Gezocht: de ultieme alleskunner

Ah die heb jij gepakt :joy::watch:

1 like

Ja mooi hoor:

En zie foto’s @fedaia :grinning: :ok_hand:

Met champagne dial zou in sbgx geval de 263 zijn. Er staat er al lang 1 op mp maar goed dat blijft mp.

9 likes

Super mooi! SBGX is de 37mm toch?

Op MP staat ook een sbgv221g, dat is volgens mij ook een JDM. Ook wel mooi en 40 mm.

SBGX is 37mm

2 likes

Zou m ff moeten passen, de 37 of de 40 mm. Tot nu toe zijn al mijn horloges 40mm geweest en lug to lug maat is exact hetzelfde als de sub.

1 like

De shortlist lijkt terug naar 2, dat vraagt om een polletje…

• Grand Seiko SBGX
  • Tudor Ranger
0 stemmers

Wat vinden jullie?

Dat de GS een visueel geheugensteuntje behoeft.

2 likes

5 likes

Thank you, gestemd.

1 like

Je zal het misschien niet verwachten maar als antwoord op dit specifieke topic kies ik voor de Tudor Ranger :slightly_smiling_face:
Was ook mijn eerste reactie die op rubber.

1 like

Haha het zijn 2 serieuze concurrenten…

O ja deze https://www.horlogeforum.nl/t/gezocht-de-ultieme-alleskunner/525718/13?u=hatseflats

1 like

In een poging om de naderende ontknoping nog even uit te stellen, zag ik gisteren deze nog:

Titanium. 41 x 10mm. 100m WR. SW200 uurwerk. 456,- excl import vanuit USA.

1 like

Blijkbaar zijn deze 2 aan elkaar gewaagd… het gaat gelijk op!

Tissot Gentleman misschien nog?

5 likes

Voor rond de 1800 euro kun je nieuwe SBGXen kopen. Dan heb je voor minder geld dan de Ranger een superlatief afgewerkt horloge met een onderscheidend uurwerk wat altijd en overal gepast is.

Wat was de vraag ook al weer? :crazy_face:

3 likes

Hebben ze er ook eentje met lumen?

1 like

Zijn zo goed afgewerkt dat je met maar een klein beetje kunstlicht natural lume hebt :rofl:

4 likes

Mijn SBGX061 is in bijna-duisternis net zo goed te lezen als de Khaki Field die ik gehad heb. Wijzers weerkaatsen licht als een malle, vergelijkbaar als een horloge met matige lume :slight_smile: Maar dan wel de hele nacht en ik spreek uit ervaring.

Mijn duit in het zakje voor gada rond 1800-2000

Longines Spirit 37mm:

lumekanon :wink:

9 likes

Natuurlijk niet.

Het zijn geen horloges voor vierjarigen.

Voor wie niet veel aan watersport doet. :slight_smile:

7 likes