Gezocht: jongenshorloge

Hi allen,

Mijn zoon van bijna 10 heeft kenbaar gemaakt graag een horloge te willen. En ditmaal geen smartwatch of kinderhorloge💪

Ik ben op zoek naar inspiratie. Het wensenlijstje is:

• niet te groot. Zelf dacht ik aan 30 - 32mm;
  • stalen band;
  • nieuw;
  • quartz;
  • iets met rood op de wijzerplaat of bezel;
  • horlogemerk zou leuk zijn.

Er is niet echt een budget maar zat te denken aan tot 150 euro ongeveer.

Hebben jullie je kind toevallig een horloge gegeven? Wie weet nog wat leuks? Ik hoor graag van jullie.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Gegroet,
TJ

4 likes

@Sanderrr Kom maar door met de suggesties.

1 like

Kijk eens op Horloge punt NL. 237 horloges waar je uit kan kiezen.

1 like

Mondaine heeft wel een paar leuke horloges in die maten. Kosten ook niet de wereld.

4 likes

Deze twee zijn wellicht leuk? Stoer, tijdloos en gaan zijn leven lang mee :+1:
De CWC is 36.5mm.
Wel beide iets boven budget… :man_shrugging:t3:

5 likes

Ik ben met mijn zoon ( wel iets jonger ) naar de winkelstraat geweest.

Smaak was geen enkele pijl op te trekken dus doe het vooral samen. Greatest hits waren zeker alles met goede lume/lampje en draaibare bezels.

Mijn vereisten waren waterdicht en kwaliteitsuurwerk. Voorkeur ging uit naar verwisselbare bandjes ook. Het blijven tenslotte kleine slopers.

Dit is het uiteindelijk geworden:

15 likes

Bedankt. Ga ik doen!

Edit: na filtering met stalen band en diameter tussen de 30 en 35mm blijft er één over:

Op zich wel geinig. Jammer dat die secondenwijzer niet rood is.

Bedankt voor het meedenken. Leuk ding (vind ik). Hem kennende vindt hij wat sportievers leuker.

1 like

Bedankt voor het meedenken. Die cwc’s zijn gaaf! Wel wat boven budget inderdaad. Ik ga eens zoeken.

1 like

Casio Classic F-91W-1YEF
€20,-
Diameter 33mm
WR 30mm

14 likes

Laatst was ik in een Swatch store en daar waren een moeder een zoon. De jongen mocht een horloge uitkiezen en terwijl ik stond te wachten op een gratis batterijwissel zag ik hoe leuk dat proces was - heel anders dan toen ik als kind in de Kijkshop mocht shoppen.

De verkoper begeleidde de moeder en zoon in het ontdekken van het juiste horloge. Ze hadden wat te besteden, de jongen was wat ouder, dus het werd een stalen automaat. Maar niet zonder eerst naar alle quartz, kleuren etc. te kijken. En te passen op zijn pols! Zoals je van een AD mag verwachten.

Dus ik zou de Swatch store niet overslaan. Als jonge klant voel je je dan gezien en gehoord, dat is ook wat waard, dunkt mij.

Mijn zoon is even oud en heeft al jaren een Casio F-91W en sinds januari een 2e hands Ice Watch. Bandjes wisselen kan ook daarop. Hier is hij heel trots en zuinig op.

9 likes

Haha!

Hier de huidige collectie van mijn 8-jarige zoon:

Die witte Casio duiker is echt heel leuk en kost nog geen 3 tientjes volgens mij. Flikflak en de Casio FW91 worden ook veel gedragen.

Daarnaast ligt er een Seiko SRPK29 klaar in de kast voor Sinterklaas :sweat_smile: Een 38mm Seiko duiker die eigenlijk de opvolger van de bekende SKX013 is.

16 likes

Heb voor mijn zoon van 11 vorig jaar een Citizen Promaster in 36mm gekocht.

Is wel een paar tientjes boven budget, maar het is ook een onverwoestbaar ding. Hij is er nog steeds superblij mee :slightly_smiling_face:

De originele band was nog net wat te groot voor hem, dus die heb ik vervangen voor een MN-style bandje dat ik voor een tientje op Amazon heb gekocht.

Sowieso leuk dat je zoon interesse heeft in een echt horloge ipv een smartwatch. Succes met de zoektocht!

4 likes

Bedankt voor alle reacties! Leuk dat een aantal van jullie je kinderen ook horloges geven. Samen naar de swatch store of andere winkel gaan heeft natuurlijk ook wel wat. Genoeg inpiratie in ieder geval. Als ik google en de reacties hier zo een beetje beoordeel wordt een stalen band lastig. Ik zal eens bij hem peilen hoe groot deze eis is.

3 likes

Kijk eens naar Lotus, leuk merk met verschillende opties voor kinderen, rond de 36mm en onder budget!

https://lotus-watches.com/nl-BE/klok/kinderachtig/lotus/lotus-kinderachtig-zwart-leer-horloge-armband-18861_2.html

31aKleEEj3L.AC_SY900
https://www.amazon.nl/LOTUS-18580-collectie-Collection-behuizing/dp/B085TRCZMY

31pQch65njL.AC_SY900
https://www.amazon.nl/Polshorloge-18786-collectie-Collection-behuizing/dp/B085TR8CBV

2 likes

Bedankt Brent. Precies wat ik zoek!
Voor nu staat dit bovenaan. Als ik zoiets nu kan vinden van citizen, seiko, casio o.i.d. was ik er gelijk uit.

Deze zijn in 34mm. Lijkt me een betere maat voor hem:
lotus-18662-1-kinder-horloge-34mm-5atm-products_47475_205199

Maar deze in 36mm zijn een stuk mooier:

Leuk zo een zoektocht! Bedankt voor jullie input. Wordt gewaardeerd.

In de zoektocht ook voor de jongste wat gevonden. Moet hij wel nog even leren klokkijken😅

1 like

Mooie opties!

Ook leuk! Zullen ze vast blij mee zijn👌

1 like

Pas mijn zoon van 4 een F-91W gegeven. Viel goed in de smaak :wink:

1 like

Zou hij vintage cool vinden? Wat toen een normale maat was, 32-35mm, maar volwassenen nu meestal te klein vinden, is voor zo’n jongen een perfecte maat. Leuke skindiver misschien?

1 like

Ik vond alle boxen aantikken moeilijk. Ben even voor de richting niet-kinderhorloges gegaan. Geen idee of dit hem aanspreekt of juist niet :man_shrugging: maar dacht gooi gewoon eens wat op :smiley:

34mm, geen rood, verder wel alles volgens mij? Ook in andere kleuren

35mm, geen staal verder wel weer alles volgens mij? Ook in andere kleuren

2 likes