Mijn eigen Conny

Ik heb net op Ebay een leuke Omega Constellation gekocht.
Ik bood iets meer dan de helft en mocht hem hebben.
Moet wel iets aan gebeuren😊

11 likes

Wat ben je van plan er aan te laten doen?

1 like

Gaan we zelf doen😊

Ambitieus :grin: Succes :+1:

Uitdaging noem ik het! Gaarne proces-verslag met foto’s!

1 like

Succes en ben benieuwd hoe het verder gaat!

Oef, ben benieuwd of je daar nog wat van maken kunt. Het staat of valt met de dial. Vrees dat het een redail moet worden om het een beetje toonbaar te krijgen. Heel veel succes met dit project, en houd ons op de hoogte!

Poeh, dat wordt een harde dobber met die wijzerplaat. De rest is allemaal wel te fiksen. Succes! En leuk als je ons nog even op de hoogte houdt van het resultaat. :thumbsup:

Mooi project! Loopt het uurwerk?

Uurwerk loopt niet, zit vastgeroest.
Rotor en balans bewegen wel vrij.

1 like

Ben erg benieuwd naar het opknapverhaal😊
Vind t trouwens een erg mooi horloge👌

Pools is helaas één van mijn vele zwakke kanten maar afhankelijk van de hoeveelheid werk die je er in wilt steken is dit misschien een optie?

http://m.ebay.pl/itm/1960-Perfect-Omega-Constellation-561-Automatic-Movement-Working-/282552458488?hash=item41c9705cf8%3Ag%3AZNoAAOSw0j9ZVjnZ&_trkparms=pageci%3A05746e2f-5f23-11e7-a674-74dbd180b5b6%7Cparentrq%3A034d0de715d0aa43276d6e4cfff5cfe8%7Ciid%3A4

Komt op mij over als een gezonken galjoen, ben benieuwd in hoeverre hij nog valt te lichten.

2 likes

Ik ga er van uit dat hij origineel is en dat de nummers kloppen.
Wil hem dan ook zoveel mogelijk origineel houden en dit uurwerk weer gebruiken. Bovendien ligt hier ook nog een 561 uuwerk, maar dat is een verbeterde versie met een 1 in het Omega logo en ik weet niet in hoeverre de onderdelen overeen komen.

1 like

Die 1 staat niet voor een verbetering, maar is een Omega codering voor hoogte wijzerplaat en wijzerset.

Ik vind het bewonderingswaardig dat je dit zelf gaat doen. Zelf durf ik zoiets nog niet aan. Ik wens je veel succes en hoop op een mooi fotoverlag.
Groet. Richard.

Ik had het verhaal op deze website

gelezen, en daar wordt in het begin gesproken over diverse modificaties en later over de hoogte van de wijzerplaat.
Er staat ook dat een Pie Pan altijd een 1 moet hebben en een vlakke wijzerplaat geen. Deze Constellation heeft een Pie Pan maar geen 1 in het logo, wat er zou op wijzen dat het uurwerk niet bij de kast hoort.

Inderdaad een wat verwarrend artikel, maar de conclusie leest helder.

Meer info hier: https://omegaforums.net/threads/curious-number-1-inside-omega-symbol.34200/

Archer is een ‘omega qualified’ horlogemaker en zo’n beetje de tech-goeroe van Omegaforums.net

1 like

Volgens mij mis je ook de bezel, die zal je niet makkelijk vinden. Persoonlijk zou ik deze als verloren beschouwen maar ik vind het knap als je er nog iets van kan maken.

Bezel zit er los bij, zie onderste foto.

“the bezel is detached but original and not distorted.”