voor laagdrempelig dragen, want maar 12,1mm ‘dik’.

3 likes

Ah
 De “terugkoop”. Die heb ik zelf twee keer gedaan, allebei met duikhorloges, en twee keer kwam ik er binnen no time achter waarom ik het horloge verkocht. Maar ook ik leer absoluut niks, want ik ga het binnenkort een derde keer doen. Met een duikhorloge. :slight_smile:

Toch een mooie hobby.

1 like

De Halios kwam te vroeg in de hobby toen.
Ik sta er nu heel anders in.

Gaat het hier nu plots over ZEPs?

Oh, welke? Stiekem hoop ik SPB317J1.

1 like