Laatst was ik in een Swatch store en daar waren een moeder een zoon. De jongen mocht een horloge uitkiezen en terwijl ik stond te wachten op een gratis batterijwissel zag ik hoe leuk dat proces was - heel anders dan toen ik als kind in de Kijkshop mocht shoppen.
De verkoper begeleidde de moeder en zoon in het ontdekken van het juiste horloge. Ze hadden wat te besteden, de jongen was wat ouder, dus het werd een stalen automaat. Maar niet zonder eerst naar alle quartz, kleuren etc. te kijken. En te passen op zijn pols! Zoals je van een AD mag verwachten.
Dus ik zou de Swatch store niet overslaan. Als jonge klant voel je je dan gezien en gehoord, dat is ook wat waard, dunkt mij.
Mijn zoon is even oud en heeft al jaren een Casio F-91W en sinds januari een 2e hands Ice Watch. Bandjes wisselen kan ook daarop. Hier is hij heel trots en zuinig op.
Bedankt voor alle reacties! Leuk dat een aantal van jullie je kinderen ook horloges geven. Samen naar de swatch store of andere winkel gaan heeft natuurlijk ook wel wat. Genoeg inpiratie in ieder geval. Als ik google en de reacties hier zo een beetje beoordeel wordt een stalen band lastig. Ik zal eens bij hem peilen hoe groot deze eis is.
Zou hij vintage cool vinden? Wat toen een normale maat was, 32-35mm, maar volwassenen nu meestal te klein vinden, is voor zo’n jongen een perfecte maat. Leuke skindiver misschien?
Ik vond alle boxen aantikken moeilijk. Ben even voor de richting niet-kinderhorloges gegaan. Geen idee of dit hem aanspreekt of juist niet maar dacht gooi gewoon eens wat op
34mm, geen rood, verder wel alles volgens mij? Ook in andere kleuren
35mm, geen staal verder wel weer alles volgens mij? Ook in andere kleuren