Dag HF-ers,
Zoals benoemd in mijn ‘even voorstellen’ heb ik het geluk om volgend jaar te mogen trouwen, en daar komt een leuke zoektocht bij kijken (voor een horloge, de vrouw heb ik al).
Voor de etiquette-fetishisten uit hun stoel springen: het is trouwfeest, niet een traditionele bruiloft ![]()
Nu komt de kicker: ik zoek niet één, maar drie horloges! Wij hebben als mannen in de familie bedacht om samen een ‘gelijk’ horloge te kopen/dragen als herinnering aan deze mooie dag.
Wat zoeken we precies:
-Dress-watch
-Diameter max 40mm
-Bracelet / leer optie
-Quartz (oa ivm dikte: voorkeur voor smal horloge)
-Saffierglas
-1 type of model horloge maar met meerdere kleuren / varianten. Oa een variant met een goud elementje (blijft een trouwfeest).
-Design / stijl: strak / clean / klassiek, maar mag met een moderne interpretatie. Wel ‘tijdloos’ ontwerp.
-Prijs voor 3: max 1000 euro. Dus rond de 330 per horloge of bijv 500/250/250 (de ‘man of the hour’ mag er natuurlijk goed bijlopen).
Bijv. Bambino (met of zonder small seconds). Meerdere kleuren en daardoor moderner of klassieker te kiezen.
Elke fabrikant is welkom, maar we zouden graag met zijn drieën fysiek het horloge willen passen. Is toch ook onderdeel van de gehele beleving. Dus tips voor een plek om meerdere merken/modellen te kijken en te kopen zijn ook zeer welkom!
Bij voorbaat dank voor alle suggesties. Ik kijk er naar uit om geïnspireerd te worden!