Gezocht: Omega Constellation case/kast

Beste forumleden,

Ik ben in het bezit van een Omega Constellation met cal. 564.
Echter mis ik de kast met achterdeksel bij het horloge.
Het uurwerk, kroon en glas zijn compleet.

Wie kan mij verder helpen?
Hoor het graag.
Met vriendelijke groet, BjornUploaden… Uploaden…

Wat is de diameter? De 168.005 wijzerplaat past niet in een 168.004/168.010 (=groter) ref. kast.

Als ik me niet vergis zit een 168.005 wijzerplaat op circa 27 mm en en 168.010 of circa 29 mm.

Bedankt voor uw snelle reactie. De diameter is 31,6mm ongeveer.
Maar dan heb ik het glas meegerekent

Ik weet niet wat de dikte van een horlogeglaasje bedraagt. Hij valt net over de rand. Zal 1mm zijn schat ik.

Het gaat puur om de diameter van de wijzerplaat zonder glas.
De wijzerplaten rusten maar met enkele 10den van een millimeter tegen de rand in de binnenkant van de horloge kast.

Het beste meet je dit op met een schuifmaatje.

Oke dan zal ik morgenavond kijken, of ik het glaasje voorzichtig kan verwijderen.
En dan de wijzerplaat kan opmeten.

Ik hoop er weer een mooie Constellation van te maken, het zijn toch prachtige horloges :smile:
Zonden om weg te doen voor onderdelen.

Hier kan je zeker nog wat moois van maken.

Ik vrees dat dit een lange zoektocht gaat worden, Constellation kasten worden wel wat aangeboden maar je moet wel exact de juiste zien te vinden. Goed Ebay in de gaten houden.

Iemand van het forum had laatst een connie projectje met een slechte wijzerplaat. Mischien kan je met hem wat regelen. Ik weet niet meer precies wie het was.

edit: gevonden! Maar geen idee of dit de juiste kast is verder

1 like

Beste mensen, bedankt voor jullie reacties en meedenken. De diameter is 29,10 van de wijzerplaat.

Zoek maar een ref. 168.010 kast. Good luck.

Deze worden ook door de PiePan gebruikt, of niet?
Dan zal er wel een prijskaartje aanhangen, als ze uberhaupt aangeboden worden :smile:
Maar we gaan het proberen.

Maar wat zou ik voor zo’n kast dan mogen betalen?

Beste Mensen,

Ik heb een kast gevonden bij een verkoper. De kast heeft het nummer 2852 - 15SC

Mijn vraag:

• Zou dit kunnen passen?
  • Zou het staal verguld kunnen worden?

Hoor het graag