Gezocht: inspiratie

Officieel hoort deze volgens mij niet in het ‘gezocht’ gedeelte omdat er geen concreet model wordt gezocht, maar voel je vrij om hem er naar te verplaatsen :wink:

Ik heb jullie hulp nodig, omdat ik in rondjes blijf draaien. Ik laat even mijn ‘systeem’ dresser-diver-field/pilot los. Alles mag overboord. Oh, behalve de Damasko natuurlijk, want die is zo mooi dat ik hem in elke setting zal wringen… dus die moet sowieso een plek hebben.

Ik draag doordeweeks pak of chino+overhemd (eventueel met colbert) en 's avonds en in het weekend jeans, boots, sneakers, t-shirts, sweaters en dat soort casual spul. Dan weet je waar de klokjes ongeveer bij moeten passen.

Om het helemaal geinig te maken heb ik mezelf ook nog een budget limiet opgelegd van 2500 euro (ik wil nog een flink aantal jaar kunnen upgraden en niet over twee/drie jaar met een Sub, AT en JLC maanfase tot de conclusie komen dat de klokjeszoektocht voorbij is). Haal van die 2500 piek de 850 ballen af die ik voor de Damasko betaald heb en er blijft 1650 over voor twee andere klokjes die de boel leuk aanvullen.

Eisen? Uiteraard automaat, 40mm a 42mm diameter, en liefst eentje van de op staal. 20mm lugwidth geniet de voorkeur, zei de bandenswappert… Wijzerplaten wit, zwart of blauw, en lekker clean als het kan, ik heb niet echt veel met chronografen, dank @ReneJK voor je aanvullende vraag.

Disclaimer: ik heb ongeveer 75 klokjes geflipperd in anderhalf jaar dus de kans dat ik (of andere forumleden) zeg(gen): been there done that, was hem niet etc, is levensgroot. Alvast mijn oprechte verontschuldigingen als er toffe suggesties meteen de prullenbak in verdwijnen. Hieronder mijn flipper jaaroverzicht voor de volledigheid, haha!

Oh ja mijn G-shock leeft tussen de MTB en backpack gear dus die telt niet als onderdeel van de 3 piece collectie.

Ben benieuwd waar jullie mee komen :smiley:

1 like

Chrono ?
Kleur voorkeur , of een kleur die absoluut niet kan ?

Mja, lijkt me duidelijk. Dat wordt een zakhorloge :wink:

1 like

Werkelijk geen idee…

Ik denk dat je alle Microbrands zo’n beetje gehad/geprobeerd hebt… Daarnaast is de TH die je nu hebt ook niet de blijver gebleken…

Ik zou toch één stapje omhoog gaan kijken. Hoeft niet meteen naar de Sub’s, AT’s of JLC’s te gaan, zit nog een hele wereld aan horloges onder. Als je meer rust wil dan is wellicht toch tijd dat stapje te maken…?

Misschien een Aquaracer 300M? Of een BB occasion (of toch nieuw)? Of een SMP (die je toen toch al even zocht?)…

Nope die gaat inderdaad weg. Alleskunner en hartstikke mooi maar toch op één of andere manier pakt ie me niet. Het is een beetje een Koekoeksjong. Hij drukt je dresser en je dressy diver op staal gewoon uit de kist haha!

2 likes

Wel ff je zakjapanner erbij pakken Ide. Ik ben even aan het broeden op een leuke klok. Vooral lastig aangezien je al zoveel hebt gehad.

Haha last minute budget wijzigingen niet overal doorgevoerd zie ik.

Opvallend weinig Certina’s dus ik zou zeggen
een DS Action diver en verder als gadget een mooie luminox Atacama fieldwatch ?

Diver

Dresser

Ok, je hebt niet veel met chronografen… Eigenwijs als ik ben…
Een eigenwijze chronograaf, Oris Chronoris. Mooie set, met rallyband en stalen band. Om de een of andere reden denk dat de seventies look jou wel aaanspreekt?

6 likes

Mooi zeg! Rustige wijzerplaat ondanks de chrono functie.

Of deze hele mooie klok voor een zeer scherpe prijs
http://m.ebay.de/itm/Eterna-1220-41-43-1184-Mens-KonTiki-Auto-Black-Genuine-Leather-and-Dial-/401089030590?nav=WATCHING_ACTIVE

Ik zie net dat de witte variant ook wel lekker bekt.

Ah, hij spreekt je toch wel een beetje aan?
Oris vind ik een mooi merk. Is als een van de weinige horlogemerken dat nog in private handen is. Daarnaast is het seventies ontwerp terug gegrepen op hun eerste in house ontwikkelde chronograaf.

Veel plezier met nadenken en zo.

1 like

Ide, russen en hommage’s ook een optie?

1 like

Tuurlijk! Kom maar door!

Boem!

3 likes

Was bluf… Ken eigenlijk geen mooie russen (horloges dus)…

2 likes

Ken je langer dan vandaag :joy:

1 like

Haha!

De LLD ND is overigens wel een goede suggestie! Vind hem steeds gaver (en hij komt bij mij van een “meh… heb er niks mee”).

Meen me ook te herinneren dat je ooit hebt gekeken naar een Conquest?

te groot helaas…