Gezocht simpele vintage omega/tissot/etc

Ik zit nu een aantal weken op het forum te kijken en sinds een week ongeveer ben ik lid van het forum. Ik ben op zoek naar een vintage(look) horloge. Ik zou graag een Omega of een Tissot om mijn pols hebben, maar ik zou andere suggesties ook graag aangeraden krijgen!

Het horloge moet simpel zijn (geen subdials) en het liefst met een witte wijzerplaat en een zilver/witgoud/stalen frame.

Ik hoor graag jullie suggesties en wat jullie (al dan niet) te koop hebben!

Een voorbeeld van model wat ik erg mooi vind van het forum:

Ik heb (denk ik) een budget van €300,-. Als het horloge echt mooi is en misschien met papieren/originele doos komt etc, dan wil ik nog wel iets hoger gaan.

Ik hoor graag jullie suggesties :slight_smile:

Groeten Jelle

1 like

Dan zou ik die Omega van @Igor pakken, die is echt schitterend. Die ‘extra 100’ bovenop je budget ruimschoots waard!

2 likes

Beter dan dat wordt t niet voor die centen…!
Kopenkopenkopen die klok.

1 like

Dat was ook mijn gedachte, gave klok!

1 like

Ik zou bij de aanschaf van een vintage meer waarde hechten aan de staat en originaliteit van het horloge dan om een doosje. Wat ga je daar dan mee doen, ook dragen ?
Die Omega van forumlid Igor zou een goede keus kunnen zijn.

Deze vind ik een aanrader …

Ik ga die meteen weer es aan de pols leggen.

2 likes

Haha dat is eigenlijk ook weer waar… Nieuw he ! ;p

Hebben papieren nog veel waarde? Ik heb te weinig ervaring om waardes van horloges in te schatten…

Ook gaaf !
Ik heb liever een rond horloge, heb het gevoel dat dit meer bij me past.
Wel bedankt!

papieren wat heb je daar aan bij een horloge van 40 jaar of ouder ? De papieren kunnen origineel zijn maar dat betekent niet dat het horloge dat ook is. De algehele staat en originaliteit van het horloge en of eventuele service gegevens zeggen meer dan een bonnetje van heel lang geleden, zeker in jou prijscategorie.

Ik heb een tijdje een Constellation Pie Pan gehad.

Prachtig ding. Begin jaren '70. Goede afwerking ook! -edit zijn wel wat in prijs gestegen de laatste jaren zie ik

Wat heb je nou aan een Connie met een budget van 300 euro en als het echt moet ietsje meer?

1 like

Ik heb geen idee wat ze nu doen om eerlijk te zijn, ik heb die van mij anderhalf jaar geleden voor 415 gekocht. 115 is voor mij ‘iets meer’ dan 300.

Nu ik even op Marktplaats/Chrono24 rondkijk zie ik dat ze inderdaad een stuk duurder zijn nu.

Maak er maar 1000 van, in een mooie originele staat en goedlopend.

Hm, dan heb ik mazzel gehad. En 'm voor te weinig verkocht. :wink:

Tissot heeft wel mooie modellen. Vooral de Seastar en de Antimagnetique modellen vind ik zelf mooi. Als je goed zoekt, kan je die ruim binnen jouw budget in een mooie staat vinden. Houd je nog geld over ook.
Qua Omega zal je in de markt zitten voor een Geneve of misschien een DeVille. Ik zou hem van tevoren wel even op het forum laten zien, want dat is een mijnenveld.

Ik had het over een stainless, omdat ik die zelf het mooist vind :wink: Plated gaan ze inderdaad wel voor iets minder, maar toch zeker 850. Veel lager is gewoon verdacht en dan zou ik ontzettend goed opletten of je niet genept wordt.

Te koop Tissot Seastar automatic horloge
€ 120,00
http://link.marktplaats.nl/m980078481

Misschien is degene in bovenstaande link wat voor je. Heb je een automaat, vintage, witte wijzerplaat, goede kastkleur. Ruim binnen budget, kun je hem ook nog laten servicen. En dan heb je nog budget over voor bv een leuke nieuwe band.
Een poetsbeurt je en je hebt een prachtig vintage horloge van een door jou gewenst merk, en met 36mm ook nog een behoorlijke diameter voor een vintage. Ik heb er zelf ook 1. Echt prachtig exemplaar met hetzelfde uurwerk als een Omega.

Een Enicar is ook leuk.

Dit is die van mij:

1 like

Hier mijn Tissot seastar

Bovengenoemde horloges (tissot automatique en seastar en de enicar) zijn erg mooi ook!
Lijkt me ook wel wat :smile:

Wel lastig dat je zoveel verschillende modellen hebt, wordt nog lastig kiezen :wink:

Maar sta op de uitkijk!

Sowieso bedankt allemaal! Mochten jullie nog meer suggesties hebben, hoor ik het graag!