Gezocht: inspiratie

No Brainer, Ide!

Je mag em binnenkort proberen!

2 likes

Dresser

Of deze Longines

3 likes

Aangezien de Duitser in je collectie een blijvertje is, wel eens bij Sinn gekeken? Voor elk budget wel iets moois te halen. Ik ben blij met mijn instap model :wink:

Dit vind ik echt top, 39,5mm in wit, zwart, blauw of bruin, op staall, leer of rubber, al dan niet als GMT, heb hem in mijn handen gehad, was wel onder de indruk.

4 likes

Ikzelf heb het Dresser / Chrono / Diver / Field-Pilot gegeven al lang opgegeven.
Misschien ben jij ook gewoon zo iemand?

Een microbrand dresser die je vast nog niet gehad hebt: de Manchester Watch Company ā€˜Flinders’ met witte of zwarte dial. Een miyota 9015 in een 40mm case met 20mm lugs…swap away! Kosten dezes: €380 ex shipping/import uit AustraliĆ«. Zal zo’n beetje €500 zijn onderdaan de streep.

Een review: http://wornandwound.com/2014/03/10/melbourne-watch-company-flinders-review/2/

Schiet er nog €1150 over, en laat dat nou net genoeg zijn voor een Stowa Seatime titanium!

1 like

Dresser, sportief, nieuw ( geen vintage) chrono maar dat zie je bijna niet , klassiek, past bij veel kleding, wisselbare straps , en te vinden binnen budget

6 likes

@Hamari @dialstatic Stowa prodiver / seatime draagt denk ik veel te groot voor Candide. Zeker op staal.

gr, HJR

:+1:

Dikke tip!

Ik vind deze Jean Richard’s erg smakelijk zeg! :+1:

Groeten,

Noel.

1 van deze?

Tissot PR 526 GL Heritage
Seiko Cocktail SARB 065
Helgray Silverstone
Hamilton Intra-matic
Squale 1521
Tissot Visodate
Junghans Max Bill
Crepas L’Ocean
Orient Saturation Diver
Seiko SRP455 limited edition
Halios Tropik
Halios Delfin
Helson Skindiver
Seiko Shogun
Seiko Sumo
Seiko SKX009
Steinhart Nav B 44mm
Mido Multifort two crowns
Seiko Monster Dracula
Victorinox I.N.O.X.
Suunto Core
Florijn 1
Glycine Combat sub
Dagaz Thunderbolt
Aevig Huldra
Aevig Corvid
Makara Sea Turtle
Hamilton Khaki Aviation QNE
Hamilton Khaki field 40mm beige
Hamilton Knaki field 42mm & 38mm
Certina DS2 Chrono limited edition
Seiko Stargate
Tissot Visodate Seastar PR51 uit 1969
Seiko Alpinist
:wink:

Of anders die nieuwe seiko turtle

http://s2.postimg.org/tfflny7u1/Turtle.jpg

En als je je duik brevet hebt…

Daarnaast nog een nette dresser voor tijdens je werk.
Ik vind de longines die @bennie noemt of de oris pointer v @n_visser erg fraai en misschien meer jouw ding, aangezien de strakkere Visodate, max Bill, bambino en sarb je niet genoeg bevielden.

Prachtig RenƩ waar vind ik die? Heb je er nog eentje liggen? :wink:

1 like

Misschien, maar de normale Seatime valt redelijk mee vond ik. 42mm, 13,5 hoog (niks bijzonders voor een duiker) en lug-to-lug van 50mm. Volgens mij heeft ie wel lompere duikers gehad…

Goed topic. Deze volg ik even. De Heuer van RenƩ vind ik de mooiste optie.

Aqua Terra is niet te doen, helaas.

Een AT wilde hij ook specifiek (nog) niet. Ik ben zelf op zoek naar een AT alternatief (voor een vriend) in een andere thread en kreeg daar wat aardige suggesties, hoewel met name de Sinn misschien te dicht bij de Damasko ligt:

Nee, helaas niet ! Tag heuer cs 3111
Zelf zo ik ook nog zoiets maar als ik wat zie zal ik het je laten weten :wink:

1 like

Die heuers zijn midsize toch? 37mm

De Heuer en de Sinn hierboven lijken me top. Voor een TH Carrera re-edition ben ik zelf in de markt, dus als je nog even wil wachten met zoeken…, anders drijven we de markt opšŸ˜‰

1 like