Jaa heel cool, en wel op te pikken rond de 200 eu volgensmij.
Wat zijn jullie allemaal lekker bezig zeg. Oog gaat inderdaad richting een Seiko, Orient, Citizen etc. Alleen welk model nog even de vraag ![]()
![]()
Volmondig mee eens inderdaad! ![]()
Ga in s’hemels naam niet voor zo’n Chinese Tudor “homage” (of beter gezegd kopie met ander logo). Ga dan gewoon voor een goede Citizen Promaster, Casio Marine, Seiko (duikhorloges genoeg bij dat merk), een Orient Mako of iets van die strekking. Er zijn voldoende serieuze merken die voor dat bedrag 2e hands op de markt te krijgen zijn, maar dan heb je in ieder geval iets authentieks om de pols en niet zo’n wannabe ding dat totaal geen waarde behoudt als je het ooit zou willen verkopen. Plus, ik denk dat het fijner voelt als je iets échts om de pols hebt in plaats van een Chinese kopie. Ik heb meer respect voor iemand die een Seiko Turtle van 200 euro draagt dan iemand met een kopie van een bestaand merk. Maar dat is mijn persoonlijke mening. ![]()
Ha leuk ![]()
Komt inderdaad uit China (daar is de oprichter eerlijk over), alleen hij houdt de kosten laag door standaard kastvormen te gebruiken, en hij ontwerpt dan verder zijn eigen stijl.
Je hebt helemaal gelijk! Ik heb wel eens wat besteld uit China, een hommage ergens van. Maar echt een klik heb ik nooit gekregen ermee. Goeie tip, thanks.
44m klinkt echt als een beuker van een apparaat of valt dat hier mee?
Deze dus, lijkt me duidelijk
Blijft lache inderdaad, robuust met de nh35
Okay ik ben er denk ik over uit. Het gaat de 38mm Seiko Diver worden, wetende ook dat ie 20mm lug width heeft. Iemand die er nog van af moet?
Ja, best een beuker.
Weet even niet de maat, maar de meshband op de SRPD73K1 draagt heerlijk:
Draagt klein vanwege de relatief bescheiden omvang van de wijzerplaat.
Edit: is wel groter dan 40mm. My bad.
Of ga voor een Seiko sport 38mm. Wel ietsjes boven de 250 Euro. Ze zijn er in verschillende kleuren.
Voorbeeld:
Zomaar eens een idee dat dit ‘m gaat worden of een in goeie staat 2e hands SKX013
Ook een automaat trouwens, maar dat had je wellicht al gezien aan de wijzerplaat.
Ja blijft goed natuurlijk, ik heb toevallig dit model gehad (en gesloopt door gepriegel aan het uurwerk
). Maar ik vond ‘m te dik en te groot eigenlijks…