Dan heb ik blijkbaar geluk gehad met m’n Perfect Boyfriend (what’s in a name?)
5 ATM en zelfs na batterijwissels geen centje pijn met zwemmen.
Dan heb ik blijkbaar geluk gehad met m’n Perfect Boyfriend (what’s in a name?)
5 ATM en zelfs na batterijwissels geen centje pijn met zwemmen.
Gisteren nog een video van Teddy Bulbasaur gezien , en daar kwam deze voorbij.
En ik dacht meteen … NICE. 40mm , 10bar, date op 6 uur, mooie dial, geborstelde bezel…
Met el primero uurwerk… Ik ben wel een beetje verliefd.
Hou op met specs vergelijken en koop gewoon iets wat je grijpt.
Ik merk dat ik in mijn dagelijkse leven helemaal geen 100m WR een rubber nodig heb, dus ik schroom niet om met dressy horloges in de tuin te gaan staan werken.
Aangezien ik graag dressy horloges draag, ook op een causaal outfit, kijk ik tegenwoordig alleen nog naar ontwerp.
Mijn nieuwe Longines en de inkomende Kurono Tokyo zijn allebei dressy en maar 30m waterdicht, en hebben geen lume. Het boeit me niet meer. Ik kan ze vrijwel altijd dragen.
Had eerder verwacht dat Bulbasaur voor een Japanse horloge zou kiezen.
Maar inderdaad mooie Zenith holroges.
Heel erg mooi deze!
Ik zat nog even na te denken…
Als je een horloge wilt wat tegen een stootje kan neem je een kwalitatieve quartz.
Deze twee heb ik binnen jouw budget weten te scoren, en er ligt een uurwerk in waar je u tegen zegt. Dit zijn gewoon de Toyota hi-luxen van de horlogewereld, die kun je in een vulkaan gooien, en ze blijven het doen. 40 respectievelijk 37mm, en zonder PCL delen.
Maar als je dan mechanisch gaat, dan heb ik deze keuzes gemaakt die binnen jouw budget vallen:
Voor die Nomos heb ik goed moeten zoeken om 'm binnen de 2450 te kunnen scoren, misschien dat je tweedehands moet gaan, zo’n acht jaar later.
Maar dit is toch ook echt de shit:
Ik zie ze nog wel eens voorbij komen, zowaar onder 2000 Euro. Slapertje van Seiko. Direct ook de enige fieldwatch in m’n verzameling die niet het veld geruimd heeft.
Badoem-tssj.
Mijn nieuwe Longines had een heel klein aanvarinkje met m’n Grand Seiko, op vakantie. Dat heeft de Longines geweten. Ik zou me niet te sappel maken.
Ik kan je een Casio Oceanus T200 aanraden. Valt ruim binnen de range maar doet voor kwaliteit weinig onder. Een echte alleskunner met een Solar quartz movement en tijdsynchronisatie.
Tot op heden mijn meest gedragen horloge, want kan tegen een stootje en voor de prijs hoef je er ook niet superzuinig op te zijn.
Gewoon pakken en omslingeren maar.
Dank! GS staat inmiddels ook op mijn shortlist:
Het lijstje is al korter, maar nog geen keuze gemaakt.
Kijk uit met volledig geborstelde of beadblasted field watches, zou ik zeggen. Dat zijn geen alleskunners, omdat ze in mijn optiek nooit bij nette outfits passen.
Dus dit niet:
Maar deze wel:
Die ziet er, als je 'm op een discreet leren bandje gooit, zowaar sjiek uit met z’n gepolijste bezel:
Jij riep alleskunner, dus vandaar mijn gedachtegang. Ik denk dat ie met lichte dial nog breder inzetbaar wordt.
Nice! Weet iemand de referentie van de Grand Seiko op de foto?
Dat is de sbgx295. Met donkere accenten ipv de witte sbgx259 als ik het goed heb.
Is dit een JDM? Zie m op Chrono alleen in Japan.
Durf ik niet te zeggen, maar ik denk van wel inderdaad. in het GS deel heb ik deze wel een paar keer voorbij zien komen.
Ik vind dat ook bij de SBGP009 of 011, daar zit ik nu naar te kijken. Schitterende dial, maar vind de stalen band niet mooi. Volgens mij op nato of een mooie suede band helemaal top.
Super!! Paar weken terug stond er nog een te koop hier, ik wacht geduldig.
Klopt. Stond!