Gezocht horloge dat tegen grove trillingen bestand is.

Staal en lekker goedkoop.

klaar…

2 likes

Hier een foto van de gele gummy ring van Certina. Zwarte ring is voor waterdichtheid.

6 likes

Meer dan het overwegen waard!

Een van deze 2 als je digitaal aflezen ok vind:

Ik weet niet of de stalen dunner is, maar de kunststof square familie zijn de dunste G Shocks. Fijn als een horloge niet zo dik is dat hij je jas niet open houdt, of je handschoen niet laat aansluiten op je jas.

Maar misschien ben je wel een mooi weer-rijder met die open kelk op die Mikuni :stuck_out_tongue: Open kelken zien er absoluut mooi uit, maar het is niet zo handig met regen, of als er ergens zand opwaait. Ik zou er in elk geval een gaasje voor zetten. Waar heb je de motorolie? Is het een ‘zwangere tank’ met ingebouwde olietank? Kleine tank, ik denk eerder in de framebuizen dan?

Als je analoog wilt aflezen vind ik deze nog wel ok, niet zo extreem groot en toch geen plastic:

1 like


Caterpillar? Ik bedoel hun graafmachines zijn onverwoestbaar…

Is niet als reclame bedoeld.

Trillingsbestendig waar er letterlijk mee geadverteerd wordt:
Casio GWG-1000 mudmaster (analoog met strookje digitaal)
Casio GPW-1000 en GPW-2000 gravitymaster (analoog)
Elk ander digitaal horloge.

:sunglasses::facepunch:

Valt best mee. Gewoon alles dragen. Heb nog nooit een issue gehad op die van mij.

1 like

Het is een omega, dus dat kan kloppen, in mijn ervaring. :grin:

Is dat ding een beetje door een bocht heen te krijgen?

Yes, met het grootste gemak, speciale achteras.

Ah vernuftig

“Clever” en dan gewoon opspatbord lassen. maar……. indien bewolkt wat dan? :wink:

Hoihoi,

Ik lees wel vaker dat mensen zich zorgen maken of een klok wel tegen dit of tegen dat kan. Kan ik er wel mee douchen, zwemmen, ramen wassen? Kan ik in een hot-tub? Kunnen de o-ringen wel tegen zeep etc. Laatst las ik zelfs een post dat iemand zijn Rolex Deepsea uitdeed alvorens te gaan zwemmen in de zee. Ik wist niet wat ik las! Wut? :face_with_raised_eyebrow: Hahaha.

Ik rijd zelf een 1100 cc BMW boxer. Een oudje uit 1980. De moeder der moeder als we het over trillende motoren hebben. Heb nog nooit issue’s gehad met horloges uit het duurdere segment. Ik ben van mening dat wanneer iets teers en kwetsbaars als je eigen handen er tegen kunnen een kwaliteitshorloge dat óók kan, mét een gigantische veiligheidsmarge.

Neem een Rolex. Elke Rolex is bestand tegen schokken tot 5000G. Hoe ik dat weet? Dat lees ik zojuist op https://www.rolex.com/about-rolex-watches/tested-to-extremes.html Ze testen elke Rolex individueel. Om een idee te geven: een straaljagerpiloot valt gegarandeerd flauw bij een lousy 10G en een zwaar auto-ongeluk levert 200G op. 200G overleef je als mens niet zo makkelijk. Zeg maar gerust niet. Maar 200G is écht peop voor een Rolex. Kan je met een Rolex op een extreem trillende motorfiets? Ik ben er 1000% van overtuigd dat dat kan. Mensen die beweren van niet komen meestal uit de “ik ga met mijn DeepSea niet de zee in want dat is slecht” hoek.

Kan elke klok het? Dan ga ik toch twijfelen. Ik denk dat er genoeg klokken zijn die het niet kunnen. Maar aan Rolex twijfel ik niet. 5000G is namelijk best wel veel.

PS: Is het comfortabel rijden? Hahaha,: NEE! Vreselijk oncomfortabel zelfs :slight_smile: Maar het kán!

3 likes

Deze Casio Oceanus heeft zelfs “tough mvt.” op zijn wijzerplaat staan!

1 like

Neem de nieuwe Carbon core GA2100. Mooi en goed af te lezen voor nog geen 100 euro.

3 likes

+1 voor de 1100 cc boxer. Draag er alles op. Belangrijkste criterium vind ik uiteindelijk of het mijn motorjas in de weg zit zoals @Hieronimus ook aangaf. En of mijn motorjas mijn horloge kan beschadigen (daarom ben ik wat voorzichtig met horloges met plexi…).

Ik vind de discussies over trillingen en horloges altijd wel interessant (en een beetje vermakelijk). Heb een beetje een technische achtergrond maar vooral mijn boerenverstand zegt dat het vlees om mijn botten voldoende demping is voor trillingen van bijvoorbeeld een motorblok. Als je lichaam alle trillingen 1:1 door zou zetten dan zouden je hersens en tanden er ook zo uitrollen… :scream: Zolang je je horloge niet direct op het frame van je motor monteert gaat het m.i. wel goed.

hahaha, inderdaad. Waarom zouden ze dat horloge zo genoemd hebben… :thinking: :joy:

3 likes

Casio DW5600E is daar prima geschikt voor én ik heb ‘m te koop staan (shameless plug i’m sorry🤭)

2 likes